www.carcam.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 1M] V6 Advies verlagings veren.

[SEAT] [Leon 1M] V6 Advies verlagings veren.

Na een tijdje rond te rijden in mijn v6'je vind ik dat de leon wel wat lager mag komen te liggen i.v.m de aardige roll-over in de bochten en toch eigenlijk wel de strakkere look op de 18" CPR velgen.

Nou heb ik al even rond gezocht en kom ik voor kwaliteit/prijs uit op een Eibach Pro-Kit bij Car-Fantasy. Zijn er mensen met ervaring hiermee op een V6 met de originele schokdempers? Of eventueel een ander merk/type veren aanraden?
    Seat Leon 1M 2.8 V6 Cupra4

Onze forum sponsor levert ook losse Eibach veren. Je kan hem altijd eens een berichtje sturen, misschien kan hij wat voor je betekenen.

https://www.seat-online.nl/forumdisp...enter-Lowering

En afhankelijk van je km stand zou ik ook lekker de dempers vervangen. Heb vrij recent B12 dempers met Eibach veren gemonteerd onder mn Leon. Gevalletje "had ik eerder moeten doen". Set kwam trouwens ook bij Mark van Tuningcenter Lowering vandaan.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

De auto heeft onder tussen 207k km's gedraaid, ik zal lowering is een berichtje sturen voor wat info

“Onze oude HenkV6” reed de pro kit icm de originele dempers. Hij was er tevreden over. Heb in het begin met alleen apex veren rondgereden. Dat was kneiterhard en ging er snel onderuit. Houd wel in je achterhoofd dat we met een laag carter rondrijden, maakte toen al snel buikschuivers op die paddestoelen. Gezien je km stand zou ik voor een complete (schroef)set gaan. Proberen hoe het bevalt nu de kosten relatief meevallen met alleen veren is natuurlijk ook een optie. Bochtenwerk wordt dan echt 10x beter, maar ook vanwege de LCR bumper en heuvels is dat voor mij geen doen hier.
    Asking for thumbs up is really lame. Donīt do it again.
    Thumbs up if you agree!

Na wat forums te hebben gelezen bij broeder golf en wat research gedaan hier op het forum toch maar besloten om de pro-kit verlagings veren toch maar te bestellen. Dit gaat gecombineerd worden met de orginele dempers, de dempers kan ik altijd nog wel upgraden. Ik monteer alles zelf dus dat word weer een lekker middagje knutselen

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Is goed te doen, achter is echter apart door de Haldex.