www.seat.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Keyless entry

[SEAT] [Leon 5F] Keyless entry

Laatst was in het nieuws dat vanwege het toenemende aantal relay hack autodiefstallen verzekeren van een auto met keyless entry wordt aangepakt.

De opties die ik tegenkwam

- Niet meer verzekerd
    - Premieverhoging
    - Aanvullende beveiliging verplicht

Eea was afhankelijk van het systeem. Of het aan nieuwe eisen voldoet. Certificering.

Hoe zit dat bij de Seat Leon?
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Member
    Vraag na bij je verzekering, dan heb je zekerheid.

Je mag er overigens vanuit gaan dat de verzekeraar je zal inlichten als er een wijziging in de voorwaarden van een reeds lopende verzekering wordt aangebracht.
    Ik maak me dus vooralsnog geen zorgen.
    Last edited by Canon-Eye; 10-01-2020 at 18:02.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Ik heb ook keyless entry op de cupra van 2019, ik er niets van gehoord of gemerkt of ik er extra voor betaal.

Ik weet niet of het kan schelen met verzekering, maar ik heb er wel een track & trace op zitten waarmee ik via de seat app op mn gsm precies kan zien waar de auto is. Ik krijg ook melding op mn gsm als de auto zich verplaatst en kan het via die app direct bij de politie melden

Expert Member Fluxx's Avatar
    Quote Originally Posted by botzz View Post
    Ik heb ook keyless entry op de cupra van 2019, ik er niets van gehoord of gemerkt of ik er extra voor betaal.

Ik weet niet of het kan schelen met verzekering, maar ik heb er wel een track & trace op zitten waarmee ik via de seat app op mn gsm precies kan zien waar de auto is. Ik krijg ook melding op mn gsm als de auto zich verplaatst en kan het via die app direct bij de politie melden
    Een GPS tracker is helaas zinloos als je te maken hebt met professionele dieven. Ze steken als eerste een jammer in je 12v socket en later hebben ze een soort scanner waarmee ze zo de locatie van je tracker achterhalen en hem eruit trekken.

Quote Originally Posted by Fluxx View Post
    Een GPS tracker is helaas zinloos als je te maken hebt met professionele dieven. Ze steken als eerste een jammer in je 12v socket en later hebben ze een soort scanner waarmee ze zo de locatie van je tracker achterhalen en hem eruit trekken.
    Tja, maar voor professionele dieven, is daar niet geen een auto voor veilig, die ze graag willen stelen?

Ik heb mijn auto altijd binnen staan, maar ze kunnen ook mijn huis open breken en hem alsnog meenemen

Member
    Quote Originally Posted by botzz View Post
    Ik heb mijn auto altijd binnen staan
    Ik niet.
    Ik rij wel eens ergens naartoe , waar hij dan kortere of langere tijd onbeheerd op (meestal) openbaar terrein staat...
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017