www.carcam.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 25

Thread: [SEAT] [Altea 5P] Android radio

[SEAT] [Altea 5P] Android radio

Zijn er mensen hier die via een Chinezen site
    Een 9 inch Android radio gekocht?
    Waar moet je op letten qua bekabeling?
    Ook ivm bediening op het stuur!

Expert Member Fluxx's Avatar
    Die hele goedkope units is de kwaliteit vaak echt om te janken. Worden vaak zonder ISO stekkers geleverd dus moet je zelf de kabels doorverbinden of zelf prikken in een ISO stekkerblok. Met stuurwielbediening is het vaak nog lastiger om werkend te krijgen.

Als je er zelf geen kaas van gegeten hebt moet je er niet aan beginnen. Heb je wel de kennis of heb je bijvoorbeeld wel een vriend die thuis is in dit soort zaken, dan vooral doen, want zijn hele leuke units. Kies dan wel voor iets vanaf 150/200 euro, want die van een tientje of 5 ga je geen plezier aan beleven.

Ik heb zo'n ding. Merk XTrons. Prima apparaat en aansluiten was plug and play, ook voor de stuurbediening. Als er maar een decoder bijzit. Alleen de antenne was iets lastiger omdat er voeding aangesloten moest worden, maar ook daarvoor was een adapter bijgesloten.

Johan

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Quote Originally Posted by Fluxx View Post
    Die hele goedkope units is de kwaliteit vaak echt om te janken. Worden vaak zonder ISO stekkers geleverd dus moet je zelf de kabels doorverbinden of zelf prikken in een ISO stekkerblok. Met stuurwielbediening is het vaak nog lastiger om werkend te krijgen.

Als je er zelf geen kaas van gegeten hebt moet je er niet aan beginnen. Heb je wel de kennis of heb je bijvoorbeeld wel een vriend die thuis is in dit soort zaken, dan vooral doen, want zijn hele leuke units. Kies dan wel voor iets vanaf 150/200 euro, want die van een tientje of 5 ga je geen plezier aan beleven.
    Mee eens! Dat was ook niet mijn intentie! Wil wel een goed apparaat hebben!
    Om juiste kabels bij te bestellen moet geen probleem zijn! Heb er wel wat feeling mee!

@johan Oké thanks! Ook zelf besteld via aliexpress ofzo?
    Heet zoiets een decoder ja?

Ik rij in mn A4 ook met een Xtrons device(is onderhuids precies hetzelfde als Joying en 100 andere Chinese 'merken'..) Originele ROM was om te huilen zo slecht, zorgde voor een boot-time van meer dan 40 seconde. Heb er zelf een custom ROM van Malaysk opgezet(kijk voor custom ROMS eens op XDA-developers) wat voor HEEL VEEL verbeteringen zorgde.. Heb de unit nu zo'n jaar of 4 denk ik, is niet de snelste(zit er ook aan te denken om hem te vervangen voor een recenter systeem, maatje van me heeft er net 1 gekocht en getest, en die doet het ook prime, zelfs op de OEM ROM), maar deze draait wel alle apps, en het geluid is (hoe raar het ook klinkt) VELEN malen beter dan de originele BNS5.0 en RNS-E die ik ervoor erin had zitten..

heb er een besteld, kan jullie op de hoogte houden van welk type en of het wat is.

Andere vraag....de aansluiting van de sigaretten aansluiting zit bij een Altea in het middenconsole.
    nu heb ik een telefoonhouder met draadloze oplaadfunctie.
    hoe kan ik het beste de kabel wegwerken vanuit het middenconsole? want hij moet boven de radio komen bij het ventilatierooster.
    of is er een andere manier?

Ik heb een 12V-5V adapter aangesoldeerd aan de zekering van de sigarettenaansteker. Zoiets:
    https://nl.banggood.com/DC-DC-Conver...-p-937206.html

Daarna een USB kabeltje gelegd. Die kun je dan overal uit laten komen. In mijn geval bovenop het dashboard, achter de klokken langs. Die moeten er dan wel uit, maar da's niet moeilijk. Ik heb de telefoon bovenop de dash staan, die werkt ook als dashcam.

Johan

Quote Originally Posted by KJTDominicus View Post
    @johan Oké thanks! Ook zelf besteld via aliexpress ofzo?
    Heet zoiets een decoder ja?
    Ik had 'm via xtrons.co.uk besteld. Het is een PX5. Bij mij zit er ook Malaysk op, net als bij Bluepower. Veel beter dan de originele. Lees hier maar eens: https://forum.xda-developers.com/and...re-development.
    Zo'n ding heet voluit een CanBus decoder. Google daar maar eens op.
    Johan

Page 1 of 3 123 LastLast