www.lowering.nl
Results 1 to 3 of 3

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Alcantara sportstoelen aanschaffen en inbouwen

[SEAT] [Leon 5F] Alcantara sportstoelen aanschaffen en inbouwen

Sinds december vorig jaar ben ik de eigenaar van een Seat Leon ST Style van begin 2018. Geweldige auto, maar eigenlijk wordt al mijn rijplezier ontnomen door de verschrikkelijke standaard stoelen die in de auto zitten. Bij het maken van een proefritje viel me al op dat de stoelen wat kleiner zijn dan de sportstoelen die ik had in mijn vorige auto (Ford Focus), maar ze zaten niet oncomfortabel (dacht ik). Na een week begon ik al spijt te krijgen van mijn aankoop, en nu na een paar duizend kilometer en eindeloos verstellen van de stoel heb ik echt geen enkele fijne zitpositie kunnen vinden, en kom ik standaard met rugpijn uit de auto.

De rest van de auto ben ik wel tevreden over en daarom doe ik hem niet graag weg. Om die reden wil ik dus gaan proefrijden in een FR, of een andere uitvoering met alcantara sportstoelen. Als dat bevalt wil ik de standaard stoelen laten vervangen door sportstoelen, maar mijn vraag is: kan dat überhaupt bij de dealer? En aan wat voor prijskaartje moet ik dan denken? Of is het goedkoper om mijn Leon Style in te ruilen voor een Leon FR (of een heel andere auto)? Zoals gezegd is de auto van begin 2018 met nog geen 30.000km op de teller, dus de afschrijving zal helaas niet mals zijn wanneer ik besluit hem in te ruilen voor een ander exemplaar.
    Last edited by Martijn84; 11-03-2019 at 14:18.

Het is vervelend om te horen dat je de zit niet prettig vind. Om hiervoor je auto in te ruilen is idd niet fijn met die afschrijving. Misschien is het dan beter om een setje stoelen ergens te scoren van de stoelen die jij wel fijn vind zitten. Compleet nieuwe stoelen zijn zeker niet goedkoop maar zijn wel plug and play.

Word dus overwegen wat dan goedkoper of beter is voor je.

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
    Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda https://www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Je zou kunnen proberen om een setje FR-voorstoelen uit een schade Leon op de kop te tikken...
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998