www.jdengineering.nl
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 34

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Pop and bang

Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    Volgens mij krijg je dat geluid nooit op een 1P, althans ik heb dat nog nooit gehoord zeker niet met handbak?

Sinds de 5F heb ik het idee dat JD dit kan programmeren als optie, maar misschien ben ik abuis?
    Is gewoon mogelijk, Ik had het ook op mijn 20vt Maar je leest het al: had

Was er na een jaartje mee rond gereden te hebben wel klaar mee..
    SEAT LEON 1.8T :: MY 20VT VIDEO :: COBRA :: BIG FMIC :: 18'' OZ ULTRA :: NS2R :: AP :: BREMBO BBK :: K04-064 :: FORGE DV007 :: DAILY :: A3 TDI DSG

ik heb het inderdaad en als je het zat bent is er een prima oplossing:
    gewoon gas blijven geven en niet lossen

ik heb de pops alleen als de motor op cupra stand staat.
    Audi A6 "Slagschip"+ Mii 2017 Sport Intense [Ex. Leon Cupra 400+ Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Quote Originally Posted by Prichy View Post

Gewoon een paar plofjes of dat geratel? Bij mij R had ik het alleen in S stand en los bij vollast. Paar plofjes, meer niet.
    - RS3 8v - Sepang blauw - Showroom here!

Ja als je van het gas los gaat hoor je wel een paar seconden pops en bangs zeg maar stuk of 10 in een paar seconden.
    Wel veel doffer en minder knetterig dan dat filmpje van die zwarte. (Zie de eigenaar als het goed is maandag dus zal eens vergelijken)

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
    Last edited by Prichy; 12-04-2019 at 13:36.
    Audi A6 "Slagschip"+ Mii 2017 Sport Intense [Ex. Leon Cupra 400+ Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Duidelijke reacties allemaal! Het komt toch duidelijk na voren om het niet te doen.
    Dus bij deze laat ik het me maar voorbij "schieten"

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Vroeger had je met die echte pops & bangs dat er een steekvlam uit de uitlaat kwam. Zo hoort het inderdaad. Dit is gewoon kunstmatig gedoe. Zou er gillend gek van worden geloof ik. Een maat van me had vroeger een G60. Daar was het echt bij. Hebben we in de winter weleens dooie struiken mee in de fik gezet
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Ik zou je tuner gewoon even vragen wat de mogelijkheden zijn.
    - RS3 8v - Sepang blauw - Showroom here!

Quote Originally Posted by Prichy View Post

Heeft JD bij mij ook aan gezet. Doet het alleen in Cupra stand. Ik gebruik het sporadisch. Hoe vaak en hoe hard het knettert wordt een beetje bepaald door toerental en hoe diep je het gaspedaal intrapt voordat je het loslaat.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Ik zag overigens dat Passiewassie bij zijn BMW 135 coupe het gedrag via zijn telefoon kan instellen.

https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post587211
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Quote Originally Posted by boolean View Post
    Ik wil nieuwe leden niet gelijk wegjagen en iedereen heeft het recht om te vragen wat hij wil, maar voor "Pops & Bangs" heb ik geen goed woord over.

Het zijn voornamelijk dezelfde typetjes die daarmee rondrijden. Ik zal mij verder niet uitlaten over wat voor typetjes dat zijn...
    Ligt ook aan het type auto. Heb je al weleens in een Rs6 4.0 Tfsi of een Rs3 8v gereden? Dat gepruttel vanaf de fabriek klinkt toch effe anders dan bij een 2.0 Tfsi.

Ik vind het wel wat hebben, vooral bij de 5 cilinder. De Rs3 8v zou zomaar een serieuze opvolger van de Rs4 kunnen worden.

Last edited by amc; 14-04-2019 at 10:26.
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast