www.lowering.nl
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 22

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Infotainment system valt uit en gaat weer aan

Quote Originally Posted by JohanW View Post
    Helaassssss, hij gaat nu helemaal niet meer aan. Heb een afspraak staan voor deze week dat ze een en ander gaan bekijken. Afwachten maar.
    Als een verouderde software het probleem veroorzaakt en er moet geüpdatet worden, aan welke kosten moet ik dan denken??
    Waarom bel je niet gewoon even een dealer om dat te vragen? Dan weet je het in een paar minuten.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Quote Originally Posted by Peetsteregag View Post
    Dan moet ik nog wat beter zoeken dan want ik heb het nog niet gevonden. Thx voor reply
    Stuur me even een PM met je huidige softwareversie.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Eergisteren ging hij toch ineens weer even aan. Onderstaande toen snel genoteerd. Hoop dat dit helpt.

Onderdeelnummer: 5F0035869A
    Hardware 640
    Software 5805
    Mediaversie 5805

Toen ik op "software update" drukte kreeg ik de melding "storing- geen bestanden gevonden".

Als ik zeker wist of het spul niet meer werkt vanwege verouderde software en de zaak alleen geüpdatet moet worden had ik dat zeker gedaan. Maar ik heb een hekel aan "daar moeten we dan een keer naar kijken en uitlezen" Ik heb graag duidelijkheid vooraf. Geen zin in dure arbeidskosten omdat men het euvel niet direct kan vinden.... Verder is de auto al uit de garantie dus heb ik niets meer te zoeken bij een dure merkdealer..

Als ik zeker wist of het spul niet meer werkt vanwege verouderde software en de zaak alleen geüpdatet moet worden had ik dat zeker gedaan. Maar ik heb een hekel aan "daar moeten we dan een keer naar kijken en uitlezen" Ik heb graag duidelijkheid vooraf. Geen zin in dure arbeidskosten omdat men het euvel niet direct kan vinden.... Verder is de auto al uit de garantie dus heb ik niets meer te zoeken bij een dure merkdealer..
    Als jij vraagt "wat kost een firmwareupdate voor mijn navi" aan een dealer (of desnoods aan Garage De Glazen Bol), dan is al die andere blabla toch niet relevant? Je zit dan toch niet ineens aan van alles vast of wel?
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Eergisteren ging hij toch ineens weer even aan. Onderstaande toen snel genoteerd. Hoop dat dit helpt.

Onderdeelnummer: 5F0035869A
    Hardware 640
    Software 5805
    Mediaversie 5805

Toen ik op "software update" drukte kreeg ik de melding "storing- geen bestanden gevonden".
    Helaas heb ik voor dat systeem geen firmware updates liggen. Sorry

Ben inmiddels bij de dealer geweest om de infotainment-set uit te laten lezen. De radio is kapot en daarom werkt het hele systeem niet meer. Vervangen voor een originele van Seat kost E 700,-. Repareren doen ze niet. Wat er precies kapot is weet ik niet.
    Een nieuw aanschaffen was ik niet echt van plan. Een tweedehands kan ik vooralsnog ook niet vinden.

Bij wie zou je het systeem kunnen laten repareren??

Optie zou ook zijn een navigatie/radio van een ander merk te plaatsen. Heeft iemand daar ervaring mee? Kun je bijvoorbeeld storingen ook op zo'n niet merk-gebonden systeem zien en werkt de stuurbediening dan goed??

Ben inmiddels bij de dealer geweest om de infotainment-set uit te laten lezen. De radio is kapot en daarom werkt het hele systeem niet meer. Vervangen voor een originele van Seat kost E 700,-. Repareren doen ze niet. Wat er precies kapot is weet ik niet.
    Een nieuw aanschaffen was ik niet echt van plan. Een tweedehands kan ik vooralsnog ook niet vinden.

Bij wie zou je het systeem kunnen laten repareren??

Optie zou ook zijn een navigatie/radio van een ander merk te plaatsen. Heeft iemand daar ervaring mee? Kun je bijvoorbeeld storingen ook op zo'n niet merk-gebonden systeem zien en werkt de stuurbediening dan goed??
    Kijk op ebay.co.uk, koop je een volledige mib2 set inc navi voor een kleine 250-300 euro. Vrijgeven daarna en alles coderen klaar

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    Kijk op ebay.co.uk, koop je een volledige mib2 set inc navi voor een kleine 250-300 euro. Vrijgeven daarna en alles coderen klaar
    Op eBay zie ik alleen gebruikte sets. En om nou een gebruikte set vanuit het buitenland te kopen voelt niet goed. Iemand ervaring met een multimediaset van een ander merk dat past in mijn Seat?? Bijvoorbeeld deze:

https://www.radio-navigatie.nl/produ...id-9-navigatie

En zo ja, hoe is de werking met de boordcomputer van de auto? Worden alle meldingen goed doorgegeven?

Op eBay zie ik alleen gebruikte sets. En om nou een gebruikte set vanuit het buitenland te kopen voelt niet goed. Iemand ervaring met een multimediaset van een ander merk dat past in mijn Seat?? Bijvoorbeeld deze:

https://www.radio-navigatie.nl/produ...id-9-navigatie

En zo ja, hoe is de werking met de boordcomputer van de auto? Worden alle meldingen goed doorgegeven?
    Gebruikte set maakt niet uit. Zijn al veel leden die een gebruikte set geplaatst hebben, werkt perfect.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast