www.vagtechniek.nl
Results 1 to 5 of 5

Thread: [SEAT] [Leon 5F] ST FR Ultimate Edition bestellen of wachten op model 2020?

[SEAT] [Leon 5F] ST FR Ultimate Edition bestellen of wachten op model 2020?

Voorheen in het bezit geweest van een 1.4 EcoTSI FR Leon ST en die voor de lease opgereden tot 140.000 km.
    Nu rij ik een VW Touran, maar dat gaat qua leasebudget niet meer.

Ik was al even op de uitkijk naar de nieuwe Leon FR ST (2020), maar die wordt wellicht pas Q1 2020 aangekondigt en dan is hij natuurlijk nog niet te
    bestellen bij de dealer.

Ondertussen gaan de Ultimate Editions in de "uitverkoop".
    Iets gelijkwaardigs zoals ik voorheen had vergeleken met nu zou uitkomen op een 1.5 TSI FR Ultimate Edition 110kW/150pk DSG-7, voor zo'n *32K iets meer of minder.

Vraag: wat is wijsheid in deze, wachten op nieuwe model (die waarschijnlijk weer ietsjes duurder gaat zijn) of nog een huidig model Ultimate Edition bestellen en oprijden voor de aankomende 4 jaar?

Zal even wat open deuren intrappen:

Oude bestellen: veel opties voor een scherpe prijs, bewezen techniek, korte levertijd, volgend jaar rij je in het oude model, je weet wat je krijgt.
    Nieuwe bestellen: de hoofdprijs betalen, kans op kinderziekten, lange levertijd, je rijdt in het nieuwste model, waarschijnlijk beperkte motorenkeuze bij introductie.

Nieuwe Octavia is nu al bekend, maar komt pas zomer 2020 bij de dealer. De nieuwe Leon zal dan waarschijnlijk pas in het najaar komen denk ik.
    Last edited by Menaz; 04-12-2019 at 13:35.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Je hebt gelijk. Daar tob ik dus beetje mee.
    Zit nu nog in overgangsfase waarbij de VW Touran er juli 2020 uit moet.
    Vraag is of bijvoorbeeld ook zo'n Octavia Combi al te bestellen, laat staan tijdig te leveren is...

Zomer 2020 bij dealer (te bestellen) bedoel je dan?

Quote Originally Posted by Atomic View Post
    Zomer 2020 bij dealer (te bestellen) bedoel je dan?
    Dit zegt Skoda:

Prijzen
    Het is helaas nog even wachten op de prijzen van de nieuwe Octavia hatchback en Octavia Combi. Deze worden bekend gemaakt in aanloop naar de marktintroductie, echter houden wij u graag op de hoogte omtrent de prijzen van de Octavia 2020. De nieuwe Octavia Combi staat in de zomer van 2020 in onze showroom. De Octavia hatchback 2020 volgt enkele weken later!
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Hmm zal een krappe follow-up worden dan.
    Voor nieuwe Leon ST zal tijd te laat komen, maar ik denk dat ik de Touran nog wel een maandje kan rekken.
    Als Octavia Combi dan begin zomer is (juni bijv.) kan het net besteld worden.

Thanks