www.carclean.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18

Thread: [SEAT] [Ibiza 6F] Iemand de Ibiza al 2-3 cm laten verlagen?

Question [SEAT] [Ibiza 6F] Iemand de Ibiza al 2-3 cm laten verlagen?

Ik vroeg mij af of er hier iemand is die zijn/haar Ibiza al heeft laten zakken en hiervan één of meerdere foto's zou willen posten.

Ik zit er namelijk aan te denken om die van mij wat te laten zakken maar wil eigenlijk eerst zien of het wel de moeite gaat zijn. Verder ook benieuwd hoeveel stugger hij werkelijk gaat worden. Auto is van zichzelf al vrij stug vind ik en het hoeft van mij niet veel stugger eerlijk gezegd. En wat doet het met flinke belading? Ga je de wielkasten raken bijvoorbeeld?

Ben benieuwd. Alvast bedankt voor eventuele reacties

EDIT: Ondertussen het grote verlagingstopic ook gevonden. Zal daar ook eens wat gaan lezen.
    Last edited by jagermeister; 17-07-2019 at 11:05.

Interessant topic. Heb jij de FR versie? Deze is als het goed is van zichzelf al 1-2cm verlaagd t.o.v. standaard.

Quote Originally Posted by maiks View Post
    Interessant topic. Heb jij de FR versie? Deze is als het goed is van zichzelf al 1-2cm verlaagd t.o.v. standaard.
    Ja, ik heb de FR versie. Ik las toevallig net ook ergens anders dat de FR 15mm lager is dan de standaard versie. Wellicht dat 15-20mm zakken dan al wel voldoende is om hem een nog iets strakker uiterlijk te geven.

Dit is 'm overigens toen ie nog bij de dealer stond:

Kan toch nog wel iets lager zonder dat het overdreven wordt?

Super nice! Ik heb exact dezelfde uitvoering in het wit. 115pk versie. Moet zeggen dat het onderstel al behoorlijk stug is. Had hiervoor een VW polo(2013) en die heb ik 3 cm rondom verlaagd met veren en bijbehorende dempers. Dit was voor mij toch wel iets te stug. Qua drempels en bochten heerlijk weggedrag lekker strak op de weg, maar oneffenheden in de weg werden door het interieur gestampt. Zou dus zeker goede research doen i.v.m. comfort. Zou zonde zijn om hier veel op in te leveren. Ik zou hem zo laten.

De FR is inderdaad al redelijk stug, maar niet oncomfortabel. Over Eibach pro verlagingsveren bijvoorbeeld lees ik veel dat je niet inlevert op comfort, maar vraag me wel af of dat echt zo is. Wil dat inderdaad wel uitgezocht hebben voor ik 'm op de brug laat zetten.

Zeker niet oncomfortabel maar het moet ook niet veel stugger worden. Ik heb ook wel eens getwijfeld om alleen de veren te vervangen. Ben toch bang dat de vering ''soppig'' gaat worden en je teveel door gaat klappen na drempels. Is een vermoeden, maar weet ik natuurlijk niet zeker. Ook de levensduur van dempers lijkt mij minder te worden. Ik hoor graag je ervaringen mocht je de knoop hebben doorgehakt

Ik vind de FR wanneer ik het onderstel op de hardere stand zet best stug, zeker als je gewoon binnendoor rijdt waar je niet op asfalt rijdt en soms een hobbelige weg, dan vind ik hem toch een beetje stuiteren. Dan zet ik hem liever op de normale stand, dan ga je er ietsje vloeiender overheen.

Weet niet of meer mensen dat zo ervaren?

Verder een dikke prima, vooral klaverbladen, afritten en mooie bochten zijn een genot en kom je niet snel de limiet tegen met de 115pk versie. Het is dan echt een kart en je kunt er bijna alle bochten wel met een aardige snelheid nemen.
    Sommige bochten durf ik met de motor zelfs niet zo hard te nemen (mede omdat je toch wel wat kwetsbaarder bent als er wat zand of iets dergelijks ligt )
    Seat Ibiza 6F FR Business Intense | 1.0 TSI 115pk DSG | Desire Red | 18" | Full Led | Upgrade Exclusive | Winter Pack | Beats audio | Upgrade Drive | Virtual Cockpit

Quote Originally Posted by maiks View Post
    Zeker niet oncomfortabel maar het moet ook niet veel stugger worden. Ik heb ook wel eens getwijfeld om alleen de veren te vervangen. Ben toch bang dat de vering ''soppig'' gaat worden en je teveel door gaat klappen na drempels. Is een vermoeden, maar weet ik natuurlijk niet zeker. Ook de levensduur van dempers lijkt mij minder te worden. Ik hoor graag je ervaringen mocht je de knoop hebben doorgehakt
    Ben het met je eens dat het niet veel stugger moet worden. Ik had dan ook op wat ervaringen van anderen gehoopt, maar je ziet de 6F eigenlijk helemaal niet zoveel rijden en als je ze al ziet is het meestal wel een FR. Forum is een beetje rustig dus. Ik had zelf ook niet ingecalculeerd dat de FR al 15mm lager is dan de standaard en dat 25-30 mm zakken daardoor waarschijnlijk teveel gaat zijn.

Hier wel een mooi voorbeeld van een verlaagde 6F:

@Rickert91:

Ik merk eigenlijk niets van een verandering in stugheid als ik 'm op sportstand zet. Maar hij ligt wel echt lekker op de weg inderdaad.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Even met onze sponsor Lowering contact opnemen voor de mogelijkheden.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Page 1 of 2 12 LastLast