www.carcam.nl
Results 1 to 3 of 3

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Project RNS510

[SEAT] [Ibiza 6J] Project RNS510

Hallo Seat vrienden,

Even een korte voorstelronde. Mijn naam is Arnout en rij sinds een tijdje met een Seat Ibiza 6J 1.4 uit 2009. Na vier jaar Skoda Citigo sport te hebben gereden tijd voor wat groters! Het eerste wat ik aan wilde pakken en al gekocht had voordat ik de auto had was een radio. Mijn oog viel op een Xtrons Android radio met alle toeters en bellen. Helaas niet wat ik ervan verwachtte en had altijd de hoop dat de Chinese aftermarket beter zou worden in loop der jaren...

Maar helaas! Leuk voor de hobbyist maar niets voor mij helaas! Dan ga je op zoek naar wat anders natuurlijk...toch maar een bluetooth/usb achtige gateway van Dension of Kufatec? Of toch maar volledig aftermarket? Er is veel te koop, ook aftermarket wat zonder teveel poespas past in een 6J zonder knippen en andere draden (en met je stuurwielradio bediening) Echter had ik nog een RNS315 liggen met BT welke perfect werkt in een 6J maar gewoon totaal niet past. (tenzij je de onderkant van je dashboard eruit dremelt) Na wat Google'en en passen was ik er over uit. Ik ga een RNS510 van een T5/Touareg pas maken! Ik heb mijn inspiratie hier gevonden :

https://www.seatforum.de/threads/230...n-den-ibiza-6j

Ik heb van de week een Touareg RNS510 opgehaald en deze aangesloten in mijn Ibiza. Werkt uiteraard subliem en ook gewoon met alle opties plus de stuurwielbediening. Alleen wel even verloopje halen voor de dubbele fakra aansluiting want die heeft een Ibiza niet. Ik heb wat foto's gemaakt en wil deze graag delen met jullie.

zo trof ik het aan toen ik de radio erin deed, het past net niet. Dat wordt Dremelen!

Gelukkig hoef je niet teveel weg te halen en zou je bij terugkeer naar het originele systeem er niks van zien door de afdekplaat

Deze moeten er wel vanaf, wederom kun je zonder problemen altijd de oude radio terugplaatsen. Dit zijn eens soort geleide nokjes.

Dit is het ''eindresultaat'' op dit moment. De radio ligt nu even diep als het dashboard (het is op de foto niet helemaal te zien) Omdat een Touareg radio rond loopt aan de onder - en bovenkant steken die wel iets uit.

Van het oude afdekfrontje een malletje gemaakt van karton. Ik heb een 2 din frame besteld en ga eens langs bij een 3d print shop...kijken wat mooier wordt!

Zo moet het frame eruit gaan zien

Last edited by Arnout84; 28-04-2019 at 22:56.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Hoop voor je dat ie er lang in blijft zitten.
    Is een zeer geliefd item bij het dievengilde.
    Tijdje geleden bij een grote Ikea 10+ VAG wagens opengebroken en raad eens wat de overeenkomst was van wat er gestolen was.....
    Last edited by Snah; 28-04-2019 at 22:59.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Hoop voor je dat ie er lang in blijft zitten.
    Is een zeer geliefd item bij het dievengilde.
    Ja dat is een altijd een risico, wellicht is een navilock achtig systeem wel een oplossing voor de wat ''ruigere'' buurtjes