www.carcam.nl
Results 1 to 5 of 5

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] VAG COM coderingen 1.2tdi

[SEAT] [Ibiza 6J] VAG COM coderingen 1.2tdi

Goedemorgen,

Recent ben ik eigenaar geworden van een Seat Ibiza 1.2tdi 6J ST uit 2011.
    Leuke auto, alleen het vermogen valt zo nu en dan wat tegen, daarom overweeg ik chiptuning van de wagen in de toekomst.
    Maar eerst wil ik graag wat vragen stellen betreffende het coderen van een aantal zaken.

De verlichting is gaat niet automatisch uit als de auto wordt uitgezet en de deuren op slot gaan. Is het te coderen dat de lampen automatisch uitgaan?
    Daarnaast vind ik een gemis dat ik niet het verbruik kan oproepen in het display. Is hier nog iets aan te doen met VAG COM?

Hoor het graag, alvast bedankt!
    Groet,

Chiptuning is zeker aan te raden.
    Voor de verlichting heb je automatische lichtfunctie nodig, dus automatische lichtschakelaar met lichtsensor. Als je dit niet hebt, kan dat niet gecodeerd worden.
    In principe moet het verbruik gewoon getoond kunnen worden, al geprobeerd met 'trip' op ruitenwisserhendel?
    Seat Ibiza 6J SC -- 1.2 TDI -- 2011 -- Candy White -- 101 pk / 234 Nm --

Kwa verlichting. Doel je op zgn 'coming home functie'? Wanneer je bcm dat ondersteund kan je dat met vcds programmeren.
    Het verbruik kan je alleen zien wanneer je boordcomputer heb. Zoals Jarv zegt, heb je knopjes op de ruitenwisserhendel. Zo ja, klik dan op knop totdat je het verbruik ziet.
    Handleiding lezen bied ook uikomst ;-)
    Last edited by Toledo_FR; 12-04-2019 at 23:50.
    Toledo 1M Signo, TDi 110pk, Zwart, Full Options,
    FR Veren.

Quote Originally Posted by Toledo_FR View Post
    Kwa verlichting. Doel je op zgn 'coming home functie'? Wanneer je bcm dat ondersteund kan je dat met vcds programmeren.
    Het verbruik kan je alleen zien wanneer je boordcomputer heb. Zoals Jarv zegt, heb je knopjes op de ruitenwisserhendel. Zo ja, klik dan op knop totdat je het verbruik ziet.
    Handleiding lezen bied ook uikomst ;-)
    Ja, die knopjes zitten er dus niet op, dat betekent dat de functie er niet op kan neem ik aan.
    De gebruiksaanwijzing van de auto is volledig in het spaans, dus dat heb ik voor nu maar even gelaten.

Ik heb ivm aanstaande vakantie chiptuning laten uitvoeren. De auto voelt helemaal niet meer aan als een 3 cilinder.
    Is stukken vlotter geworden, dus wat mij betreft is dat zeker een verbetering. Verbruik lijkt ook lager. Ik ben tevreden!