www.carclean.nl
Results 1 to 3 of 3

Thread: [SEAT] [Altea 5P] Freetrack 2007 - Stinkende uitlaat

[SEAT] [Altea 5P] Freetrack 2007 - Stinkende uitlaat

Ik rijd een Freetrack uit 2007 met 210k op de klok, loopt als een zonnetje en rijd nog perfect. Alleen nu zit ik met een issue, hij stinkt en in die mate dat ik medelijden krijg met de mensen achter mij in de file. Als ik zelf stil sta dan ga ik hem binnen al ruiken. Zelfde gebeurt als hij gewoon even stationair staat te draaien op de oprit dan geeft hij een niet te missen stank af.

Wat zou dit kunnen zijn? Kan het de roetfilter zijn? Deze loopt op zijn eindje is gezegd bij de garage. Of zijn er andere dingen die dit kunnen veroorzaken?

Expert Member Cordoba's Avatar
    Bestuurder met ongewassen sokken?

Serieus: zonder nadere beschrijving van de stank is het erg lastig om een redelijke gok te doen. Als bijvoorbeeld de uitlaatgassen zoet ruiken, is dit waarschijnlijk(verbrande) koelvloeistof, maar er kan ook halfverbrande motorolie uit de uitlaat komen om maar eens iets anders te noemen, en zo zijn er nog wel meer opties. Probeer eens zo goed mogelijk te beschrijven wat je ruikt.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Het is een penetrante scherpe lucht die je ruikt, prikkelend aan de neus. Geen roet of dergelijke dingen te zien.