www.lowering.nl
Results 1 to 1 of 1

Thread: Leon Cupra R 2010

Leon Cupra R 2010

Verkoop wegens aanschaf nieuwe Ateca.

Ik zal even kort een hele lange uitleg proberen samenvatten

Er is op het forum al heel wat info te vinden over deze Cupra in mijn vroegere threads.

De auto is dus door mijzelf (als Belg zijnde) ingevoerd uit België en zowel de vorige eigenaar als de auto zelf waren mij goed bekend. (eerste eigenaar en particuliere verkoop)
    Ikzelf heb de auto gekocht met 19710 km op de teller en ondertussen zijn dat er 48500 geworden.

Zoals mag verwacht worden van een auto met zo weinig kilometers, is deze in absolute topstaat.
    Kleine beurten / oliewissel kreeg de auto bij Vakgarage VDP in Hulst.
    De grote beurt heeft de auto bij de Seat dealer in Sint-Niklaas gekregen.

De auto is in november 2018 gechipt bij DVX op pakweg 42000 km stand.

Zoals te zien op foto's is de originele luchtfilter vervangen maar ik heb de motor cover aangepast zodat deze gemonteerd kon blijven!
    Veel mooier en geen kans op vocht in bv de bobines.
    De downpipe is een 3 inch met 200 cell kat.

de rest van het boodschappenlijstje:

PCV klep vervangen door sterkere revisie
    DV vervangen door GFB exemplaar
    R8 red top bobines
    nokkenasvolger vervangen (bleek achteraf nog niet nodig te zijn maar liever play safe)
    Alle interieurverlichting LED (ook make-up spiegels, handschoenkastje, kofferruimte)
    Ook LED mistlichten vooraan, DRL, nummerplaat, achteruitrij, standlichten.
    Xenon OEM vervangen door 8000 K lampen. (assorti met alle LED)
    Extra donker getinte achterruit.
    In december zijn de Bridgestone banden vervangen door Vredestein Ultrac Vorti.
    Kabels getrokken en adapter voorzien voor audio+stroom en een high-end Alpine basskast in de koffer gezet.

Alle originele onderdelen liggen ook nog bij mij. Zelfs de nokkenasvolger heb ik nog liggen.

Het enige wat uiteindelijk nog NIET gedaan is maar wel belangrijk om te melden, is de koppeling.
    De OEM koppeling kan maar maximum 450 Nm aan, terwijl de auto tussen 3 en 4000 toeren naar 477 Nm piekt bij vol vermogen.
    Dosering van het gaspedaal (zeker tussen 3-4000) is dus nodig.

De auto is normaal gezien vanaf 7 mei beschikbaar. Alles hangt af van de exacte levertijd Ateca, maar die weet ik nog niet.

Ik had een vraagprijs van 16.000 euro in gedachten.
    Op marktplaats staat de auto momenteel voor 16.000 euro te koop en dat is ook zowat de richtprijs van dit bouwjaar, alleen hebben die dan wel een tellerstand van 100 tot 140.000 km!

PRIJS OP HET SEAT FORUM 14.500 euro.

Er staat momenteel op marktplaats exact dezelfde witte Cupra R, met 96000 km voor 16.800 euro.
    Ik denk dat mijn prijs dus zéker niet teveel is.
    En zo'n auto voor 14.5 duizend dan heb je nog wat speling op het budget om een Sachs koppeling te kopen
    Last edited by BJF005; 02-04-2019 at 09:25. Reason: spelfout, zinsbouw en extra info