www.carclean.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] 1.0 TSI vermogen verlies na chippen

[SEAT] [Ibiza 6J] 1.0 TSI vermogen verlies na chippen

Hallo,

Ik heb in januari mijn 1.0 tsi 95 pk Ibiza laten chippen.
    Chipped 141 pk 249 nm

Nu merk ik sinds hij gechipped is dat hij soms inhoud/vermogen verlies heeft als ik het pedaal volledig induw.
    Wagen trekt tot 3200 rpm vlot op en dan valt het vermogen plots weg (gaat wel nog in toeren). Hij heeft het niet altijd maar meestal 1x per rit.
    Als hij niet inhoud loopt hij als een speer.

Ik dacht eerst aan de koppeling die slipt maar dan zou je dit moeten ruiken?
    Wat ik ook dacht; niet genoeg benzine krijgen?

Iemand deze issue al gehad?

Ik denk dat hij best opnieuw op de test bank gaat om alles nog eens na te kijken of de brandstof curvers wel oke zijn.

Ook zijn er geen lampjes die gaat branden. auto rijd voor de rest zonder problemen enkel als je eens wil door stampen merk je soms/meestal een terugval van vermogen.

Alle tips zijn welkom! Dan weet ik waar ik moet beginnen zoeken.

Alvast bedankt
    Last edited by mathieuvde; 16-04-2019 at 11:46.

Quote Originally Posted by mathieuvde View Post
    Hallo,

Ik heb in januari mijn 1.0 tsi 95 pk Ibiza laten chippen.
    Chipped 141 pk 249 nm

Nu merk ik sinds hij gechipped is dat hij soms inhoud/vermogen verlies heeft als ik het pedaal volledig induw.
    Wagen trekt tot 3200 rpm vlot op en dan vlot het vermogen plots weg (gaat wel nog in toeren). Hij heeft het niet altijd maar meestal 1x per rit.
    Al hij niet inhoud loopt hij als een speer.

Ik dacht eerst aan de koppeling die slipt maar dan zou je dit moeten ruiken?
    Wat ik ook dacht; niet genoeg benzine krijgen?

Iemand deze issue al gehad?

Ik denk dat hij best opnieuw op de test bank gaat om alles nog eens na te kijken of de brandstof curvers wel oke zijn.

Ook zijn er geen lampjes die gaat branden. auto rijd voor de rest zonder problemen enkel als je eens wil door stampen merk je een terugval van vermogen.

Alle tips zijn welkom! Dan weet ik waar ik moet beginnen zoeken.

Alvast bedankt
    Al eens een keer de auto laten uitlezen?
    Waar heb je hem laten chippen en is dit op de bank geweest? Dan zou ik namelijk terug gaan naar je tuner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,
    Vagcomdordrecht(vcds+vcp)

Nee heb hem nog niet laten uitlezen omdat ik ook geen fout meldingen krijg.
    Is gechipped bij DVX in Belgie. Ik ben er al met meerdere autos geweest en geen problemen mee gehad buiten nu dan.
    Ze is op de bank gechipped. Ja ik vrees dat ik zal moeten terug gaan. Maar wil niet weer de kosten betalen natuurlijk.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Mee teruggaan want kan goed dat ze net ietsie pietsie teveel eruit wilden halen.
    Is aan hun om dat aan te passen.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Ik denk ook dat ze en beetje gaan moeten terug draaien

Nee heb hem nog niet laten uitlezen omdat ik ook geen fout meldingen krijg.
    Is gechipped bij DVX in Belgie. Ik ben er al met meerdere autos geweest en geen problemen mee gehad buiten nu dan.
    Ze is op de bank gechipped. Ja ik vrees dat ik zal moeten terug gaan. Maar wil niet weer de kosten betalen natuurlijk.
    Dvx doet daar niet moeilijk over. Zou gewoon even bellen. Mijn 1.2 tsi is daar ook gechipt op de bank.

Dat je geen zichtbare foutmeldingen ziet op je dashboard wil niet zeggen dat ze niet aanwezig zijn. Dus zou toch eerst even uitlezen als je de mogelijkheid heb.

Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,

Ik denk ook dat ze en beetje gaan moeten terug draaien
    Dvx zal niet buiten de marges chippen. Tenzij dit in overleg is gedaan met je.