www.lowering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Multimedia systeem leidt een eigen leven..

[SEAT] [Leon 5F] Multimedia systeem leidt een eigen leven..

Sinds de afgelopen twee weken gaat mijn multimediasysteem een eigen leven leiden.. hij verandert van zenders zonder dat ik aan het stuurwiel of aan het systeem zelf kom..
    Vorige week luisterde ik naar Spotify en ook daar veranderde hij steeds van nummer, een nummer speelde slechts een aantal seconden, denk een stuk of 10 en ging dan naar een ander nummer uit zichzelf..

Op een gegeven moment heb ik wat instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen, dit leek aanvankelijk te helpen, maar vanmorgen was het weer raak.. hij verandert van zender en reageert ook niet meer op aanrakingen van het scherm. Als ik op het stuurwiel van zender verander door aan het wieltje te draaien, kan ik wel andere zenders selecteren, echter is dat ook maar van korte duur..

Nu is mijn vraag; kun je een harde reset uitvoeren of iets dergelijk of moet / kan het systeem ge-update worden waardoor deze problemen verleden tijd zijn?
    Ik vind het echt supervervelend..

Ik had wat issues met de unit in de Octavia en daar hebben ze nieuwere firmware op gezet.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Idd even kijken met.odis of er een software update is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Ibiza 6F 2018 140pk/266nm
    (In bezit van vcds,vcp,odis&cmd flashtec)

Bekend probleem.
    Ik had het bij mijn vorige Leon en bij mijn huidige ook weer.
    Is eigenlijk alleen bij kouder weer en na een minuut of 5 tot 10 is het weer over.
    Zijn er velen die dit hebben, valt weinig aan te doen.

Harde reset is simpel.
    On/off knop ingedrukt houden secondenlang. Je hoort dan een klein plofje uit de speakers komen en klaar.
    Verwacht echter dat dit weinig zal doen.
    Last edited by emilio3333; 21-02-2020 at 22:13.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Expert Member Cordoba's Avatar
    Uit de beschrijving van het probleem lijkt het alsof het systeem de verschillende 'bronnen' scant door pakweg 10 seconde elke 'bron' te laten horen. Vroeger zag je dat wel vaker dat een systeem de mogelijkheid had om verschillende (voorgeprogrammeerde) zenders te laten horen voor steeds een aantal secondes, ook bij andere digitale geluidsdragers zoals CD's zag je dat soms. Het lijkt er dus op dat het systeem in de 'scanmodus' zit, die bedoelt is om te laten horen wat er is, voordat je kiest om een bepaald nummer of bepaalde zender te luisteren.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Quote Originally Posted by emilio3333 View Post
    .
    Zijn er velen die dit hebben, valt weinig aan te doen.
    Valt weinig aan te doen?
    Bedoel je daarmee "leer er maar mee leven want t is ni op te lossen?
    Dan hoop k dat de mijne t nooit krijgt want k denk dat k dan helemaal zot zou worden.
    Leon ST Cupra290 DSG Dynamic Grey

Mijn navi was vorige week ook het spoor zoek.
    Harde reset bracht oplossing.
    Bij veel elektronica is dit toch de eerste en meestal laatste handeling die nodig is.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Quote Originally Posted by TomTT View Post
    Valt weinig aan te doen?
    Bedoel je daarmee "leer er maar mee leven want t is ni op te lossen?
    Dan hoop k dat de mijne t nooit krijgt want k denk dat k dan helemaal zot zou worden.
    Ach ja is alleen bij koud weer en verdwijnt weer na paar minuutjes.
    Waar ik me meer aan erger is het altijd krakende onderstel bij nemen van heuveltjes.
    Geeft echt geen kwaliteitsgevoel. Dit is al de 3e VAG auto van mij die dat heeft.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Kraken vanuit de voorkant? Je kan eens de rubbers van de stabilisator stang inspuiten met goed vet. Wil heel soms nog wel eens helpen.
    SEAT Ibiza 6F FR ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Een krakend onderstel is irritant. Bij de dealer zeggen ze vaak dat er niet veel aan te doen is. Ik weet echter dat het wel opgelost kan worden. Na een tip van Vagfan heb ik het ruim 3 jaar geleden bij de dealer in Waalwijk laten oplossen.

Zie ook https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post540737

Sinds die tijd heb ik ruim 3 jaar en 100000 km kraakvrij gereden, maar nu begint het weer een beetje.

Ik weet echter niet hoeveel het kost om dit op deze manier op te laten lossen omdat het bij mij toen nog onder garantie viel.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Page 1 of 2 12 LastLast