www.carclean.nl
Results 1 to 3 of 3

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] Cruisecontrol

[SEAT] [Ibiza 6L] Cruisecontrol

Hallo,

Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Timothy ik ben 26 jaar. Ik woon in Noord-Holland en heb sinds een maand een Seat Ibiza 6L uit 2008. Het is een zwarte zwarte Seat 1.4, 86 pk.

De autorijd tot nu toe heerlijk en vergeleken met mijn vorige auto, een polo uit 2003, trekt de seat lekker snel op.
    Gister reed ik op de snelweg en zag ik toevallig op mijn linker stuurkolomschakelaar dat ik over cc beschik. Hier wilde ik meteen gebruik van maken echter deed deze het niet. Ik kwam op dit forum uit waar ik meerdere topics tegen kwam. De volgende dingen probeerde ik direct na het lezen van meerdere topics:

- Knopje op on zetten;
    - Res ingedrukt houden tijdens het rijden;
    - Set ingedrukt houden tijdens het rijden;

Bovenstaande gaf helaas geen resultaat. Hierop besloot ik vandaag meteen de auto uit te lezen met vagcom. Bij het testen van de stuurkolomschakelaar zag ik dat de waardes veranderden als ik het volgende deed:
    - Knop op off en on zetten;
    - Rem intrappen. ivm remlichtschakelaar;
    - Koppeling intrappen. ivm koppelingpedaalschakelaar;
    - Res ingedrukt houden;
    - Set ingedrukt houden;

Tot nu toe lijkt het erop of alles het doet. Degene die voor mij mijn Seat uitlas vroeg ik onlangs motorproblemen heb gehad. Ik heb vorige week de bobine van de tweede cilinder laten vervangen. Diegene die de Seat uitlas gaf daarop aan dat het mogelijk is dat de cc uit staat. Vervolgens probeerden wij de cc in te leren. Dit lukte echter niet omdat er bij mij geen boekjes bij de auto zaten en ik niet over de 7 digit pin beschik. Wel heb ik via de vagcom geprobeerd de cc aan te zetten. Ik heb het volgende gedaan:
    - Select control module;
    - Engine;
    - Login;
    - Code 11463;
    - Do it geklikt;

Nog steeds werkt de cc niet. Ik las dat de koppelingpedaalschakelaar niet uitgelezen kan worden. Heeft iemand nog ideeŽn wat er mis gaat?
    Ik hoor het graag!

Misschien een keer proberen om de accu los te koppelen zodat de modules alle opgeslagen foutcodes resetten.

Quote Originally Posted by Serhat View Post
    Misschien een keer proberen om de accu los te koppelen zodat de modules alle opgeslagen foutcodes resetten.
    Dankjewel. Ik ga het proberen!