www.carcam.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Vervangen standaard radio

[SEAT] [Ibiza 6J] Vervangen standaard radio

Goedendag,

Ik gebruik nu al een tijdje mijn standaard Ibiza 2013 auto radio. Hierop heb ik helaas geen bluetooth, wat ik zelf wel fijn zou vinden. Daarnaast erg weinig EQ instellingen, en ik heb mijn subwoofer versterker moeten aansluiten op de speakerdraden van de achterspeaker. Met een nieuwe radio kan ik gewoon de line-out pakken.

Nu wil ik deze bijvoorbeeld vervangen met deze radio:

https://www.coolblue.nl/product/7954...h-s3000bt.html

En aan jullie de vraag: Pas dit allemaal zomaar? Ik heb bijvoorbeeld radio bediening naast mijn stuur en dit vind ik zelf wel fijn. Voor de rest staat de radio op het moment eigenlijk altijd op AUX en gebruik ik de radio functionaliteit zelf nooit.

Foto van de huidige radio:

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!

Quote Originally Posted by henk1122 View Post
    Goedendag,

Ik gebruik nu al een tijdje mijn standaard Ibiza 2013 auto radio. Hierop heb ik helaas geen bluetooth, wat ik zelf wel fijn zou vinden. Daarnaast erg weinig EQ instellingen, en ik heb mijn subwoofer versterker moeten aansluiten op de speakerdraden van de achterspeaker. Met een nieuwe radio kan ik gewoon de line-out pakken.

Nu wil ik deze bijvoorbeeld vervangen met deze radio:

En aan jullie de vraag: Pas dit allemaal zomaar? Ik heb bijvoorbeeld radio bediening naast mijn stuur en dit vind ik zelf wel fijn. Voor de rest staat de radio op het moment eigenlijk altijd op AUX en gebruik ik de radio functionaliteit zelf nooit.

Foto van de huidige radio:

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
    Let wel op met zo'n type radio of er een canbus decoder is of stuurwielbedienings optie als je dit wil behouden.

Is een Zenec Z-E5514M niks voor je? Wel een stuk hoger in prijs categorie, maar wel meer mogelijkheden. Op mijn ibiza van 2014 met start stop systeem is het helaas niet mogelijk anders had ik deze keuze gemaakt.

Ik heb nu op de oem radio ook een hi low converter met sub. Minder hebben van EQ instellingen vind ik geen last.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,
    Vagcomdordrecht(vcds+vcp)

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Let wel op met zo'n type radio of er een canbus decoder is of stuurwielbedienings optie als je dit wil behouden.

Is een Zenec Z-E5514M niks voor je? Wel een stuk hoger in prijs categorie, maar wel meer mogelijkheden. Op mijn ibiza van 2014 met start stop systeem is het helaas niet mogelijk anders had ik deze keuze gemaakt.

Ik heb nu op de oem radio ook een hi low converter met sub. Minder hebben van EQ instellingen vind ik geen last.

Er is stuurwielbediening aanwezig, zo'n stick aan de linkerkant. Het zou fijn zijn als dat blijft werken, en volgens de manual zou dat ook moeten kunnen.
    Wat ik belangrijker vind is of deze überhaupt wel in mijn dashboard past? Of past het gehele frontje hier niet overheen? Anders moet ik evt. iets 3d printen.
    Die zenec is mij een prijsklasse te hoog. Het enige wat ik dus wil is bluetooth; voor de rest gebruik ik alles op de tablet voor muziek en navigatie tools zoals flitsmeister / google maps met live trafic.

Quote Originally Posted by henk1122 View Post
    Er is stuurwielbediening aanwezig, zo'n stick aan de linkerkant. Het zou fijn zijn als dat blijft werken, en volgens de manual zou dat ook moeten kunnen.
    Wat ik belangrijker vind is of deze überhaupt wel in mijn dashboard past? Of past het gehele frontje hier niet overheen? Anders moet ik evt. iets 3d printen.
    Die zenec is mij een prijsklasse te hoog. Het enige wat ik dus wil is bluetooth; voor de rest gebruik ik alles op de tablet voor muziek en navigatie tools zoals flitsmeister / google maps met live trafic.
    Heb je het over de stuurbediening die bij de radio zit of die links onder de knipperlicht hendel zit waar je nu de Orginele radio mee bedien? Want met zo'n radio komt die te vervallen ben ik bang.

Frame afdekplaat kan je via de dealer bestellen of zoeken op internet net als een 1 din inbouw frame.

Ik heb zelf de seat Garmin systeem dus daar heb ik al navigatie, Bluetooth ed op. Je zou haast denken aan een andere tablet met Bluetooth en hier een wat uitgebreidere eq met music player app om het e.e.a te kunnen instellen? Je zou zeggen dat dit haast voordeliger is als het alleen om bluetooth gaat?

Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,
    Vagcomdordrecht(vcds+vcp)

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Heb je het over de stuurbediening die bij de radio zit of die links onder de knipperlicht hendel zit waar je nu de Orginele radio mee bedien? Want met zo'n radio komt die te vervallen ben ik bang.

Frame afdekplaat kan je via de dealer bestellen of zoeken op internet net als een 1 din inbouw frame.

Ik heb zelf de seat Garmin systeem dus daar heb ik al navigatie, Bluetooth ed op. Je zou haast denken aan een andere tablet met Bluetooth en hier een wat uitgebreidere eq met music player app om het e.e.a te kunnen instellen? Je zou zeggen dat dit haast voordeliger is als het alleen om bluetooth gaat?

Het is inderdaad zo'n hendel onder het knipperlicht hendel. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar voor volume oid.

Bedoel je zo'n afdek plaatje? https://www.winparts.nl/interieur-be...#specificaties
    Dit zou dan prima eruit zien denk ik, alleen vraag ik me af waar ik mijn gevaren lichten dan mee moet bedienen.

De tablet heeft uiteraard gewoon Bluetooth. Helaas is het in stock android niet mogelijk om de tablet als Bluetooth headset/ASDP sink te gebruiken om vervolgens dit over de 3.5 mm plug af te spelen. Ik zou de radio dus graag willen zodat ik zowel mijn telefoon als de tablet via bluetooth kan verbinden. Daarnaast voldoet een digitale EQ op de tablet nooit; aangezien ik bijvoorbeeld alles onder de ~100hz niet naar de deur speakers hoef door te zetten.

Dus nu de vraag, wat heb ik allemaal nodig om de radio te kunnen vervangen?

- Gevarenlichten / passenger airbag / esp knopjes verplaatsen naar onderin
    https://www.autodemontageateam.nl/on...7/340/10772186
    Ik neem aan dat ik dan deze kan gebruiken en wisselen met de huidige knopjes onderin

- Afdek raam voor 1 DIN radio
    https://www.winparts.nl/interieur-be...#specificaties
    Alleen weet ik niet zeker of de kleur matcht

- De radio zelf:
    Kan ik dit meteen zo aansluiten op de huidige kabels? Of heb ik iets van een verloopje nodig?
    Als ik het dan goed begrijp valt de radio bediening via het hendel weg aangezien deze dus op de canbus zit?