www.vagtechniek.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: Porsche 911 Carrera S (992)

Porsche 911 Carrera S (992)

Welke auto ik koop als ik de loterij win? Een Porsche 911 natuurlijk. Helaas onbereikbaar want er missen een paar nullen op mijn bankrekening. Gelukkig zijn daar onze vrienden van Autoblog.nl​ die een fantastische rijtraining (aanrader!) aanbieden in de hagelnieuwe Porsche 911 Carrera S (type 992). Ik was er als één van de eersten bij en mocht dus ook als één van de eersten rijden. Kan de nieuwe Porsche 911 de torenhoge verwachtingen waarmaken?

https://driveaholic.nl/rijtest-porsc...arrera-s-2019/
    Auto: BMW M140i. Eerder een Seat Leon Cupra 280 DSG - JD Stage II (393 pk/512 nm)
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Expert Member Cordoba's Avatar
    Ik heb genoten van dit verslag Chris. Wat het geld om een Porsche te rijden betreft: je kunt in plaats van een nieuwe ook exemplaar met ervaring kopen en dan wordt het al veel betaalbaarder. Het feit dat je niet bang wordt van de auto is in feite een enorm compliment aan de door-ontwikkelaars van de auto: als je een 911 hebt uit de jaren 60 of begin jaren 70, dan heb je een auto om bang voor te zijn, daar lag de motor (zwaartepunt) net achter de achteras, en vanaf pakweg 1974 is die motor serieus naar voren geschoven met een veel betere bochthandling als resultaat.

Ik ben in het verleden op zoek geweest naar Porsche uit begin tachtiger jaren, maar ondanks dat ik er volgens de kenners genoeg geld voor over had, nooit een exemplaar kunnen vinden dat de aanschaf waard was (of een kletsnatte bodem, dus binnen een aantal jaren doorgerot, of motorproblemen enz.). Mijn idee destijds was een goed exemplaar te kopen dat ongeveer op het punt van zijn laagste waarde zat, waardoor de afschrijving nihil zou zijn ter compensatie van de extra onderhoudskosten.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Altijd mooi Porsche 911

Porsche 911 Trio by R. Engelsman, on Flickr
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦ reserve koppeling ♦

Ik heb genoten van dit verslag Chris......me too.
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Senior Member
    Als je een echte rijders wagen wil, wat nog een beetje betaalbaar is, kun je ook naar een Cayman S opzoek gaan.

Deze had ik bijna gekocht ipv de S4 te houden en volledig te laten spuiten/restaureren..
    Onder de streep zou het zowat hetzelfde kosten alleen is de S4 wat sneller in rechte lijn en praktischer met 4 personen en kofferruimte.
    Een 911 of Cayman is toch echt nog wel een echte rijders auto en een droom wat blijft.
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

Cayman is natuurlijk betaalbaarder, alhoewel de zescilinders op de gebruikte markt wel hun waarde goed vasthouden. Wil je relatief goedkoop, dan is de 718 (met viercilinder) misschien wel het overwegen waard.
    Auto: BMW M140i. Eerder een Seat Leon Cupra 280 DSG - JD Stage II (393 pk/512 nm)
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Ik vind de Cayman veel mooier dan een "gewone" 911 vooral de GT4
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Leuk stuk, Chris. De nieuwe 911 is geweldig om te zien ook, zeker in het rood met deze velgen.
    Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Astra 1.0T Innovation (besteld: Octavia 1.6TDI DSG)
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL