www.lowering.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Nieuw op het forum en paar vragen

[SEAT] [Leon 5F] Nieuw op het forum en paar vragen

Beste leden,

Mijn naam is Steven en ik woon in de regio van Groningen, 't hoge Noorden dus
    Sinds kort ben ik in het bezit van een Seat Leon ST FR Connect 1.4 EcoTSI 150pk van eind 2015 (modeljaar 2016) in de kleur Emocion Rood. Na lang rondkijken gaf deze uiteindelijk de doorslag vanwege het FR-pakket, de geweldige kleur (tegenwoordig schijnt het 'laktechnisch' veilig te zijn om een rode auto te kopen) en hij moest rijk in de opties zijn! Dit zijn o.a.:
    • Upgrade Business (o.a. Navi, Full-LED, DAB+ en PDC/RVC)
    • Upgrade Technology (Adaptive CC, Lane Assist, Groot licht assistent, etc..)
    • Full Link vanwege Apple Carplay
    • Half-lederen bekleding
    • Interieur volledig LED + kentekenverlichting
    • Panoramisch schuif/kanteldak

Ik ben goed bekend met VCDS en OBDeleven, omdat ik hiervoor ook auto's van het VAG concern heb gereden. Na aanschaf gelijk al de volgende extra features geactiveerd:
    • Fan speed indicatie van de AUTO-stand climate control actief gezet
    • Mistlampen actief gedurende achteruit versnelling
    • Leaving home verlichting alleen DRL+mistlampen (dit is helaas nog niet gelukt...)
    • DRL inactief wanneer de lichtschakelaar op 0 staat
    • Bijtankhoeveelheid actief in FIS
    • Needle sweep
    • Carbon achtergrond in FIS
    • Zichtbaar in Car Menu van de MIB2: Spiegels inklappen, ruitenwisserinstellingen voor/achter, dagvrijverlichting, akoestisch signaal bij vergrendelen, en nog wat handige zaken.

Ik heb al veel gezocht op het forum, alleen heb ik nog wel een paar vragen:
    • Waar vind ik de instellingen in OBDeleven om de gevoeligheid van de regensensor aan te passen? In de laagste stand op de ruitenwisserhendel vind ik dat de auto alsnog te vaak wist.
    • Is er een makkelijke manier om bijv. uit te lezen of ik een alarm heb? Ik zie namelijk wel de ultrasoon sensoren in het plafond zitten bij de panodak bediening, maar het lukt mij niet om de alarm-piep bij vergrendelen te activeren. Dit gaat nu via de claxon wat ik zelf een beetje too much vind... Ik heb trouwens ook geen knopje in mijn B-style zitten t.b.v. uitschakelen alarm.
    • Op verschillende sites staat beschreven hoe je de Leaving Home functie op alleen DRL+mistlampen kan zetten. Echter is dit mij tot op heden nog niet gelukt. Wel de mistlampen, maar dan blijven de dimlichten ook branden.

Mooie auto! Ik lees graag even mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Inmiddels heb ik mijn Coming Home en Leaving Home op DRL+mistlampen werkend gekregen.

Onder Leuchte6ABL LC5 (linker koplamp) moest ik Lichtfunktion E6 naar nicht aktiv zetten. EF6 naar 0 en Minimize gezet (respectievelijk Dimmwert en Dimming Direction).
    Onder Leuchte7ABL RB1 (rechter koplamp) moest ik Lichtfunktion E7 naar nicht aktiv zetten. EF7 naar 0 en Minimize gezet (respectievelijk Dimmwert en Dimming Direction).
    Onder Comfort illumination (Lighting comfort) > Coming home leuchten > Fog Lights ipv Low Beam instellen.

Volgens deze link moest ik de kanalen C6 en C7 aanpassen, maar dat werkte dus niet!

Helaas krijg ik nu wel een 'electrical error' op beide koplampen "Left (en Right) LED Headlamp power output stage". Iemand hier toevallig een idee over? Ik vermoed zelf eerder een onschuldige error omdat je natuurlijk de output van de licht geforceerd uitschakelt met de waarde 0 en de CH/LH functie wel aan hebt staan. Toch zit een foutmelding in me systeem me niet lekker...

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Welkom bij S-O en geniet van je mooie rode Leon....
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Administrator adjego's Avatar
    Quote Originally Posted by meneer0 View Post
    Inmiddels heb ik mijn Coming Home en Leaving Home op DRL+mistlampen werkend gekregen.

Onder Leuchte6ABL LC5 (linker koplamp) moest ik Lichtfunktion E6 naar nicht aktiv zetten. EF6 naar 0 en Minimize gezet (respectievelijk Dimmwert en Dimming Direction).
    Onder Leuchte7ABL RB1 (rechter koplamp) moest ik Lichtfunktion E7 naar nicht aktiv zetten. EF7 naar 0 en Minimize gezet (respectievelijk Dimmwert en Dimming Direction).
    Onder Comfort illumination (Lighting comfort) > Coming home leuchten > Fog Lights ipv Low Beam instellen.

Volgens deze link moest ik de kanalen C6 en C7 aanpassen, maar dat werkte dus niet!

Helaas krijg ik nu wel een 'electrical error' op beide koplampen "Left (en Right) LED Headlamp power output stage". Iemand hier toevallig een idee over? Ik vermoed zelf eerder een onschuldige error omdat je natuurlijk de output van de licht geforceerd uitschakelt met de waarde 0 en de CH/LH functie wel aan hebt staan. Toch zit een foutmelding in me systeem me niet lekker...
    Je krijgt die error omdat er in de auto 1 wijziging is die je moet doen om CH om te zetten van dimlicht naar mistlicht. Nu staat die optie nog op dimlicht en daardoor krijg je deze melding. Eigenlijk moet je dus weer terug veranderen wat je hebt gedaan en de juiste wijziging toepassen.

STG 09 (Bordnetz) auswählen
    STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16
    Freischaltcode 31347 eingeben
    STG Anpassung -> Funktion 10
    (4) Komfortbeleuchtung-Coming Home Leuchten auswählen
    Wert auf Nebellicht anpassen

Bron: https://www.stemei.de/pages/coding/s...heinwerfer.php
    Overigens staat deze zelfde wijziging ook op de site die je zelf hebt gelinkt.
    Tesla Model 3 Standard Range Plus VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact

Quote Originally Posted by adjego View Post
    Je krijgt die error omdat er in de auto 1 wijziging is die je moet doen om CH om te zetten van dimlicht naar mistlicht. Nu staat die optie nog op dimlicht en daardoor krijg je deze melding. Eigenlijk moet je dus weer terug veranderen wat je hebt gedaan en de juiste wijziging toepassen.

Overigens staat deze zelfde wijziging ook op de site die je zelf hebt gelinkt.
    Wat jij noemt, heb ik al uitgevoerd:
    "Onder Comfort illumination (Lighting comfort) > Coming home leuchten > Fog Lights ipv Low Beam instellen."

Als je alleen deze optie inschakelt en niks met je Leuchte kanalen doet van de dimlichten, dan zal hij de dimlichten en mistlampen allebei gebruiken voor CH/LH (ook al geef je specifiek 'Fog Lights' op).
    SEAT Leon 5F ST FR Connect | 1.4 EcoTSI ACT 150pk | OBDeleven + VCDS 11.11.3

Lekker aanwezig kleurtje hoor! Veel plezier met je nieuwe aanwinst
    SEAT Ibiza 6F FR ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||