www.carclean.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kachel blijft lauw

Quote Originally Posted by turboturbo View Post
    Ik ben benieuwd wat de uitkomst is.

Ofwel ergens iets in het koelcircuits is geblokkeerd (je hoort wel eens over verstopte kachel radiateur al dan niet na bijv behandeling met een leak-stopper ooit in het verleden) ofwel je climatronic is ontregeld ergens en is compleet in de war met ofwel kleppen positionering of een sensor die verkeerde weerstand door geeft.

En volgens mij heb je gemiddeld genomen best wat verstand van auto(techniek) anders nam je de moeite niet hier een bericht te plaatsen en die ook van zinvolle data te voorzien (dat verondersteld toch wel aardig wat voorkennis)
    Nouja, mijn kennis reikt voor zover forums en youtube reikt ... Heb bijna alle topics wel doorgelezen op de VW, Skoda en Seat forums over de kachel problemen en vanuit daar ben ik dan ook wat dingen na gaan lopen. Enige wat ik niet kon vinden was de coolant drain en ik weet ook niet goed hoe ik die kachel slangen los krijg bij het schutbord... Die zitten met z'n rare snelkoppeling vast.. Anders had ik graag de kachel radiateur willen flushen/spoelen. Ik ben liever van zelf oplossen als het kleine dingen zijn dan bij ieder wissewasje naar de garage te rijden om vervolgens in conclaaf te liggen of het wel of geen garantie is.

Ik zelf heb zn bruin vermoeden dat de climatecontrol unit softwarematig van slag is.. De temperatuur wil niet hoger dan 22 graden dus die beperking, ook gezien de sensoren en kleppen allen stellen en volledig open en dicht gaan. Via obdeleven kon ik nog een basistest doen met een of andere CC output en die blokt het de CC ook op 22 graden.

Donderdag hoop ik het te weten en mocht het wat langer duren, de uitslag zal ik uiteraard hier plaatsen .

Vriend van SEAT-Online!
    Lees het dan graag!

Laat ons maar weten ben ook zeker benieuwd naar de oplossing

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
    Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda https://www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Nou, vanochtend weg gebracht en vanmiddag zaten we er weer warmpjes bij!

Was uiteindelijk toch een verstopte radiateur. Deze is vervangen voor een van het nieuwe type gezien Seat meer problemen erkende met het oude type radiateur. Wat ik begreep is de inlaat en uitlaat monding tikkeltje ruimer geworden. Garage gaf eveneens aan dat Seat het goed had uitgedacht en ze niet het hele dashboard hoefden te demonteren. Was namelijk in de veronderstelling van wel.

Hij brand in ieder geval weer als een malle en zonder er naar te hoeven vragen was het garantie, helemaal top .

Vriend van SEAT-Online!
    Aha! Mooi dat het opgelost is. Moest je de volle mep betalen gezien de gekende problemen met het oude type radiateur, of niet?

Omdat je iets zegt over het dashboard ga ik ervan uit dat je met radiateur de kachel radiateur bedoelt? Bij de meeste auto’s moet daar inderdaad het nagenoeg complete dashboard voor verwijderd worden. Dat maakt het zeer arbeidsintensief en normaliter een dure klus.

Quote Originally Posted by turboturbo View Post
    Aha! Mooi dat het opgelost is. Moest je de volle mep betalen gezien de gekende problemen met het oude type radiateur, of niet?

Omdat je iets zegt over het dashboard ga ik ervan uit dat je met radiateur de kachel radiateur bedoelt? Bij de meeste auto’s moet daar inderdaad het nagenoeg complete dashboard voor verwijderd worden. Dat maakt het zeer arbeidsintensief en normaliter een dure klus.
    Sorry,, de kachel radiateur inderdaad. De garage gaf aan dat Seat het goed uit gedacht had en alleen de onderkant van het dashboard los hoefde en ze hem daarna vrij gemakkelijk konden vervangen. Ik was er namelijk ook van uit gegaan dat ze het hele dashboard eruit moesten halen... Ik stond ook raar te kijken dat ze alles geregeld hadden in 4 uurtjes tijd.. Ze konden de oude doorspoelen maar volgens hun hebben ze dat niet gedaan omdat de andere radiateur een modificatie betrof om het bekende euvel op te lossen. Ze hebben dus voor zekerheid gekozen en er dus een nieuwere type ingezet.

Ik had mij mentaal helemaal voor bereidt op een flinke discussie over de rekening.. Toen ik echter vroeg of er kosten aan verbonden zaten zeiden ze: 'Nee, je hebt de auto net twee weken en wij willen auto's goed afleveren. Alles wordt gedekt onder onze kosten als zijnde garantie'. Ik helemaal happy natuurlijk want ik had geen garantie pakket afgenomen, weet trouwens niet eens of ze die wel hadden. Daarnaast voor mij ook een totaal onbekende garage dit keer en weet je ook niet wat je te wachten staat. Maar eerlijk is eerlijk, fijn dat zulke bedrijven er nog zijn. Kan niet anders zeggen dan super top geregeld! Oh en ze hadden mijn ruitenwissers ook gelijk vervangen want die vonden ze ook niet helemaal lekker. Ook hier geen kosten aan.

Ik zit er in ieder geval weer lekker warmpjes bij !

Super. Zo hoort het
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/h) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Vriend van SEAT-Online!
    Zo nou dat is idd service met een plus, want qua ‘garantie’ (omdat je die dan niet had) hadden ze kunnen volstaan met ‘m doorspoelen. Maar dat ze ongezien de gemodificeerde hebben gemonteerd staat ze wel te prijzen.
    Ook dat ze als universele garage die kennis in huis hebben en de moeite nemen dat jou uit te leggen, lijkt mij al met al een brevet van aanbeveling. Echt goed hoor!
    Mag je wel even belonen met een goede review op FB / Google 👍🏼

Hoe dan ook; dit hadden wij met z’n allen vantevoren niet kunnen voorspellen als uitkomst, dus maar goed dat het hier nu gedeeld is op dit forum voor nog eens een volgend slachtoffer. Ik bedoel; als Seat al de moeite heeft genomen een kachel radiateur te modificeren mag dat wel op het Seat forum wat extra aandacht krijgen (stickie ofzo?)
    Last edited by turboturbo; 17-03-2019 at 22:30.

Page 2 of 2 FirstFirst 12