www.carclean.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Connect module

[SEAT] [Ateca KH] Connect module

Weet iemand of de SEAT Connect module verwijderd kan worden? En zo ja kun je dat zelf ?
    Of heeft dat ding ook nog andere functies dan die SEAT App voeden ?
    Last edited by Taes Ocarrat; 12-05-2019 at 10:58.
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Mijn reden dat ik deze vraag heb uitgezet is dat ik de App. nagenoeg niet gebruik, hooguit voor het verbruik per rit te bekijken, maar mij stoort het dat jou rijgedrag en waar je bent geweest gedeeld wordt met SEAT en wie weet welke partijen nog meer.
    Voor storingen in systemen heb je toch ook de meldingen op je dashboard.
    Last edited by Taes Ocarrat; 12-05-2019 at 11:32.
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Aha, nog iemand die met mij is.

Ik heb wel in een handleiding weten te achterhalen dat alle antennes in de achtervleugel zitten. Dus buiten de metalen carrosserie ivm het bereik.

Het lijkt mij dat er ergens een simkaart in moet zitten tbv de 3G/4G verbinding. Of zal dit al zo'n embedded simkaart zijn?

Onder de stoelen en in het dashboadkastje is iig niks te vinden.
    SEAT Ateca FR Business Intense 1.5TSI DSG, Rodium Grey, Virtual Cockpit, Beats-audio

Quote Originally Posted by marcogeleijns View Post
    Aha, nog iemand die met mij is.

Ik heb wel in een handleiding weten te achterhalen dat alle antennes in de achtervleugel zitten. Dus buiten de metalen carrosserie ivm het bereik.

Het lijkt mij dat er ergens een simkaart in moet zitten tbv de 3G/4G verbinding. Of zal dit al zo'n embedded simkaart zijn?

Onder de stoelen en in het dashboadkastje is iig niks te vinden.
    Ik ga zowiezo niet door na de gratis gebruikt periode. En dan wil ik vervolgens ook niet meer dat men mee gaat kijken in mijn ritjes.
    Hoop op meer reacties maar vooral het antwoord of het uit te zetten is. Ik zou persoonlijk zo’n optie prettig vinden.

Member
    Quote Originally Posted by Taes Ocarrat View Post
    Mijn reden dat ik deze vraag heb uitgezet is dat ik de App. nagenoeg niet gebruik, hooguit voor het verbruik per rit te bekijken, maar mij stoort het dat jou rijgedrag en waar je bent geweest gedeeld wordt met SEAT en wie weet welke partijen nog meer.
    Voor storingen in systemen heb je toch ook de meldingen op je dashboard.
    Heb je niet veel aan mocht de auto gestolen worden; of in een drukke stad ergens geparkeerd hebt en je weet niet meer precies waar; of ..... Wat betreft het delen van gegevens dan neem ik aan dat je geen gebruik maakt van cloud services, pinnen, credit card, AH bonus pas, etc. Maar goed: je vraagt om Connect uit te zetten dus lijkt mij de dealer het juiste adres.
    Seat Ateca 1.4 TSI Xcellence - Brilliant silver - Alcantara zwart bekleding - Bicolor 18" velgen - Upgrade professional plus

Quote Originally Posted by MaJa View Post
    Heb je niet veel aan mocht de auto gestolen worden; of in een drukke stad ergens geparkeerd hebt en je weet niet meer precies waar; of ..... Wat betreft het delen van gegevens dan neem ik aan dat je geen gebruik maakt van cloud services, pinnen, credit card, AH bonus pas, etc. Maar goed: je vraagt om Connect uit te zetten dus lijkt mij de dealer het juiste adres.
    Bedankt voor je reactie. In geval van diefstal zou je er iets aan kunnen hebben. Echter 1. Moet je 100% kunnen vertrouwen dat de app je instellingen volgt. Dat doet ie niet altijd dus.
    2. Ik sta merendeels in een garage geparkeerd. En SEATs zijn niet diefstal gevoelig.

De rest van de zaken die je benoemd gebruik ik niet. En zou graag individueel willen kunnen besluiten hem uit te zetten. Ik ven woensdag bij de dealer ivm de sleutel die het niet meer doet en zal het vragen.

Bij Dealer zoals beloofd nagevraagd.
    Ws ontvangen de Ateca Rijders via de App een bericht of, en zo ja hoe, je de connect 'premievrije periode' kunt verlengen of beŽindigen.
    Omdat de eerste SEAT Ateca's eind 2016 op de weg kwamen verwacht men rond die tijd de eerste aanbiedingen, en vervolgens verzoeken of afmeldingen.

Tevens de vraag neergelegd of de module er eenvoudig uitgehaald kan worden was het antwoord: Ja. Of men gooit de stekker ervan af of hij gaat er helemaal uit de keuze is aan de klant.
    Even tzt een afspraak maken met je dealer dus mocht je besluiten hem te verwijderen.

De dealer meldde mij ook dat er met regelmaat vragen over komen vanwege de routeinformatie die SEAT van je op slaat en daar zijn meerdere gebruikers dus kennelijk niet blij mee.