www.vagtechniek.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Coming en leaving home lights

[SEAT] [Leon 1P] Coming en leaving home lights

Een vraag over de coming home en leaving home lights van mijn Seat Leon 1P.

De leaving home lights doen het naar behoren alleen de coming home lights doen het niet. In instellingen van de boordcomputer staan deze wel op on en is een tijd geselecteerd.
    Nu heb ik ze al een keer uit gezet en weer aan en de tijd veranderd maar dit mocht niet baten.

Hoe werkt dit systeem, hoe kan het dat 1 van de 2 opties kapot is? Zijn dit losse modules en zijn deze bij te bestellen en zelf te vervangen? Het leek me wijs eerst hier eens te informeren voordat ik naar de garage ga.
    Seat Leon 2.0 TSFI FR 211PK uit 2010, hiervoor: Seat Ibiza 1.4-1.6 Sport 101pk uit 2005

Administrator adjego's Avatar
    Als hier nog nooit iets mee gedaan is mbt Vag-Com, dan zal Coming home nog handmatig ingesteld staan. Dit houd in dat je Coming home met een handmatige actie kunt triggeren.
    Die doe je door als je thuis komt, en vervolgens het contact uit zet en de sleutel verwijderd, je een keer met groot licht seint, voor dat je de deur open doet.

Dit is aan te passen dmv Vag-Com zodat hij het automatisch doet adv de lichtsensor.
    Tesla Model 3 Standard Range Plus VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact

Quote Originally Posted by adjego View Post
    Als hier nog nooit iets mee gedaan is mbt Vag-Com, dan zal Coming home nog handmatig ingesteld staan. Dit houd in dat je Coming home met een handmatige actie kunt triggeren.
    Die doe je door als je thuis komt, en vervolgens het contact uit zet en de sleutel verwijderd, je een keer met groot licht seint, voor dat je de deur open doet.

Dit is aan te passen dmv Vag-Com zodat hij het automatisch doet adv de lichtsensor.
    Bedankt voor je duidelijke antwoord. Kan ik dit dan met onderstaande codes doen? Deze vond ik in een andere forum post... Want ik heb het getest en inderdaad handmatig gaat het wel, het liefst zou ik dit automatisch hebben net als de leaving home (gemak dient de mens ). Wel raar dat ik het nu in mijn MFD instellingen al wel aan of uit kan zetten maar niet op automatisch dus...

Coming Home Lights activeren of deactiveren
    This turns on or off the feature, where it leaves you lights for a short period on after you get out the car. This can also be changed via the larrger MFD if you have it.

Module 09 - Cent. Elects.
    Coding
    Byte 0
    Bit 7 - Coming home active

Coming Home Lights tijd instellen
    This sets how long the comning home lights styay on for. This can also be set through the larger MFD if you have the bluetooth option.

Module 09 - Cent. Elects.
    Adaptation
    Ch.01
    Set a value between 10 and 60 seconds, must be in 10s.
    Seat Leon 2.0 TSFI FR 211PK uit 2010, hiervoor: Seat Ibiza 1.4-1.6 Sport 101pk uit 2005

Administrator adjego's Avatar
    Nee die zijn niet correct. Je moet deze hebben:

CH automatisch activeren:
    [09-Boordnet]
    [Hercoderen-07] longcoding
    [Byte 12] [Bit 2] de-activeren
    [Byte 17] [Bit 5] activeren
    Tesla Model 3 Standard Range Plus VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact