www.seat.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Rechter passagierdeur gaat niet open

Question [SEAT] [Leon 1M] Rechter passagierdeur gaat niet open

Hi guys,

Ik heb een Seat Leon 1m uit 2004. Mijn rechterpassagiersdeur gaat na demontage van de grijze plaat waar ook het slot en het raam aan vast zit niet meer open van binnen en van buiten niet.

Ik heb het slot al laten vervangen, garage zei dat hij weer open en dicht kon. Ik wilde dit enkele uren erna toen ik hem op wilde halen checken en hij ging weer niet open. Volgens mij heeft hij de deur geprobeerd en is de auto toen op slot gezet en bleef de deur op slot.

Ik hoor volgens mij wel het slot mechanisme (video) maar geen beweging in de deur, hij heeft het slot immers vervangen. Hoewel het een tweedehands slot betreft kan ik me niet voorstellen dat er een tweede slot kapot is, binnen 2 uur zonder iets ermee te hebben gedaan?

Van de twee torxschroeven aan de kopse kant van de deur was er eentje slecht, deze is vervangen door een andere m8 bout. Kan dit het probleem zijn?

Verder zijn alle zekeringen goed en de andere deuren werken. Ik ben radeloos... ter info, ik heb een slot zonder pinnetje dat omhoog en omlaag schiet. Recent is de ecu vervangen omdat iemand deze verkloot had maar de deur deed het prima tot ik het paneel verwijderde, dus dat lijkt me niet het probleem... Iemand?

Oké dus ik probeer net op mijn deur te slaan van de buitenkant, en na echt een aantal keer goed hard slaan ging de deur open. Dicht en open gaat die
    Echter, als ik de deur dicht doe en afsluit en hem weer open probeer te krijgen, gaat die weer niet open.

Conclusie, ze hebben een kapot deurslot gemonteerd?

Euhmm, gewoon terug naar de garage gaan (als ik het goed begrijp). Niet zelf bezig gaan, dan trekken ze hun handen er vanaf.

Quote Originally Posted by jeroen30jr View Post
    Euhmm, gewoon terug naar de garage gaan (als ik het goed begrijp). Niet zelf bezig gaan, dan trekken ze hun handen er vanaf.
    Nee ben ik het mee eens, maar ik vraag me gewoon af of dit weer een kapot slot is, het lijkt me zo'n sterk verhaal. Maar, als ik op de deur sla gaat de deur gewoon open. Bij veel mensen las/hoorde ik dat dat een teken is dat het slot kapot is. Ik dacht eerst dat het misschien iets elektrisch was of dat het aan de demping in de deur ligt (die ik aangebracht heb), maar ik ben vrij goed uit de buurt gebleven van het slot dus dat lijkt me een sterk verhaal.

Mijn vraag was min of meer, wat kan er nog meer kapot zijn waardoor de deur vast blijft zitten. Centrale vergrendelmodule? Geen idee. Ik weet er vrij weinig van.
    Last edited by gianstevens; 26-04-2019 at 23:04.