www.carcam.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: [SEAT] [Alhambra Stella 2.0] Binnenverlichting en leeslampjes werken niet

[SEAT] [Alhambra Stella 2.0] Binnenverlichting en leeslampjes werken niet

Hoi, ik heb vorige maand een Seat Alhambra Stella 2.0 uit 2004 gekocht. Nu is het probleem dat de binnenverlichting niet werkt, die zou automatisch aan moeten gaan als de deuren open gaan. De leeslampjes, die je in moet drukken, doen het ook niet.

Ik heb de zekeringen gecontroleerd, geen tekenen van doorbranding te zien. Heb ze voor de zekerheid toch maar vervangen. Dit heeft niet geholpen.

Lampjes ook getest en die zijn goed.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Expert Member Fluxx's Avatar
    Microswitch in de deur wss kapot. Bekend issue bij VAG.

Ok, ga ik nakijken. Maar dat verklaart niet waarom de leeslampjes achterin het niet doen toch? Die je zelf moet indrukken.

Nog een vraag: zit in elke deur zo'n microswitch? Want welke deur ook open staat: de lampjes gaan niet aan. Zou dat betekenen dat alle microswitches kapot zijn? Of zou er dan toch iets anders aan de hand zijn?

Member
    Quote Originally Posted by Fluxx View Post
    Microswitch in de deur wss kapot. Bekend issue bij VAG.
    Die lampjes reageren toch ook op andere portieren? Zouden alle 4 de switches dan tegelijk kapot zijn - of is er eentje die als "hoofdschakelaar" fungeert?
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Quote Originally Posted by Canon-Eye View Post
    Die lampjes reageren toch ook op andere portieren? Zouden alle 4 de switches dan tegelijk kapot zijn - of is er eentje die als "hoofdschakelaar" fungeert?
    Dit is dus ook mijn vraag

De verklikker (zoemer als lichten nog aanstaan en ik doe de deur open) doet het nog wel trouwens.

Expert Member Cordoba's Avatar
    Meet eens of er wel spanning staat op de unit (of ligt soms de stekker bij de unit bij de binnenspiegel er uit?). Zo'n interieur lampje moet een massa hebben (bruine draad), een geschakelde plus, en een constante plus (om leeslampjes aan te kunnen drukken). De lampjes achter, hebben die niet 3 standen: continue uit, continue aan, meeschakelen met portier?
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Lampjes worden aangestuurd via je BCM. Deze bevindt zich bij een Leon 1M onder het dashboard boven je linker knie (uiteraard achter de interieurkappen). Wat je eens zou kunnen doen is deze opzoeken en het schakeldraad van je interieurverlichting controleren op spanning wanneer je een deur open (maakt niet uit welke deur)
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Ha Rik, dank voor je reactie! Wat is een bcm? Dank voor de tip. Weet je ook hoe zo'n bcm eruitziet? Hoe herken ik hem?

Page 1 of 2 12 LastLast