www.lowering.nl
Results 1 to 9 of 9

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Ultrasoon sensoren, wel/geen alarm?

[SEAT] [Leon 5F] Ultrasoon sensoren, wel/geen alarm?

Ik vroeg mij of er ook andere leden zijn die het volgende ervaren:

Mijn Leon 5F van eind 2015 (mj 2016) heeft in het plafond sensoren zitten die naar mijn weten daar zitten voor een af-fabriek alarmsysteem. Bij aankoop beweerde de dealer nog dat dit microfoontjes voor de Bluetooth carkit zijn, maar ik weet bijna zeker deze in het kleine rooster links naast de draaiknop voor het panodak zit. Maar wat ik ook probeer om een alarm af te laten gaan (mezelf opsluiten in de auto en een minuut lang bewegen, raam open en arm doorheen steken van buitenaf, etc.), er gaat geen alarm af. Ook zie ik verder geen alarm-opties onder het Car Menu van de MIB2 en kan ik mijn akoestische bevestiging bij sluiten alleen op de claxon zetten.

Ik begin bijna te denken dat deze sensoren wel (vooraf) gemonteerd worden, maar alarm niet aanwezig/geactiveerd hoeft te zijn. Kan iemand dit bevestigen of ervaart hetzelfde? Zijn er meer mensen die deze sensoren in het plafond hebben zitten maar geen alarm? Is dit wellicht nog uit te lezen (en misschien te activeren) met VCDS/OBD11?
    SEAT Leon 5F ST FR Connect | 1.4 EcoTSI ACT 150pk | VCDS 19.6.1

De drie gaten zijn inderdaad voor de ultrasoonsensoren. Als je de unit open maakt, dan zal het onderdeel (sensor) in onderstaande foto aanwezig moeten zijn.

Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Nu ben ik ook wel benieuwd waar ze voor zijn. Volgens mij zitten ze op iedere 5F, met of zonder alarm. Desondanks is het volgens Google wel gerelateerd aan het alarm.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Heb je niet toevallig het alarm uitgezet met het knopje bij je deur?(weet zo even niet hoe de kap precies heet waar het knopje in zit.. ) Ik vind mijn alarm ook niet terug in het 'Car menu' maar is dus uit te zetten met dit knopje.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Die zit onderaan de B-stijl aan de bestuurderskant.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Dat bedoelde ik inderdaad, dankje!

Dat knopje in de B-style heb ik inderdaad niet. Ik zou het interieurdeel van het plafond dan even los moeten halen om te kijken of daar zo*n unit zit. Ik zie wel dat de gaten van de sensoren *gevuld* zijn met wat op ultrasoon sensoren lijken. Je zou dan denken dat de unit ook aanwezig is...

Ik ben nu wel benieuwd of alle 5F rijder deze sensoren hier hebben zitten. Of wellicht alle 5F rijders met een panodak ivm het bedieningspaneel?

Mijn facelift 5F heeft het jammer genoeg niet..
    Seat Leon 5F FR

Het is even stil geweest, maar ik heb eindelijk even de moeite genomen om het plafond deel los te halen en te kijken of er daadwerkelijk iets qua sensoren inzitten.
    Echter de zwarte 'dopjes' die er bij mij in zitten, zijn geen sensoren. Het zijn gewoon simpele dopjes die veel op de sensoren lijken.

Er loopt namelijk ook geen draad achter en ik kan ook de alarm module niet vinden.

Mijn vermoeden is dat ze bij de productie van de auto ervoor hebben gekozen om alle auto's met panodak bediening hetzelfde plafonddeel te monteren die al voorbereid is op een eventuele alarminstallatie.