www.carclean.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Solarplexius

Member
    Quote Originally Posted by RobertV6 View Post
    Ik had het uiteraard over het andere topic waarin je aangeeft *en er zitten bovendien Sonniboys in* waardoor ik de indruk kreeg dat je ook nog de solars had
    Sunset (=donkere ramen achter de B-stijl) en bovendien de Sonniboys, net als nu ook weer - ook in de winter trouwens.
    Wat mij betreft een aanrader om redenen als omschreven.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Waarom niet gewoon je achter- en zijruiten laten vervangen door de originele getinte variant? Ik gebruikte vroeger ook Sonniboy privacy shades, maar dat is bij de 5F helemaal niet meer nodig.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Member
    Omdat ik die fabrieksverduistering nou juist NIET voldoende vind om de inkijk naar achterbank (en kofferruimte, als in de vakantie de achterbank plat ligt) echt te blokkeren. En met de Sonniboys erbij wel. Daarom zitten ze er ook jaarrond in.

Trouwens, "gewoon" al die ruiten vervangen is nogal een prijzige operatie. Kun je een aardige stapel Sonniboys voor kopen...
    Eventueel kun je die naderhand nog weer verkopen ook.
    Last edited by Canon-Eye; 26-03-2020 at 19:07.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Wat Canon-Eye schrijft is precies ook mijn punt.
    Mijn ramen zijn al getint af fabriek.

Wil met name deel achter de C stijl nog donkerder ivm inkijk als ik de rollo open heb en spullen er in.
    De dichte achterste zijruiten houden me wel tegen om die te nemen.
    Dus misschien een combinatie van beide

Oh, ik gebruik zonnewering alleen om de zon te weren, niet als anti-diefstal

Je houdt er overigens alleen gelegenheidsdieven mee tegen. Voor de pro's is dit juist een uitnodiging om de auto open te breken.

Een aantal jaar geleden ben ik op een security summit geweest (heb ik hier op SO ook al eens over geschreven) en daar kwamen ook ex-criminelen aan het woord die nu voor beveiligingsbedrijven werken. Het domste wat je ooit kunt doen, is je ruiten dusdanig blinderen dat je er van buitenaf niet meer doorheen kunt kijken. Dan heb je duidelijk iets (waardevols) te verbergen. Het slimste wat je kunt doen is waardevolle spullen op een andere manier uit het zicht onttrekken zodat het lijkt dat er niets te halen valt en dus inbreken verspilde moeite is.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Bijvoorbeeld niet in de auto leggen??
    Being a Petrolhead never gets boring....

Heb zelf de ramen rondom laten tinten, de achterruiten (achter de b stijl) tot 20% en de voorportieren/voorruit tot 55%. Stuk strakker en fijn voor de kleine die achterin zit.

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Bijvoorbeeld niet in de auto leggen??
    Haha, dat is natuurlijk altijd het beste. Al kan ik me voorstellen dat je er soms niet aan ontkomt.

Ook ik heb de sonniboy in de st, en nu voor 3e keer aangeschaft(andere autos in het verleden) en vind deze toch wel heeeeeeel fijn! Voor zowel zonnewering, look en antidiefstal!

Page 2 of 2 FirstFirst 12