www.lowering.nl
Page 5 of 6 FirstFirst ... 3456 LastLast
Results 41 to 50 of 60

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kachel blijft lauw

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Had je geen garantie op de wagen toen je hem kocht??
    Jawel maar die verlopen ook wel eens .

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Quote Originally Posted by j00st View Post
    Ook bij mij (2013 2.0 TDI) blijft de kachel lauw. Als ik de kleppen opnieuw kalibreer levert dit niets op behalve een tikkend geluid aan de rechterzijde. Het lijkt erop dat de klep hier niet goed functioneert.
    Ditzelfde geluid hoor ik als ik de temperatuur op HI instel en vervolgens weer terug naar een graad of 20. De lucht uit de luchtopeningen blijft erg lauw

Nu heb ik de kachel nooit heel sterk gevonden en eerder dit jaar viel hij weleens uit. Echter is de warmte er nu letterlijk echt vanaf.
    Daarnaast heeft de auto ook een gering koelvloeistofverbruik, met name als het koud is.

Dinsdag ga ik langs de garage voor diagnose. Keep you posted.
    Bij mij zijn uiteindelijk beide stelkleppen (link en rechts) vervangen. Die gaven ook ook foutmelding bij het uitlezen. Kosten: bijna 500 euro incl. BTW voor materiaal (circa 225) en arbeid (circa 275)
    Helaas is nu de passagierskant en achterkant nog geen graad warmer. Stelklep werkt naar behoren maar uit alle openingen (ruit, dashbord, voetenruimte) blijft lauwe lucht komen, ook op de HI stand.
    Met de uitleescomputer ook een meting gedaan en je ziet dat de lucht aan de bestuurderskant circa 50 graden is maar aan de passagierskant niet boven de 30 uitkomt.
    Ik heb de sensoren in de ventilatieopeningen in het dashbord nog omgewisseld maar dat maakt helaas ook geen verschil.

Hierop ben ik terug naar de dealer gegaan en ze gaven aan kachelradiateur (warmtewisselaar) kapot is. Echter blijft de bestuurderskant nu warm.
    Weet iemand hoe de luchtgeleiders voor de kachelradiateur gepositioneerd zitten? Het kan zo zijn dat een deel van de kachelradiateur verstopt is en er hierdoor geen warmteafgifte is. Als dit op het punt is waar de luchtgeleider voor de passagierskant zit is dit verklaarbaar.

Nou, dat zeiden ze bij mij ook en is de radiateur volledig vervangen... Echter, bestuurders kant is warm en de bijrijders kant gewoon nog lekker koud (ook op standje hi)

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Quote Originally Posted by Ethane View Post
    Jawel maar die verlopen ook wel eens .

Je schreef op 11/03 dat je de wagen net had en toen al de problemen kreeg met de kachel.
    Vandaar mijn vraag over garantie.
    Being a Petrolhead never gets boring....

@Snah ja klopt, alleen garage zit uurtje van ons af.. was op een gegeven moment dat gelul zat met heen en weer brengen. Dus heb het erbij laten zitten. Zelf heb ik de kachel toch nooit hoger dan 16-18 graden.

Bij mijn Seat hebben ze uiteindelijk de kachelradiator vervangen en gespoeld alleen moest ik 4 week later de boel nog een keer spoelen (niet bij Seat ) die wilden alleen voor het spoelen al 850 pleuri hebben. Heb uiteindelijk 700 euro betaald voor spoelen en vervangen van de radiator. Mooie kak Ethane 3800 pleuri. Daar zou ik echt zwaar over nadenken om dat nog in de leon te pompen.

Aangezien de kachel aan de passagiers en achterkant nog steeds lauw was na het vervangen van twee stelkleppen heb ik uiteindelijk toch maar de warmtewisselaar / kachelradiateur laten vervangen.
    Nu doet de kachel het gelukkig weer zoals het hoort. Kosten: circa * 450 bij de dealer inclusief het spoelen van het koelsysteem. Dit is incl. 20% korting aangezien ze eerst de kleppen hadden vervangen (die overigens ook een foutmelding gaven) maar de kachel het toen nog niet goed deed en het dashbord dus nog een keer uit elkaar moest.

Ben vandaag wat aan het prutsen geweest... Denk dat ik eerdaags maar even de temp sensor van de passagiers kant laat vervangen.. de warmte links en rechts verschilt nogal. Heb de kleppen bekeken en die functioneren en lijnen goed uit naar mijn inziens.

Doe eerst de sensor maar en als dat niet helpt dan de kachel motor links er maar uit en een nieuwe erin.

Waarden rechts: 72 graden
    Waarden links: 43 graden
    Waarden voeten: 60 graden

Heb met infrarood gemeten en uit de kanalen komen ook daadwerkelijk de gemeten waarden uit de uitblaasmonden.

Quote Originally Posted by kamei View Post
    Bij mijn Seat hebben ze uiteindelijk de kachelradiator vervangen en gespoeld alleen moest ik 4 week later de boel nog een keer spoelen (niet bij Seat ) die wilden alleen voor het spoelen al 850 pleuri hebben. Heb uiteindelijk 700 euro betaald voor spoelen en vervangen van de radiator. Mooie kak Ethane 3800 pleuri. Daar zou ik echt zwaar over nadenken om dat nog in de leon te pompen.
    Hoezo nog een keer spoelen? Een nieuwe radiateur hoef je niet te spoelen toch?

Quote Originally Posted by Ethane View Post
    Ben vandaag wat aan het prutsen geweest... Denk dat ik eerdaags maar even de temp sensor van de passagiers kant laat vervangen.. de warmte links en rechts verschilt nogal. Heb de kleppen bekeken en die functioneren en lijnen goed uit naar mijn inziens.

Doe eerst de sensor maar en als dat niet helpt dan de kachel motor links er maar uit en een nieuwe erin.
    Je kan ook de sensoren links en recht omwisselen. Deze zijn exact gelijk en zo kan je ook zien of dit verschil maakt.
    Heb ik ook geprobeerd alleen helaas hielp het niets. Bleek toch de warmtewisselaar te zijn.

Page 5 of 6 FirstFirst ... 3456 LastLast