www.vagtechniek.nl
Page 1 of 6 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 54

Thread: [Overige] Ventura vs JD piggyback mening

[Overige] Ventura vs JD piggyback mening gevraagd

Beste Leden,

Sinds kort ben ik de bezitter van een Leon FR 1.5 DSG als leasewagen.
    Gezien ik als leaserijder officieel niet zou mogen chippen ben ik aan het kijken naar een piggyback boxje welke ik dan gemakkelijk zelf kan monteren/demonteren als ik naar de dealer moet.
    Op de site van JD staat dat de 1.5 alleen nog kan met de externe tuning, De 150PK/250Nm zou dan naar 190PK/330Nm gaan.
    Dit met een moie uitdraai van een T-Roc erbij, ik vermoed dat dit dezelfde 1.5 TSI motor is welke in de Seat gebruikt word?
    Kosten voor deze box, 699 euro wat aardig wat geld is.

In mijn zoektocht kwam ik ook Venturatuning tegen, deze bieden een externe box aan welke een upgrade zou geven naar 190PK/315Nm.
    De waardes ontlopen elkaar dus niet zoveel, PK's zijn hetzelfde en JD zegt een 15Nm meer te leveren.
    Prijs van Ventura is 495 volgens de website, ofwel een verschil van net geen 200 euro.

Als ik de foto's bekijk van beide boxjes bekijk lijken de aansluitstekkers hetzelfde.
    Ik vraag me dan ook af of er echt een wezenlijk verschil zit tussen beide boxjes welke de 200 euro prijsverschil waar maakt.
    Iemand hier ervaring met beide boxjes?

JD:
    http://www.jdengineering.nl/wp-conte.../Box15tsi.jpeg

Ventura:
    http://www.venturatuning.nl/referent...xterneecu..jpg

Groeten,

Een nieuwe Leon rijder.
    Last edited by Leon_Driver; 22-08-2019 at 15:25. Reason: Change topic title

Ik worstel een beetje met hetzelfde probleem, ook een lease Leon 1.5 DSG die ik wel wil chippen.
    Officieel heb ik de vraag nog niet gesteld aan de leasemaatschappij maar ik denk dat ik het antwoord wel weet of er gechipped mag worden.

En als ik de vraag dan stel dan heb ik meteen een kruisje bij mn naam staan

Nadeel van welke boxje dan ook is dat het verhogen van het koppel ook betekend dat de DSG bak aangepast moet worden en dat doet het boxje uiteraard niet.
    Nu zou je kunnen zeggen, "jammer van de DSG en we zien wel hoe de koppeling er aan toe is bij het inleveren van de auto" maar zo zit ik niet helemaal in elkaar.

Daarbij ben ik zo tevreden met de auto en rij ik de komende 4 jaar dusdanig weinig kilometers dat ik deze auto misschien na het aflopen van de leaseperiode wel wil overnemen van de leasemaatschappij.

lastig lastig...

Edit, ik heb uiteraard gezien dat bij VAGtechniek de 1.5 nu OBD gechipped kan worden en incl aanpassing van de DSG voor €700,- wat echt een nette prijs is.
    Last edited by princeman; 22-08-2019 at 12:15.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Als je via een externe box wil tunen dan ga in ieder geval naar een betrouwbaar en gerenommeerd adres zoals o.a. onze sponsoren JdEngineering en VAGTechniek.
    Bij beiden kun je ook tegen extra betaling je wagen laten rollen om zelf te constateren wat de winst is en kunnen ze de vermogens- en koppeltoename binnen door jou gewenste grenzen houden o.a. om de grenzen van de DSG niet te overschrijden.
    Wel dan voor iedere beurt box demonteren en daarna kun je deze weer aansluiten.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Houd wel in je achterhoofd dat de piggybox ook na demontage gewoon detecteerbaar blijft. Bij een gewonde beurt zal het niet opvallen, maar als er problemen zijn en ze echt gaan uitlezen komt de aap vanzelf uit de mouw.
    "Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confusius-

En hoe zit het met garantie ???

Quote Originally Posted by princeman View Post
    Ik worstel een beetje met hetzelfde probleem, ook een lease Leon 1.5 DSG die ik wel wil chippen.
    Officieel heb ik de vraag nog niet gesteld aan de leasemaatschappij maar ik denk dat ik het antwoord wel weet of er gechipped mag worden.
    En als ik de vraag dan stel dan heb ik meteen een kruisje bij mn naam staan
    Nadeel van welke boxje dan ook is dat het verhogen van het koppel ook betekend dat de DSG bak aangepast moet worden en dat doet het boxje uiteraard niet.
    Nu zou je kunnen zeggen, "jammer van de DSG en we zien wel hoe de koppeling er aan toe is bij het inleveren van de auto" maar zo zit ik niet helemaal in elkaar.
    Daarbij ben ik zo tevreden met de auto en rij ik de komende 4 jaar dusdanig weinig kilometers dat ik deze auto misschien na het aflopen van de leaseperiode wel wil overnemen van de leasemaatschappij.
    lastig lastig...
    Edit, ik heb uiteraard gezien dat bij VAGtechniek de 1.5 nu OBD gechipped kan worden en incl aanpassing van de DSG voor €700,- wat echt een nette prijs is.
    Alleen kan ik een OBD tuning niet laten uitvoeren op de leasewagen.
    Dit weerhoud mij er van om die weg in te gaan.
    Als jij echter met het idee speelt om de wagen over te kopen na de lease periode zou ik hem hoogstwaarschijnlijk wel OBD laten uitvoeren.
    Ik ben zelf ook wel een nette rijder en wacht eerst tot de olie temperatuur op 80c of hoger staat voor ik hoger in de toeren wil komen.
    Eventuele schade verwacht ik dus niet van het kastje.

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Als je via een externe box wil tunen dan ga in ieder geval naar een betrouwbaar en gerenommeerd adres zoals o.a. onze sponsoren JdEngineering en VAGTechniek.
    Bij beiden kun je ook tegen extra betaling je wagen laten rollen om zelf te constateren wat de winst is en kunnen ze de vermogens- en koppeltoename binnen door jou gewenste grenzen houden o.a. om de grenzen van de DSG niet te overschrijden.
    Wel dan voor iedere beurt box demonteren en daarna kun je deze weer aansluiten.
    Ik zie inderdaad wel vaker negatieve berichten voorbij komen over Ventura, wel zijn dit bijna allemaal oude berichten van een paar jaar geleden.
    Als hij echt zo slecht is dan zou je toch verwachten dat die niet meer zou bestaan.
    Tevens kom ik zoekend op Ventura ook een club uit malaysie tegen, ik vermoed dat hij een reseller is van dat merk en niet daadwerkelijk zelf Ventura tuning is.
    Zo verwacht ik trouwens ook dat de box van JD een rebrand is van misschien wel dezelfde koepelorganisatie als het kastje dat Ventura gebruikt?

Quote Originally Posted by MarcoO2 View Post
    Houd wel in je achterhoofd dat de piggybox ook na demontage gewoon detecteerbaar blijft. Bij een gewonde beurt zal het niet opvallen, maar als er problemen zijn en ze echt gaan uitlezen komt de aap vanzelf uit de mouw.
    Is dat echt mogelijk?
    Wat ik begreep is dat deze kastjes de mappings beinvloeden.
    Na het verwijderen van het kastje zou dit dus niet meer aan de orde moeten zijn.
    Word er een historie opgeslagen van de mappings welke afgelopen x dagen gebruikt zijn?
    Last edited by Leon_Driver; 22-08-2019 at 13:47.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Een externe box is niet te bewijzen zolang die er niet in zit.
    Er is geen flashcounter veranderd en ook geen spoor van andere software te vinden.
    Ook wordt er niks opgeslagen omtrent méér/minder inspuiting o.i.d. want de ECU gebruikt de standaard mapping die pas ná en buiten de ECU aangepast wordt door de box.
    De bewijslast ligt dan bij dealer/pon en bewijzen kunnen ze niks.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Ik baseer me op wat “Race-eend” (Mark) van JD me hierover vertelde: bij het uitlezen zouden de aangepaste waarden zichtbaar zijn.
    "Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confusius-

Quote Originally Posted by Leon_Driver View Post
    Alleen kan ik een OBD tuning niet laten uitvoeren op de leasewagen.
    Dit weerhoud mij er van om die weg in te gaan.
    Als jij echter met het idee speelt om de wagen over te kopen na de lease periode zou ik hem hoogstwaarschijnlijk wel OBD laten uitvoeren.
    Ik ben zelf ook wel een nette rijder en wacht eerst tot de olie temperatuur op 80c of hoger staat voor ik hoger in de toeren wil komen.
    Eventuele schade verwacht ik dus niet van het kastje.
    Je kan bij VAGtechniek voor €35 de obd tuning weer laten verwijderen en na een bezoek aan de garage voor datzelfde bedrag weer terug laten zetten.
    Ook dan blijven er volgens zeggen wel sporen achter van een tuning maar het extra motorvermogen/koppel is dan in ieder geval weg waardoor er misschien niet direct naar de tuning wordt verwezen of gezocht.

Op zich zou ik dat er wel voor over hebben maar stel dat je in het slechtste geval met de auto ergens strand en niet meer verder kunt, dan moet je eerst met de auto op een trailer naar VAGtechniek om de chiptuning te verwijderen en daarna pas naar de garage, dat gaat natuurlijk niet goedkomen

Quote Originally Posted by MarcoO2 View Post
    Ik baseer me op wat “Race-eend” (Mark) van JD me hierover vertelde: bij het uitlezen zouden de aangepaste waarden zichtbaar zijn.
    Heb je toevallig een link naar die uitspraak?
    Kan hem zo snel even niet vinden met Google en hij heeft nogal wat reacties.
    Als je nog weet welke topic dat is geweest kan ik daar ook doorheen klikken zonder de exacte post te weten.

Quote Originally Posted by princeman View Post
    Je kan bij VAGtechniek voor €35 de obd tuning weer laten verwijderen en na een bezoek aan de garage voor datzelfde bedrag weer terug laten zetten.
    Ook dan blijven er volgens zeggen wel sporen achter van een tuning maar het extra motorvermogen/koppel is dan in ieder geval weg waardoor er misschien niet direct naar de tuning wordt verwezen of gezocht.

Op zich zou ik dat er wel voor over hebben maar stel dat je in het slechtste geval met de auto ergens strand en niet meer verder kunt, dan moet je eerst met de auto op een trailer naar VAGtechniek om de chiptuning te verwijderen en daarna pas naar de garage, dat gaat natuurlijk niet goedkomen
    VAGTechniek is 1.5 uur rijden voor mij om er te komen en dan moet ik nog terug.
    Elke keer heen en weer als ik naar de dealer moet kost me dan erg veel tijd.
    JD zit de andere kant op echter ben ik bij Tuningparts uitgekomen welke in Zoetermeer zit.
    Dit lijkt een officiele reseller van JDEngeneering, dit is een 10 tot 15 min rijden wat een stuk beter te doen is als ze zoon actie zouden hebben.
    Ook voor het kastje van JD rijd ik liever naar Zoetermeer dan naar Lochem.
    Vanmiddag even JD bellen om te verifieren dat ze echt een certified reseller zijn.

Edit: Zie net een reseller kaart op de JD site en daar staat hij netjes genoteerd als certified reseller.
    Dat zou dus goed moeten zitten.
    Last edited by Leon_Driver; 22-08-2019 at 14:12.

Page 1 of 6 123 ... LastLast