www.lowering.nl
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 38

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Welke OBD mods heb jij doorgevoerd?

Nog wat meer dingen geprobeerd, onderstaand lijstje lijkt het niet te doen bij de MY2020.
    Tevens zijn er een hoop dingen al standaard geworden in mijn wagen en hoef ik dus niet door te voeren, denk aan mirror dip bij achteruit rijden, onthouden van grootlicht assistent en nog wat dingen.

Wat krijg ik niet werkend.
    1. deuren automatisch vergrendelen als die de sleutel niet ziet.
    2. in-/uitvouwen spiegels op contact ipv sleutel.
    3. akoestisch geluid bij openen/sluiten wagen.
    4. deactiveren start/stop.

Tevens nog een paar aanpassingen waarvan ik nog niet weet of ze het doen.
    1. activatie alarmlichten bij noodstop
    2. automatische activatie voorruit verwarmen bij koude omstandigheden.

Onderstaande afbeelding is me ook nog steeds een raadsel wat het precies doet.
    Ik heb hem nog standaard staan maar zit wel te twijfelen om dit aan te passen naar de 1.5 optie gezien ik daadwerkelijk een 1.5 heb.
    Dit is onder module 19 te vinden.
    Last edited by Leon_Driver; 27-12-2019 at 11:40.

Het blijft apart inderdaad. Je zou zeggen dat hij 1.5 moet aangeven. Wel heb ik gehoord dat ze vanaf recente bouwjaren bij VAG een stokje hebben gestoken voor het uitschakelen van Start/Stop. Waarschijnlijk werkt het dus niet meer bij jou bouwjaar.

Er is wel een alternatief waar ik ook over zit te twijfelen: https://m.ebay.nl/itm/VW-Start-Stopp...EAAOSwVlVaAzem

Tijdens het instellen van automatisch ontdooien krijg ik een foutmelding (Sequence error).

Ik las bij een vorige post dat je je gasrespons had aangepast, is dat wat of merk je nauwelijks verschil?
    Last edited by Leon097; 30-12-2019 at 23:56.
    New: ’17 Seat Leon DSG-7 Business Intense (135Pk/225Nm) | Old: '99 Volkswagen Golf 1.4 Comfortline | OBDeleven

Quote Originally Posted by Leon097 View Post
    Het blijft apart inderdaad. Je zou zeggen dat hij 1.5 moet aangeven. Wel heb ik gehoord dat ze vanaf recente bouwjaren bij VAG een stokje hebben gestoken voor het uitschakelen van Start/Stop. Waarschijnlijk werkt het dus niet meer bij jou bouwjaar.

Er is wel een alternatief waar ik ook over zit te twijfelen: https://m.ebay.nl/itm/VW-Start-Stopp...EAAOSwVlVaAzem

Tijdens het instellen van automatisch ontdooien krijg ik een foutmelding (Sequence error).

Ik las bij een vorige post dat je je gasrespons had aangepast, is dat wat of merk je nauwelijks verschil?
    Die Ebay module ziet mij er uit als iets waar ik niet mee kan rommelen in een leasewagen.
    Even makkelijk in/uitbouwen zal niet gaan.

De gasresponse lijkt me wel een verschil te geven.
    Voorheen als ik rustig reed en ik gaf wat gas ging die 2 versnellingen terug, dit lijkt er nu nog maar een te zijn.
    Dit geeft een iets rustigere rijervaring naar mijn beleving.

Quote Originally Posted by Leon_Driver View Post
    Die Ebay module ziet mij er uit als iets waar ik niet mee kan rommelen in een leasewagen.

Voorheen als ik rustig reed en ik gaf wat gas ging die 2 versnellingen terug, dit lijkt er nu nog maar een te zijn.
    Welke heb je gedaan voor gasresponse?
    Module b?

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Quote Originally Posted by Leon_Driver View Post

Woeps, was even vergeten dat je een leasewagen had. Nee dat is dan geen optie. Misschien dat er binnenkort nog wel een App in OBDeleven komt om je Start/Stop uit te schakelen. Of even daar op het forum vragen, soms reageert de ontwikkelaar van OBDeleven dan zelf.

Oké! Klinkt wel positief dat gasrespons. Ik denk dat ik het ook gewoon ga uitproberen. Kan het altijd weer terugzetten.
    Last edited by Leon097; 31-12-2019 at 11:57.
    New: ’17 Seat Leon DSG-7 Business Intense (135Pk/225Nm) | Old: '99 Volkswagen Golf 1.4 Comfortline | OBDeleven

Quote Originally Posted by Leon097 View Post
    Woeps, was even vergeten dat je een leasewagen had. Nee dat is dan geen optie. Misschien dat er binnenkort nog wel een App in OBDeleven komt om je Start/Stop uit te schakelen. Of even daar op het forum vragen, soms reageert de ontwikkelaar van OBDeleven dan zelf.

Oké! Klinkt wel positief dat gasrespons. Ik denk dat ik het ook gewoon ga uitproberen. Kan het altijd weer terugzetten.
    No worries, kan niet alles weten wie wat voor auto heeft

Quote Originally Posted by Donoli74 View Post
    Welke heb je gedaan voor gasresponse?
    Module b?

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
    Ik heb onderstaande gebruikt om te activeren.
    Tot op heden nog niets geks gezien/gemerkt of foutmeldingen gehad.
    Ik heb nu optie B actief.

Direct acceleration - Accelerator response All models
    With this mod, we can change the behavior of the accelerator. Option B offers a more linear acceleration without sudden deliveries.
    1 - Module 44 - Assisted steering. Code (19249)
    2 - Adaptation
    3 - Driving profile switching
    Options:
    A - Gradual, controlled by time
    B - Directly, controlled by threshold value

Thanks voor de code, ik heb hem ook ingesteld op optie B nu.

Heb gelijk opnieuw geprobeerd om automatisch ontdooien aan te zetten, en nu accepteert hij hem wel!

Overigens heb ik ook zoiets zoals jij met je motoruitvoering ontdekt. Ik heb geen inklapbare spiegels, dus in OBD staat ook zoals verwacht *folding_mirrors* op *not_installed*, alleen *mirror_comfort_folding* staat op *active*.

Best vreemd aangezien ik hier nog nooit wat mee heb gedaan. Ik kreeg al stiekem hoop, maar helaas, zoals verwacht werken ze niet haha.

Sinds een paar dagen ben ik ook in het bezit van de OBDeleven. Mooi tooltje voor je auto

Heb reeds de volgende aanpassingen gedaan:

1./ Needle Sweep
    2./ Spiegels direct inklappen bij afsluiten deuren
    3./ Open deur waarschuwing alle portieren
    4./ Mirror Dip bijrijders spiegel ingesteld
    5./ Fan Speed in Auto Airco ingeschakeld
    6./ Brake Disc Drying ingesteld op sterk
    7./ Parkeerhulp uitgeschakeld bij 10 km/u ipv 15 km/u
    8./ Ruitenwisser achter aan uitgeschakeld bij achteruitrijden
    9./ Ruitenwisser achter comfort menu instelling ingeschakeld
    10./ Automatisch voorruit ontdooien ingeschakeld
    11./ Dagrijverlichting achterzijde ingeschakeld
    12./ Voorste ruitenwissers stoppen in Service Modus wanneer motorkap geopend
    13./ Waarschuwing *REMOVE THE KEY* wanneer sleutel in contact zit en deur geopend word
    14./ Comfort knipperen knipperlicht van 3x naar 5x
    15./ Anti Diefstal Alarm ingeschakeld
    16./ Traffic Sign Recognition ingeschakeld
    17./ Dynamic Turning Lights achterlichten ingesteld

Zoals Siewert al aangaf, meeste codes gevonden via http://forum.obdeleven.com/thread/63...s-spanish-site

Zijn er nog meer suggesties welke aanpassingen gedaan zijn en interessant zijn om ook te bekijken.....??

De Dynamic Turning Lights zijn nu als de USA Pace Car modus ingesteld:

.

Nu vroeg ik me af of deze ook met een code om te zetten zijn naar de dynamische knipperlichten zoals deze te zien zijn op de Audi's en van binnen naar buiten over gehele LED units 'bewegen'. Vind ik zelf nog een mooiere optie
    Last edited by DirtyHerrie; 23-03-2020 at 20:27.
    Seat Leon 5F 2017 FR Facelift "Full Black" & 'Chipped en Tuned', Skoda Citigo 2015 Sport 1.0 Turbo, VW Golf MK1 LX 1983

Quote Originally Posted by DirtyHerrie View Post

Nu vroeg ik me af of deze ook met een code om te zetten zijn naar de dynamische knipperlichten zoals deze te zien zijn op de Audi's en van binnen naar buiten over gehele LED units 'bewegen'. Vind ik zelf nog een mooiere optie
    Niet mogelijk helaas
    Seat Leon 5F FR

Is inderdaad niet mogelijk. Wel zijn er modules te koop die je tussen je aansluiting van je lichtunit kan plaatsen, om een gelijk soort effect te krijgen als bij de Audi*s.

https://www.ak-racing-47.com/epages/...8&Locale=en_GB

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast