www.jdengineering.nl
Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 60

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kachel blijft lauw

Vriend van SEAT-Online!
    Ben ook wel benieuwd naar hoe het afgelopen is.....

Ik heb dit probleem ook gehad aan de rechterzijde, het probleem bij mij was dat de besturing die de klep van de rechterzijde los hing .

Ook bij mij (2013 2.0 TDI) blijft de kachel lauw. Als ik de kleppen opnieuw kalibreer levert dit niets op behalve een tikkend geluid aan de rechterzijde. Het lijkt erop dat de klep hier niet goed functioneert.
    Ditzelfde geluid hoor ik als ik de temperatuur op HI instel en vervolgens weer terug naar een graad of 20. De lucht uit de luchtopeningen blijft erg lauw

Nu heb ik de kachel nooit heel sterk gevonden en eerder dit jaar viel hij weleens uit. Echter is de warmte er nu letterlijk echt vanaf.
    Daarnaast heeft de auto ook een gering koelvloeistofverbruik, met name als het koud is.

Dinsdag ga ik langs de garage voor diagnose. Keep you posted.

Quote Originally Posted by j00st View Post
    Ook bij mij (2013 2.0 TDI) blijft de kachel lauw. Als ik de kleppen opnieuw kalibreer levert dit niets op behalve een tikkend geluid aan de rechterzijde. Het lijkt erop dat de klep hier niet goed functioneert.
    Ditzelfde geluid hoor ik als ik de temperatuur op HI instel en vervolgens weer terug naar een graad of 20. De lucht uit de luchtopeningen blijft erg lauw

Nu heb ik de kachel nooit heel sterk gevonden en eerder dit jaar viel hij weleens uit. Echter is de warmte er nu letterlijk echt vanaf.
    Daarnaast heeft de auto ook een gering koelvloeistofverbruik, met name als het koud is.

Dinsdag ga ik langs de garage voor diagnose. Keep you posted.
    Ben zeer benieuwd!! Was het gezeur met heen en weer rijden zat en heb de moed opgegeven, kijk straks van het najaar wel weer eens verder .. passagiers zijde zit heb ik toch geen last van

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Expert Member Cordoba's Avatar
    Lijkt anders op een probleem met de kleppen voor rechts, misschien bij de vervanging van de kachelradiateur een stekker niet ingeplugd? Kortom kan iets onbenulligs zijn, maar met pech is het een prijzige reparatie (nieuwe stelmotor voor de klep).
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

@cordoba een stelmotor is toch niet zo schrikbarend duur? Morgen moet hij voor onderhoud weg ala 1400 euro

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem geen warmte uit de kachel. Gaat volgende week heen voor andere kachel radiator. Alleen hebben jullie ook dat de olietemperatuur omhoog gaat ivm met de vestopte kachel. Normaal bij 140km 103/105 nu 116/117 graden. Heb dit sinds deze verstopt zit heeft dit invloed op de motorkoeling of is het de water pomp? Mijn 1.6 tdi heeft 138xxx gelopen.

Bvd Karsten.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Klinkt mogelijk als waterpomp

Een oplossing als eerder bij een golf uitgehaald, aanvoer en retour slang van de kachel radiateur loshalen en tegengesteld doorspoelen, dus dag ervoor voelen na starten welke als eerste warm wordt als je het niet kan zien .
    Doorspoelen eerst met warm water daarna aanvoer slang met knijper dichtzetten als je deze vult met heetwater en reiniger (alles reiniger of soda oplossing, lichte ontstopper)
    Na 10 minuten weer doorspoelen met veel heet water tegengestelde en daarna de normale richting .
    Dan is deze weer schoon.
    Als je op you tube zoekt op car radiator flush staan er ook filmpjes

Greets

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Quote Originally Posted by Winston28 View Post
    Een oplossing als eerder bij een golf uitgehaald, aanvoer en retour slang van de kachel radiateur loshalen en tegengesteld doorspoelen, dus dag ervoor voelen na starten welke als eerste warm wordt als je het niet kan zien .
    Doorspoelen eerst met warm water daarna aanvoer slang met knijper dichtzetten als je deze vult met heetwater en reiniger (alles reiniger of soda oplossing, lichte ontstopper)
    Na 10 minuten weer doorspoelen met veel heet water tegengestelde en daarna de normale richting .
    Dan is deze weer schoon.
    Als je op you tube zoekt op car radiator flush staan er ook filmpjes

Greets

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Ga voor de rigoreuze optie lees ook veel dat ze na half jaar dan weer dichtzitten. Is er een procedure om te zien of je waterpomp nog doet?

Mvg Karsten

Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast