www.vagtechniek.nl
Page 6 of 6 FirstFirst ... 456
Results 51 to 54 of 54

Thread: [Overige] Ventura vs JD piggyback mening

Heeft iemand hier de box van JD daadwerkelijk draaien.
    Heb je dan harde cijfers over de winst welke die geeft?
    Gister wat testen gedraaid met de ODB2 dongel en de racechip aan/uit.
    Dit liet een verschil zien van oneveer 0.4sec sneller van 0-100, ben benieuwd of de JD box "veel" meer winst zal geven.
    RaceChip heeft zlef al gezegd dat die 0.4 (best case scenario) het maximale is wat ze er uit kunnen halen.
    Indien gewenst mag ik de RaceChip weer terug sturen echter wil ik dna natuurlijk wel dat de JD box meer winst geeft, anders zie ik niet het nut van de Extra kosten.

Ik heb uiteraard geen ervaring met externe tuning maar de waarden die ze op de site vermelden zijn minimaal de waarden die ze op de rollenbank halen bij JD ( Let op minimaal dus !!).

Dat is iets waar ze al vanaf dag één mee adverteren, als je deze site doorleest dan had je dat ook gevonden ondanks dat er geen info meer is van voor 2010.
    Ze tunen al auto's sinds de jaren 90 toen hijzelf nog dragracete in zijn Golf 1 G60 met VW motorsportblok (300pk)

Of er nu andere, betere alternatieven zijn: Ongetwijfeld, maar bij Racechip kan je niet op een rollenbank en de waarden die JD op de site heeft staan die haal te daar op de bank!!
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    Ik heb uiteraard geen ervaring met externe tuning maar de waarden die ze op de site vermelden zijn minimaal de waarden die ze op de rollenbank halen bij JD ( Let op minimaal dus !!).

Dat is iets waar ze al vanaf dag één mee adverteren, als je deze site doorleest dan had je dat ook gevonden ondanks dat er geen info meer is van voor 2010.
    Ze tunen al auto's sinds de jaren 90 toen hijzelf nog dragracete in zijn Golf 1 G60 met VW motorsportblok (300pk)

Of er nu andere, betere alternatieven zijn: Ongetwijfeld, maar bij Racechip kan je niet op een rollenbank en de waarden die JD op de site heeft staan die haal te daar op de bank!!
    Nu zeggen die waardes mij niet zo veel.
    In theorie vind ik een stap van 250Nm naar 310Nm een aardige stap, net geen 30%.
    Gezien jullie er meer ervaring mee hebben, wat voor een acceleratieboost zou dat ongeveer moeten geven?
    Misschien zit ik met mijn seconde sneller wel veel te hoog en heb ik gewoon een compleet verkeerd verwachtingspatroon.

RaceChip heeft trouwens wel een bank, naar het schijnt hebben ze een Ibiza met de 1.5 gebruikt voor het afstellen.
    Die zou op papier ook 300+Nm moeten geven maar haalde best case 0.4seconden volgens Torque pro met odb2 stekker.

Net bij Edwin een JD box opgehaald.
    Zie dat deze een stekker meer heeft dan de RaceChip.
    Volgens het boekje is dat de rail pressure sensor.
    De overige 3 had de RC ook.
    Ben benieuwd of dit een betere prestatie geeft.
    Even kijken of ik vanavond nog tijd heb om hem in te bouwen

Edit: Begin van de avond de chip ingebouwd, helaas geen succes en heel de auto ging in storing.
    Melding dat hij begrensd was tot 4K toeren, alle hulpsystemen (front assist, lane assist) in error, start/stop in error.
    Hij gaf totaal 9 meldingen weer.
    Volgens het boekje de deactivatie stekker er in gestoken en de auto uitgezet, moest 5 min wachten en dan weer proberen.
    Ook met de deactivatie stekker alle errormeldingen.
    Alle kabels 3 keer gecontroleerd dat ze op de juiste plaats zaten, mijn buurman ook laten controleren en die zag ook geen fouten.
    Toch de auto gestart om te kijken of de meldingen weg zouden gaan gezien alle kabels naar ons inzien goed zaten.
    Deze startte maar de meldingen gingen niet weg
    Alles weer uitgebouwd (ging met de RC makkelijker wegens ander vergrendelsysteem van de stekkers) en de auto weer gestart.
    Nog steeds alle meldingen, gezien alles origineel was een klein stukje gereden en toen zijn de meldingen weg gegaan.
    Helaas dus het weekend zonder de JD chip om te testen of deze een daadwerkelijke verbetering geeft.

Edit2: gister de JD box laten inbouwen door Tuningparts.
    Verschil tegenover de RaceChip of stock is duidelijk merkbaar.
    Wel schakelt de wagen nu op sommige momenten een stuk minder soepel.
    Alsof de DSG de snelheid niet kan bijhouden bij overgaan naar de volgende versnelling.
    Ook een keer de koppleing voelen slippen nadat ik vanuit de cruisecontrol gas gaf en die vanuit zijn 7 teug ging naar de 4.
    Nog maar even overleggen gezien ik verwacht dat de kopeling zo kapot is met huidige setting.
    De nieuwe kastjes hebben geen switch meer om de vermogensstanden in te stellen, een tandje lager gaat dus niet.
    Last edited by Leon_Driver; Today at 13:12.

Page 6 of 6 FirstFirst ... 456