www.vagtechniek.nl
Results 1 to 2 of 2

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Hoeveel eigenaren hebben de standaard radio vervangen?

[SEAT] [Leon 1P] Hoeveel eigenaren hebben de standaard radio vervangen?

Hallo allemaal!

Ik ben Jan, 32 jaar en heb al sinds mijn 18e de Seat Leon als "auto die ik later wil hebben" . 4 jaar geleden de eerste Leon aangeschaft, die inmiddels alweer ingeruild is voor een Leon 1p uit 2013. Met een mooi nieuw media centertje in plaats van alleen een radio. Ik hoopte dat die ook Carplay ondersteunde maar dat is niet het geval. Om het "probleem" op te lossen van je telefoon op het dashboard met een houdertje, denk ik er over om de standaard radio te upgraden naar een android radio.

Ik ben benieuwd hoeveel forum leden dat hebben gedaan en wat zij als voordelen zien van de aftermarket radio.

Ik vind op internet verrassend weinig guides en tutorials over dit proces en welke radio ik dan moet hebben. Het lijkt er op dat weinig mensen de upgrade doen? Ik kwam op dit forum wel een topic tegen. En in een ander topic las ik dat het diefstalgevoeliger wordt. Dus eventueel zou je met een afneembaar frontje kunnen werken werd al aangeraden. Maar om dan een heel scherm mee te nemen wanneer je je auto parkeert... ;-)

Ik heb er een andere radio 1-DIN ingezet (sony mex-gs620bt). Deze had ik nog liggen. Ik heb tevens de stuurwielbediening gekoppeld.\
    https://www.seat-online.nl/showthrea...IN-frame-kleur
    Seat Leon FR '07 // Skoda Octavia II 1.2 TSI Elegance Businessline '11 - JD mini-ECU // Seat Ibiza Cupra - JD '01