www.vagtechniek.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Leon 1P] problemen met CV en Ramen

[SEAT] [Leon 1P] problemen met CV en Ramen

Goedenavond Forum-lezers,

Ik heb sinds een paar maanden een Seat Leon 1P 1.9 TDI uit 2008 in mijn bezit,

nu heb ik een paar kwaaltjes waar ik geen raad mee weet,

Mijn centrale deurvergrendeling werkt niet goed, de bestuurders deur gaat wel open en dicht met de afstandsbediening, de bijrijderskant hoor ik ook "klikken" maar gaat niet op slot ( kapotte slotmodule dacht ik zelf ), de beide achterdeuren gaan helemaal niet op slot, en daar hoor ik ook geen enkel geluid bij.

de bijrijder kan aan zijn kant zijn raam niet openen met de knopjes, dat kan ik vanaf de bestuurderskant weer wel (vreemd) maar ik kan zowel vanaf de bestuurderskant als van de achterdeuren zelf de ramen ook niet openen ( met andere woorden: ik kan mijn eigen raam en de bijrijdersraam openen van de bestuurderskant, maar achterin helemaal niets, die gaan ook met de eigen knopjes niet open )

naast dit alles gaan de achterklep en tankdeksel wel open en op slot met de C.V. afstandbediening.
    ?
    de speakers in de voordeuren EN achterdeuren werken daarentegen weer wel perfect.

nou hoor en lees ik veel verhalen over die deurmodule's die vaak kapotgaan en dergelijk, maar is er een manier om te checken of het echt de modules zijn die kapot zijn ? is dat te meten op een of andere manier ?

Vriendelijke Groet, Jordy Haalboom.

Even uitlezen dan zie je wat er aan de hand is.

Ik had er pas achter 1 kapot.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Eerste wat bij problemen aan geraden wordt, is het uitlezen van de ECU (bv met VCDS).
    De problemen met je deursloten komen mij erg bekend voor, heb dit ook gehad (Leon 1P, 2006, TDI, BKC motorcode). Kun je de deuren wel van binnenuit op slot doen en dat ze dan niet van buitenaf te openen zijn ?
    Makkelijkst is om de sloten te vervangen. Zit je wel met het dilemma, koop je nieuwe via de dealer of via een sloper (demontage bedrijf). Bij nieuw geen problemen meer, bij een sloper is het maar de vraag of die wel goed zijn.
    Ik haal zelf de sloten uit elkaar om het probleem (tijdelijk) op te lossen. Mocht ik weer deze problemen zelf hebben, ga ik het definitief oplossen (motoren in de deursloten vervangen).

Heb je de ramen op slot gedaan, kan via de knop in de bestuurdersdeur. Kunnen meerdere oorzaken hebben, uitlezen van de auto zal het eerste zijn op je lijstje.

Via VCDS kun je de deursloten en geloof de ramen testen. Maar je krijgt dan natuurlijk niet via VCDS de exacte oorzaak te zien, kan immers meerdere dingen zijn.

Kunnen de knopjes in de deuren zijn, maar wel toevallig dat ze het beiden hebben.

De sloten van 1p kun je tegenwoordig al voor 35 euro per stuk nieuw kopen op eBay werken prima.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk