www.jdengineering.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Plotseling alle ramen volledig open

[SEAT] [Leon 5F] Plotseling alle ramen volledig open

Ik heb laatst 2 keer gehad dat alle 4 de ramen van mijn Leon 5f vanzelf geopend zijn na het parkeren. De eerste keer kwam ik er 's ochtends pas achter, dus geen idee hoelaat dit gebeurd is. Gelukkig was het toen wel droog. De tweede keer is vlak na het parkeren gebeurd, aangezien ik toen (gelukkig) een appje van de buurman kreeg.

Iemand dit ook eens meegemaakt? Of liever nog, iemand die hier de oorzaak van weet?
    Zeker met het weer van afgelopen dagen baart mij dit best wel zorgen..

Ik dacht zelf al dat ik misschien op een of andere manier de knop op de sleutel ingehouden heb, maar ik heb dit geprobeerd en je bent wel bijna 10 sec verder voordat alle ramen volledig open zijn? Daarnaast stond de auto de tweede keer wel aardig ver weg dat ik denk dat de sleutel dan al helemaal niet meer pakt.

Wel had ik in die tijd steeds een melding van "batterij van sleutel vervangen", terwijl ik geen problemen had met ontvangst of dergelijke. Ik heb hierna de sleutel wel gewisseld met de reservesleutel, en de melding is i.i.g. wel.

Oorzaak durf ik je niet te zeggen. Wel dat je het kan uitzetten via de instellingen in je menu mocht je de functie nooit gebruiken. Dan zou het ook over moeten zijn.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Sleutel zal toch echt klem gezeten hebben of de knoppen van de sleutel zijn niet fris meer.
    In je menu kan het uitzetten:
    Wagen > Setup > Openen en Sluiten > Comfort openen uitzetten.

Ik heb dit 2 jaar geleden ook gehad. Heb toen heel veel geluk gehad want de wagen stond een straat verder geparkeerd, in de winter... en heeft meer dan 12uren met z'n ramen opengestaan. Gelukkig geen regen en geen diefstal of erger gebeurd.
    Ik heb onmiddellijk die functie van remote openen/sluiten van de ramen uitgezet en tot nu toe niet meer voorgehad. Absolute waanzin dat zoiets kan eigenlijk

Na dit te lezen gelijk maar deze optie uitgeschakeld.
    Met mijn vorige waggie (308 SW) die dit deze fuctie ook had in die 6 jaar die wij hem hadden nooit problemen mee gehad.
    Maar lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat het komt dat je de knop per ongeluk bediend.
    Je moet deze vrij stevig en lang ingedrukt houden voordat het werkt.

Wat ik mij eerder kan voorstellen is dat het een frequentie probleem is.
    De AB werkt op het algemene 433mhz kanaal alleen achter de komma zit een een verschil in frequentie.
    Banden liggen zo dicht op elkaar dat ik denk dat er iets in de omgeving op de zelfde freq uitgezonden heeft en lang genoeg dat de auto hier van last heeft.
    Last edited by Siewert; 29-02-2020 at 12:43.
    Prive:SEAT Leon ST 1.6 TDI 2014 Business || BeunWaggel:Peugeot 206SW 1.6 2005 QuickSilver
    siewert-lameijer.nl

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Being a Petrolhead never gets boring....