www.carcam.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Thread: [SEAT] [Ateca KH] (1.5 tsi) DSG schakelt niet terug berg-op

Bij mij schakelt de DSG bergopwaarts keurig terug.

Waar ik meer moeite mee heb is het bergafwaarts afremmen.
    Mijn vorige auto (Audi A5 met normale CC) remde af door terug te schakelen en indien nodig actief op de schijven.
    Mijn Ateca onderneemt helemaal geen actie met een ingeschakelde CC.
    Last edited by marcogeleijns; 04-03-2019 at 23:12.
    SEAT Ateca FR Business Intense 1.5TSI DSG, Rodium Grey, Virtual Cockpit, Beats-audio

Quote Originally Posted by marcogeleijns View Post
    Bij mij schakelt de DSG bergopwaarts keurig terug.

Waar ik meer moeite mee heb is het bergafwaarts afremmen.
    Mijn vorige auto (Audi A5 met normale CC) remde af door terug te schakelen en indien nodig actief op de schijven.
    Mijn Ateca onderneemt helemaal geen actie met een ingeschakelde CC.
    Volgens mij is dit afhankelijk van je profile (sport, eco etc) Want in sport remt de auto wel af van een heuveltje en in eco blijft de auto doorrollen.
    Seat Ateca FR Business Intense 1.5 DSG, panorama dak, chrome pack, 19" velgen, Velvet red, Automatische achterklep, Topview camera, Beats audio

Quote Originally Posted by Vin View Post
    Volgens mij is dit afhankelijk van je profile (sport, eco etc) Want in sport remt de auto wel af van een heuveltje en in eco blijft de auto doorrollen.
    Bovendien is de motorinhoud ook van belang. Mijn vorige auto’s remden perfect af op de motor. Deze kleine motoren remmen daar nauwelijks op. Bovendien is met alle respect een Audi A5 niet te vergelijken met een Seat Ateca denk ik. Configuratie ?
    Voorheen Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Zo, vanmiddag bergafwaarts de sportstand z'n werk laten doen. Omdat de toeren wat hoger liggen remt hij idd wat harder af, alleen niet hard genoeg om de snelheid constant te houden. Dit getest hebbende met en zonder CC.

M'n Audi A5 was een 1.8 TFSI met een multitronic. Daarmee is de verhouding gewicht/vermogen ongeveer hetzelfde als mijn huidige Ateca.
    Wat ik me kan bedenken is dat afremmen op de motor niet wenselijk is voor een multitronic/cvt. En dat hij daarom de remschijven gebruikt.
    SEAT Ateca FR Business Intense 1.5TSI DSG, Rodium Grey, Virtual Cockpit, Beats-audio

Expert Member Cordoba's Avatar
    Wat ook kan is dat de compressie minder is, doordat de turbo meer druk levert. Hoge compressie, is meer remmen op de motor, dat is ook precies de reden dat een diesel veel meer op de motor kan remmen.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Page 2 of 2 FirstFirst 12