www.carclean.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Ibiza 6K2] cupra 1.8t auto trekt alle kanten op, stuur trekt alle kanten op

[SEAT] [Ibiza 6K2] cupra 1.8t auto trekt alle kanten op, stuur trekt alle kanten op

Goede dag! Ik heb laatst mn aandrijfassen vervangen, en velgen uitgewisseld met 15 inch velgen+voorbanden. Omdat ik wou weten of ik een kromme velg had of slechte band.
    Nu na een paar dagen gereden te hebben heb ik het gevoel dat die auto heel erg naar links of rechts trekt als ik iets harder op het gas ga ga.
    Kan het aan de velgen maat liggen voor (15 inch en achter 16) en zachte banden enz?
    Of moet ik meer richting speling zoeken ? op fusee kogels kijken,draagarmrubbers, stabi rubber/stangen?
    ik weet wel dat mij veerpoot lagers zijn ook overleden.tevens heb ik speling op mn stuur alle kanten op maar dat gedeelte heb ik al liggen. Stel gedeelte en stuurstang .
    Ook vertrouw ik mn stuurhuis niet helemaal die lekt olie minimaal maar wel het noemen waard.

Grt robbin

Is die uitgelijnd na de wissel?

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Ja precies, dat vraag ik me ook af. Heb hetzelfde gehad bij de Lupo nadat ik de vering had vervangen. Je ervaart nu torque steer, wat extra aanwezig is bij een FWD auto als hij niet/niet goed is uitgelijnd.

Dubbel topic: https://www.seat-online.nl/showthrea...voel-in-mn-stu

Bedankt voor de info! Nee uitlijnen wil ik gaan doen als ik mn veren heb vervangen en veerpootlagers maar dan weet ik nu wel Waar het hem inzit

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Niet te lang mee doorrijden want je banden slijten veel harder op deze manier. Te lang ermee doorrijden en je kan ook 2 banden vervangen.

Senior Member XPtuning's Avatar
    Onderzoek of je de speling op het stuurhuis kan stellen, soms kan dat namelijk.

Mogelijk dat vervanging van de versnellingsbak olie het differentieel beter laat werken door betere smering.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Onderzoek of je de speling op het stuurhuis kan stellen, soms kan dat namelijk.

Mogelijk dat vervanging van de versnellingsbak olie het differentieel beter laat werken door betere smering.
    Ik heb de stuurkolom nagekeken en bij de kruiskoppeling zit er geen speling op en hij zit gewoon goed vast. Enkel boven in bij de stuurkolom zit speling op die ga ik binnenkort vervangen. Morgen de auto laten uitlijnen.
    De versnellingsbak olie is vervangen door nieuwe bak olie tijdens .het wisselen van versnellingsbak toen die oude bak/ dif kapot was paar maanden tot een half jaar geleden.
    Inmiddels heb ik verlagingsveren h&r geplaatst en achter schok dempers ook vervangen door koni SRT oranje dempers

En, is die daarna ook uitgelijnd? Is het daarmee opgelost?