www.carclean.nl
Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 44

Thread: [SEAT] [Exeo 3R] TPMS uitzetten via VCDS

Je moet eerst alleen meten en nog even niets bijvullen, maar je kan wel telkens kalibreren. Het kan zijn dat er maar erg weinig uitloopt en dan zie je pas na een langere tijd een duidelijke afwijking op de bandenspanningsmeter. Als je elke keer bijvult kom je daar niet achter.

Edit: door wel telkens te kalibreren word je wel op tijd gewaarschuwd als de band ineens sneller gaat leeglopen.
    Last edited by DriverSeat; 15-11-2019 at 22:59.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Quote Originally Posted by Gunnink View Post
    Aan de banden ligt het niet, die zijn perfect, bandenspanning blijft ook goed.
    In VCDS zijn er zelfs geen foutmeldingen, niet in de 4C-Pressure tire II module en ook niet de de ABS module.
    Dus het fout zoeken wordt een beetje lastig zo.
    Aangezien ik zelf regelmatig de bandenspanning controleer kan ik ook prima leven zonder het TPMS systeem.
    Het wegcoderen in VCDS is natuurlijk geen mooie oplossing maar dat irritante gepiep de hele tijd ben ik nu wel een beetje zat.
    Als je het zat bent gewoon weg coderen...

Vroeger zat het er ook niet standaard op een auto. Toen misde ik het iedergeval niet. Dat het nu aanwezig is, is leuk als optie maar als het eenmaal problemen geeft blijft dit zo. Anders moet je denken aan een complete wielnaaf vervangen met abs sensor ed. Dan lopen de kosten ook weer op.

Ik codeer het regelmatig uit voor klanten, puur vanwege de zelfde reden. Het gaat niet uit, en niemand waar wat het probleem zit... op gegeven moment ben je zat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Last edited by at0ny; 16-11-2019 at 22:18.
    Ibiza 6F 2018 140pk/266nm
    (In bezit van vcds,vcp,odis&cmd flashtec)

Senior Member XPtuning's Avatar
    Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Als je het zat bent gewoon weg coderen...
    That's the easy way out...

Gewoon uitzoeken waar het probleem zit....het systeem werkt op basis van verschil in omwentelingen...dus één of meer sensors geeft of detecteert meer of minder omwentelingen.....een defecte sensor, sensor vervuild met metaal slijpsel/roest, misschien zit hij niet meer goed op zijn plaats door andere eerdere reparaties, misschien is dat metalen pulsgever wiel vies, verbogen of anders beschadigd...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    That's the easy way out...

Gewoon uitzoeken waar het probleem zit....het systeem werkt op basis van verschil in omwentelingen...dus één of meer sensors geeft of detecteert meer of minder omwentelingen.....een defecte sensor, sensor vervuild met metaal slijpsel/roest, misschien zit hij niet meer goed op zijn plaats door andere eerdere reparaties, misschien is dat metalen pulsgever wiel vies, verbogen of anders beschadigd...
    Soms moet je het niet moeilijker maken.

Sensor vervangen kan. Maar dan eerst diagnose stellen welke het is. Sommige wagens geven met vcds mooi aan om welk sensor het gaat, en sommige niet. Als dit niet het geval is dus alle sensoren, wielen nalopen etc.

Als je dit niet zelf kan, moet je naar een garage. Die zullen dit niet binnen een dag oplossen meestal. En dan nog de vraag wat de kosten zullen zijn. Misschien valt het mee of het valt vies tegen.

Laat ik het zo stellen ik heb zeker al van 10 of meer auto's dit systeem uitgeschakeld. Genoeg die dus voor de makkelijke manier gaan.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Nog erger is dat het daarnaast ook een probleem met het ABS kan opleveren want die gebruikt dezelfde sensoren.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Zoals ik aangaf heb van meerdere auto's dit uitgecodeerd. Zonder problemen. En als er een probleem zou zijn met de abs was dit al meteen het geval.

TS moet zelf weten wat hij doet natuurlijk. Ik had het wel geweten.

Last edited by at0ny; 17-11-2019 at 01:12.

Even voor de duidelijkheid: als je een TPMS alarm krijgt, waar zie je dat alarm? Op de tellerunit tussen de toeren- en snelheidsmeter of ergens anders?
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Ik kan geen ander auto uit de vag groep
    waar deze anders te zien is dan op de teller unit eerlijk gezegd.. Dus direct in het zicht.

Of ik moet het verkeerd hebben..

Klopt, maar ik heb het vermoeden dat het niet om het TPMS- maar om het bandenspanningalarm gaat.
    Weet niet of er bij het TPMS-alarm ook nog iets met de knop gebeurd, oplichten/knipperen ofzo.

Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Daar gaat het denk ik ook om. Het alarm van de tmps systeem. Dus mbt een lekke band ed. Althans daar heb ik het wel over.

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast