www.jdengineering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 25

Thread: [SEAT] Sport modus Virtual Cockpit

[SEAT] Sport modus Virtual Cockpit

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van OBDeleven en ben afgelopen weekend lekker aan het rommelen geweest ermee en nu ben ik het volgende tegengekomen, namelijk een Sport modus in Virtual Cockpit, dit is een 4e optie die je kan selecteren met de View-knop op het stuur en dit verandert de Cockpit in sportmodus, wat krijgt je te zien:

- en grote toerenteller in het midden
    - snelheid in het midden
    - versnelling rechts
    - engine load links onder
    - olietemp rechts onder
    - en 2 keuzen naast de toerenteller om zelf in de delen in het keuzemenu van de auto.

Wat moet je doen:

- OBDeleven app openen
    - Module 17 (Instrumentenpaneel) (code 25327 of 20103)
    - Aanpassen
    - scroll naar beneden en selecteer Sport
    - verander Niet weergeven in Weergeven
    - Groene knop ingedrukt houden totdat de code is geaccepteerd

Veel plezier ermee!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Opvalllend dat die niet standaard is bij SEAT. In m’n Octavia zit deze layout er wel standaard bij (iets andere huisstijl). En die is niet eens sportief.

Wat zitten er trouwens een vieze vegen op je display.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    Opvalllend dat die niet standaard is bij SEAT. In m’n Octavia zit deze layout er wel standaard bij (iets andere huisstijl). En die is niet eens sportief.

Wat zitten er trouwens een vieze vegen op je display.
    Ja, ik heb een FR uitvoering en mij verbaasde het ook. Er lijkt ook een Off-road layout in te zitten maar die heb ik niet geprobeerd.

I know, ik heb Meguiars Ultimate Interior Detailer en dat is blijkbaar geen goede combi met de cockpit, dus ik moet 'm even goed reinigen

Quote Originally Posted by Boodge View Post
    Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van OBDeleven en ben afgelopen weekend lekker aan het rommelen geweest ermee en nu ben ik het volgende tegengekomen, namelijk een Sport modus in Virtual Cockpit, dit is een 4e optie die je kan selecteren met de View-knop op het stuur en dit verandert de Cockpit in sportmodus, wat krijgt je te zien:

- en grote toerenteller in het midden
    - snelheid in het midden
    - versnelling rechts
    - engine load links onder
    - olietemp rechts onder
    - en 2 keuzen naast de toerenteller om zelf in de delen in het keuzemenu van de auto.

Wat moet je doen:

- OBDeleven app openen
    - Module 17 (Instrumentenpaneel) (code 25327 of 20103)
    - Aanpassen
    - scroll naar beneden en selecteer Sport
    - verander Niet weergeven in Weergeven
    - Groene knop ingedrukt houden totdat de code is geaccepteerd

Veel plezier ermee!

Weet je toevallig welke hoe deze optie heet? Of onder welke adaptie kanaal deze valt? Heb vorig keer ook zitten kijken maar kwam met vcds niks tegen helaas... nu las ik bij Audi dat het ook te maken had dat dit erop zat vanaf en bepaalde software versie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Ibiza 6F 2018 140pk/266nm
    (In bezit van vcds,vcp,odis&cmd flashtec)

Zou het ook te fixen zijn om de info van Spotify in de Virtual Cockpit te krijgen in plaats van alleen maar de mededeling “Carplay”? Zoals wanneer je vanaf SD muziek afspeelt?

Bij de Astra werd de info van Spotify wel gewoon tussen de klokken weergegeven. Zelfs de albumcovers.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Weet je toevallig welke hoe deze optie heet? Of onder welke adaptie kanaal deze valt? Heb vorig keer ook zitten kijken maar kwam met vcds niks tegen helaas... nu las ik bij Audi dat het ook te maken had dat dit erop zat vanaf en bepaalde software versie.

Module 17 is het. Onder het kopje Sport.

Geen idee, ik heb de auto in januari gekregen, zou ik moeten kijken op welke firmware hij draait.

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    Zou het ook te fixen zijn om de info van Spotify in de Virtual Cockpit te krijgen in plaats van alleen maar de mededeling “Carplay”? Zoals wanneer je vanaf SD muziek afspeelt?

Bij de Astra werd de info van Spotify wel gewoon tussen de klokken weergegeven. Zelfs de albumcovers.
    Als ik wist hoe ik hem vrij kon programmeren dan wist ik het wel.
    Dan had ik turbodruk er ook bij gezet. Die kan ik nu alleen aflezen via Performance Monitor (zie navi op de foto).

Quote Originally Posted by Boodge View Post
    Module 17 is het. Onder het kopje Sport.

Geen idee, ik heb de auto in januari gekregen, zou ik moeten kijken op welke firmware hij draait.

Ja module 17 snap ik dat is je instrumenten cluster... Maar je heb bv tube version en display dispiction in de adaptie waardes voor de verschillende teller layouts om aan de passen op een vc. Wat ik Me.kan herinneren kwam ik niks van sport tegen op de Ibizas die ik gedaan heb met vc. Ik werk dan ook met vcds ipv obd11.

Wellicht omdat jij een leon 5F rijdt, als ik zo je dashboard bekijk? Want neelde sweep is op een ibiza 6F vc ook niet mogelijk..

Last edited by at0ny; 17-06-2019 at 22:40.
    Ibiza 6F 2018 140pk/266nm
    (In bezit van vcds,vcp,odis&cmd flashtec)

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Ja module 17 snap ik dat is je instrumenten cluster... Maar je heb bv tube version en display dispiction in de adaptie waardes voor de verschillende teller layouts om aan de passen op een vc. Wat ik Me.kan herinneren kwam ik niks van sport tegen op de Ibizas die ik gedaan heb met vc. Ik werk dan ook met vcds ipv obd11.

Oh zo bedoeld je, die Tube Version veranderd bij mij niets in ieder geval.. Sport staat erboven in hetzelfde rijtje, die kon ik dus wel aanpassen.
    Ik werk trouwens met OBDeleven.

Wauw ziet er vet uit, vraag me af wat er nog meer mogelijk is.

Page 1 of 3 123 LastLast