www.lowering.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 5F] OriŽntatie nieuwe lease auto

Senior Member

[SEAT] [Leon 5F] OriŽntatie nieuwe lease auto

Hey iedereen.

Aangezien de tijd eraan aan het komen is om al rond te gaan kijken voor een nieuwe lease auto (kan die Toyota Auris Hybride er eindelijk uit) was ik eventueel ook aan het kijken voor een Leon ST
    De 5f is nu al een langer lopend model (wat naar ik verwacht er binnenkort toch uit gaat) is het bes interessant in de lease.

Aangezien ik toch voor een leukere dagelijkse auto wil gaan zou het dan zelfs wellicht een FR Business Intense met 2.0tsi met 190pk kunnen worden.
    Andere kandidaten zijn de 1.5 variant met DSG, Octavia Combi Sport Business met een 1.5 dsg of als sidestep een Polo GTi (heel interessant in de lease) waarbij ik dan wel echt wat ruimte inlever.

Belangrijskte vraag is, heeft iemand al ervaring met de 190pk 2.0 tsi in de leon st?
    Proefrijden is nogal lastig aangezien het geen standaard voorkomend model is.
    Volgende week heb ik wel al een proefrit voor de 1.5 tsi dsg gepland staan.
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

Fura heeft dat blok in de Ateca. Volgens mij bevalt hem die meer dan prima, maar hem zelf vragen is mss nog beter!
    2014: SEAT Leon 2.0 TDI FR DSG 170 PK -> 207 PK - 426 Nm VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact

Zelf net de 1.5 dsg besteld. Heb proef gereden in een gechipte 1.4 bij de dealer en beviel mij meer dan prima. Verwacht dan dat de 190pk alleen maar meer voldoet. Denk ook dat de 1.4 rond dit aantal zat.

Senior Member
    Quote Originally Posted by Mot View Post
    Zelf net de 1.5 dsg besteld. Heb proef gereden in een gechipte 1.4 bij de dealer en beviel mij meer dan prima. Verwacht dan dat de 190pk alleen maar meer voldoet. Denk ook dat de 1.4 rond dit aantal zat.
    Ja ik twijfel tussen de 1.5 en de 2.0 tsi.
    Tussen mijn oren zou ik graag de 2.0 met 190pk willen maar dan moet ik consessies gaan doen in de aankleding als ik het maandbedrag/bijtelling een beetje binnenboord wil houden.
    zoals je al zegt, een proefrit in een lager model, dan kan het alleen maar beter worden kwa rijden.
    Wat voor uitrusting en opties heb je geselecteerd als ik vragen mag?
    Heb jij hem trouwens als lease of als eigen aanschaf?

Expert Member Cordoba's Avatar
    Als je voor de 2.0 gaat, hou er dan wel rekening mee dat deze nog steeds niet te chippen is. Een kennis van me rijdt al bijna 2 jaar met dit blok in een Kodiaq, en had verwacht dat ie ondertussen gechipt zou kunnen worden, maar nog steeds niet. Er zijn wel aanbieders die op hun site beweren dat ie gechipt kan worden, maar als de auto dan op afspraak voor hun neus staat, komen ze na een uurtje overleg met het bericht dat het toch niet kan.
    Last edited by Cordoba; 14-04-2019 at 21:05.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Senior Member
    Quote Originally Posted by Cordoba View Post
    Als je voor de 2.0 gaat, hou er dan wel rekening mee dat deze nog steeds te chippen is. Een kennis van me rijdt al bijna 2 jaar met dit blok in een Kodiaq, en had verwacht dat ie ondertussen gechipt zou kunnen worden, maar nog steeds niet. Er zijn wel aanbieders die op hun site beweren dat ie gechipt kan worden, maar als de auto dan op afspraak voor hun neus staat, komen ze na een uurtje overleg met het bericht dat het toch niet kan.
    Dat is bij mij bekend... zelfde met de 1.5...
    vandaar de 2.0 optie om toch een beetje redelijk vermogen te hebben...
    Nu verwacht ik dat 150pk op nog geen 1200kg al 10x beter rijdt dan de "135pk" hybride Auris met 1300kg wat ik nu rij...
    Als ik de reviews zo over het algemeen zie is iedereen lyrisch over de 1.5 en loopt het ding ook dik over de 200.
    Waar het me het meeste om gaat is de flexibiliteit op de snelweg met inhalen, dat i nu met de auris echt waardeloos.
    Wellicht vind ik het toch voldoende om de 1.5 te pakken, wie weet....

Mijn zwager rijdt een VW Golf 7 R-line met dit blok (1.5) en is er erg over te spreken!
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 1 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Senior Member
    Quote Originally Posted by boolean View Post
    Mijn zwager rijdt een VW Golf 7 R-line met dit blok (1.5) en is er erg over te spreken!
    Ja, daar heb ik ook voor gekeken. maar een golf met en 150pk dsg 1.5 wordt eht een dure wagen voor de ruimte wat je er voor terug krijgt... (bijtelling)
    Je kan een stuk goedkoper een leon st met 2 liter rijden dan een kleinere golf met 1.5 met dezelfde opties...

Quote Originally Posted by rogek View Post
    Ja ik twijfel tussen de 1.5 en de 2.0 tsi.
    Tussen mijn oren zou ik graag de 2.0 met 190pk willen maar dan moet ik consessies gaan doen in de aankleding als ik het maandbedrag/bijtelling een beetje binnenboord wil houden.
    zoals je al zegt, een proefrit in een lager model, dan kan het alleen maar beter worden kwa rijden.
    Wat voor uitrusting en opties heb je geselecteerd als ik vragen mag?
    Heb jij hem trouwens als lease of als eigen aanschaf?
    Daarom twijfelde ik toen tussen de Octavia 1.0 en de Leon 1.5. persoonlijk vind ik de 1.5 sterk genoeg, en heb dan liever Acc en led koplampen. Met chip(wat we niet doen omdat het niet mag) gaan ze ook naar de 190/200 pk.

Bij mij wordt het een 1.5 TSI 110kW FR Business Intense DSG7 in de kleur Mystery Blue. Voor de rest nog aangekleed met alcantra bekleiding en de volgende opties:
    Beats Pack
    Adaptive Cruise Control
    Metallic lak
    Achteruitrijcamera
    Full LED koplampen
    Reservewiel

Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen! De 1.5 biedt meer dan genoeg rijplezier. De 1.0 komt prima tot zijn recht in een Ibiza of Fabia, maar heeft niets te zoeken in een Leon of Octavia. Mijn oud collega heeft een Leon ST 1.0 gereden (was goedkoop in de lease) maar is van werkgever gewisseld om van die auto af te kunnen komen
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 1 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)