www.carclean.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Heeft iemand al eens eens een beats audio upgrade geplaatst?

[SEAT] [Leon 5F] Heeft iemand al eens eens een beats audio upgrade geplaatst?

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een Leon 5F uit 2015. Hiervoor had ik een Audi A4, met Audi concert audio. Dat was erg goed geluid. Ik heb in mijn Leon denk ik het 'standaard' systeem met 8 speakers (8RM volgens mijn kofferbak sticker). Nu wil ik graag wat aan dit geluid doen. Ik wil eigenlijk proberen of ik de versterker (EOM onderdeelnr. 5Q0035456A) die bij het beats audio systeem geleverd wordt te installeren. De bijbehorende speakers en subwoofer heb ik al.
    Ik kan er alleen nergens wat over vinden op internet. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft?

grtz.

Gaat denk ik niet zo eenvoudig worden. Coderen zal misschien nog wel te doen zijn maar je moet alle speakers opnieuw bedraden omdat de Beats versterker onder de voorstoel zit. (i.p.v. in het dashboard kastje).
    Verder nog een optische kabel trekken van versterker naar het dashboard kastje.

Ik kan natuurlijk ook een kabel terug trekken van de versterker naar de module vanwaar de speaker kabels nu lopen en e.e.a. vanuit daar aansluiten. Die optische kabel wordt misschien lastig. Ik kan daar nergens een onderdeelnummer van vinden.

Quote Originally Posted by Tonka View Post
    Gaat denk ik niet zo eenvoudig worden. Coderen zal misschien nog wel te doen zijn maar je moet alle speakers opnieuw bedraden omdat de Beats versterker onder de voorstoel zit. (i.p.v. in het dashboard kastje).
    Verder nog een optische kabel trekken van versterker naar het dashboard kastje.
    Maar hij heeft die versterker toch nog niet in zn auto zitten, dus als hij die heeft, kan hij er misschien ook voor kiezen deze in het dashboard kastje te plaatsen

Goed punt, maar ik verwacht niet dat daar voldoende ruimte voor is. Anders had VAG dat waarschijnlijk standaard wel gedaan.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Er is schijnbaar geen oplossing voor, anders was ik hem inmiddels al wel tegengekomen. Het is dus of genoegen nemen met seat sound, of een after market oplossing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk