www.lowering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Solarplexius

[SEAT] [Leon 5F] Solarplexius

Hoi,

Kwam vandaag deze website tegen, iemand dat in zijn Leon zitten?
    Wat zijn de ervaringen?

https://www.solarplexius.nl/

Member
    Nee, zeker niet - en ik zou ze ook niet willen.
    Ik heb nu al voor de derde keer - na een Octavia2 combi en een Fabia2 combi - de Sonniboys erin, en met ruim 13 jaar gebruikservaring vind ik die ideaal.
    Groot voordeel daarvan is, dat de achterramen effectief open kunnen zodat je op een hete dag snel na het wegrijden de overtollige warmte kwijt kunt zijn. Dat gaat met zulke dichte panelen niet lukken...
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

In mijn vorige auto , een passat, had ik ook sonniboys. Bevielen ook erg goed, ben ik met je eens.

Nu voor achterraam en de twee kleine zij-ruitjes (ST) leek mij dit wel wat...
    mijn ramen zijn al donkerder vanaf B stijl.
    En ook achterraam in 1 deel leek mij wel goed staan

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Er is wel iemand hier die ze heeft, kan me alleen niet herinneren wie. Mij lijkt dit ook een mooie oplossing

Canon-Eye wat bedoelde je hier dan?
    https://www.seat-online.nl/showthrea...t=solarplexius
    Zit ff te kloten vanaf ipad.
    Last edited by RobertV6; 25-03-2020 at 18:07.
    Asking for thumbs up is really lame. Donīt do it again.
    Thumbs up if you agree!

Member
    Daar bedoelde ik toen niets anders mee dan wat ik hierboven nog eens schreef: Sonniboys werken prima en bevallen al heel lang heel goed. Met, zoals ik aangaf, behoud van ventilatiemogelijkheid door het openen van de zijruiten achterin.

Aanvullende info: ze belemmeren het zicht ook in het donker niet noemenswaard (ondanks de fabrieksaf al extra donkere ramen achter) en ook bij Sonniboys is het scherm voor de achterruit uit één stuk, in tegenstelling tot de Privacy Shades. Die zijn goedkoper, maar dan zit je met zo'n smerige dubbele verticale rand in het midden van de achterruit. Voor mij een no-go.
    Last edited by Canon-Eye; 25-03-2020 at 18:19.

Kreeg daar ff de indruk dat je de solars erin had. De privacy shades als koopje aangeschaft. Rand is inderdaad niet ideaal, maar smerig stoor me er niet aan.
    Thumbs up if you agree!

Member
    Eerste regel nog eens goed nalezen dan...: "...en heb de Sonniboys erin"

Ik had het uiteraard over het andere topic waarin je aangeeft *en er zitten bovendien Sonniboys in* waardoor ik de indruk kreeg dat je ook nog de solars had, maar laten we dit topic verder niet vervuilen. Het is duidelijk dat je ze niet hebt
    Thumbs up if you agree!

Ik heb nu 2 jaar de solarplexius vanaf de B stijl in mijn leon ST. Bevalt prima, geen vervelend licht naar binnen door lampen of zon, ook voor de kleine op de achterbank. Daarnaast ziet het er netjes uit zowel van binnen als buiten. Het zicht naar achteren is ook prima, ook savonds. Wat betreft de veiligheid, ja je raam blijft afgesloten als je deze omlaag doet, maar in een calamiteit duw je de solarplexius er zo uit. Ik zou zd dan ook zeker aanraden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Page 1 of 2 12 LastLast