www.carcam.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: [SEAT] [Ibiza 6F] Iemand de Ibiza al 2-3 cm laten verlagen?

Quote Originally Posted by jagermeister View Post
    Ben het met je eens dat het niet veel stugger moet worden. Ik had dan ook op wat ervaringen van anderen gehoopt, maar je ziet de 6F eigenlijk helemaal niet zoveel rijden en als je ze al ziet is het meestal wel een FR. Forum is een beetje rustig dus. Ik had zelf ook niet ingecalculeerd dat de FR al 15mm lager is dan de standaard en dat 25-30 mm zakken daardoor waarschijnlijk teveel gaat zijn.

Hier wel een mooi voorbeeld van een verlaagde 6F:

@Rickert91:

Ik merk eigenlijk niets van een verandering in stugheid als ik 'm op sportstand zet. Maar hij ligt wel echt lekker op de weg inderdaad.
    Die Ibiza is wel dik zo met die velgen, verlaging en accenten! Damn.

Heb je wel de dual drive optie erop gekozen? Als die erop zit, kun je met de sportstand (of de "individual" stand) ook de dempers stugger zetten.
    Seat Ibiza 6F FR Business Intense | 1.0 TSI 115pk DSG | Desire Red | 18" | Full Led | Upgrade Exclusive | Winter Pack | Beats audio | Upgrade Drive | Virtual Cockpit

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Even met onze sponsor Lowering contact opnemen voor de mogelijkheden.
    Is een idee. Ik zie dat o.a. die verlaagde polo's er goed uit zien zo. Jammer dat het in Breda zit, maar bedankt voor de tip.

Quote Originally Posted by Rickert91 View Post
    Die Ibiza is wel dik zo met die velgen, verlaging en accenten! Damn.

Heb je wel de dual drive optie erop gekozen? Als die erop zit, kun je met de sportstand (of de "individual" stand) ook de dempers stugger zetten.
    Ik heb hem 2e hands dus weet niet precies of dat er op zit. Heb iig wel sport, normal, eco en individual mode er op zitten.

Die Ibiza is idd vet hé.

Is een idee. Ik zie dat o.a. die verlaagde polo's er goed uit zien zo. Jammer dat het in Breda zit, maar bedankt voor de tip.

Ik heb hem 2e hands dus weet niet precies of dat er op zit. Heb iig wel sport, normal, eco en individual mode er op zitten.

Die Ibiza is idd vet hé.
    Ja klopt dat is de drive mode, maar als je geen verschil in demping voelt, zal je dual drive er niet op hebben gok ik. Misschien als je in de instellingen van individual kijkt, dat je daar ziet of je de demping instellingen ook kan aanpassen.
    Ik zal wel eens een foto maken van mijn instellingen overzicht.
    Seat Ibiza 6F FR Business Intense | 1.0 TSI 115pk DSG | Desire Red | 18" | Full Led | Upgrade Exclusive | Winter Pack | Beats audio | Upgrade Drive | Virtual Cockpit

Foto,s:

Schroefset dus van KW de Variant 1...

Ik heb de orginele rij hoogte vergeten te meten maar de maten zijn:

De maat van het hart van de velg tot onderkant spatbord is 31cm....dus daaraan kan je zelf vergelijken hoeveel hij nu verlaagd is.

Achter komt as Zaterdag nog een spacer van 10mm.

Hoe dit rijd....bekend....ik rij al jaren met verlaagde auto,s. (Audi A3-Audi A1 en 10 jr lang in een Golf 1 cabrio.)

Maar ,t rijd gewoon goed....ondanks deze verlaging is de bodemvrijheid nog voldoende...ik zal dit Zaterdag ook even opmeten.

Volgend weekend maak ik wel wat buiten foto,s.
    Besteld Wk2 levering Wk18 nu Wk20.. Ibiza (2018) FR BI 1.5 TSI EVO 110kW/150pk + Full Led + Panoramadak + 18" - Pirineus Grey

@BLEK: Bedankt voor je reactie en de foto's. Ik heb het nog niet opgemeten, maar volgens mij is jouw Ibiza wel verder gezakt dan 30 mm. Voor mij zou dit in ieder geval too much zijn.

@BLEK: Bedankt voor je reactie en de foto's. Ik heb het nog niet opgemeten, maar volgens mij is jouw Ibiza wel verder gezakt dan 30 mm. Voor mij zou dit in ieder geval too much zijn.
    En daar heb je gelijk in...iets verder dan 30mm..ik denk zelf 50 of 60 mm.

Had ,m liever meteen op 32cm gehad hart/spatbord,maar de tijd ontbrak.

Dit passen we aan als de 18" winterbanden er onder gaan.

Maar zoals je ziet is er nog schroefdraad zat om ,m op iedere gewenste rij hoogte ze zetten,wel met een minimum en maximum natuurlijk.

De achterdempers zijn bijna 2x zo dik als de originele...die waren bijna zielig dun.

Nog een fotootje zonder de uit lijn apparaten.

Besteld Wk2 levering Wk18 nu Wk20.. Ibiza (2018) FR BI 1.5 TSI EVO 110kW/150pk + Full Led + Panoramadak + 18" - Pirineus Grey

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Die is wel flink laag! Loopt er niks aan nu? Ziet er wel goed uit zo trouwens!
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Quote Originally Posted by Odelot View Post
    Die is wel flink laag! Loopt er niks aan nu? Ziet er wel goed uit zo trouwens!
    Nee er loopt (nog) niks aan...

Vind ,t altijd wel tricky de eerste keren met sturen,drempels opritjes etc....de ruimte houd nu niet over tussen band en spatbord...maar m,n A1 was ook zo laag en nooit geen last gehad van aanlopen etc.

Zaterdag de nieuwe caravan ophalen en dan weet ik gelijk of ,t achter ook allemaal past.

Maar zoals gezegd als de winterbandjes en de spacers achter er opgaan, gaat hij gelijk een stukje omhoog.

Page 2 of 2 FirstFirst 12