www.lowering.nl
Page 1 of 7 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 69

Thread: [SEAT] [Leon 5] ST Limited Edition Black persoonlijke rijprofiel instelling Off-Road

[SEAT] [Leon 5] ST Limited Edition Black persoonlijke rijprofiel instelling Off-Road

Hai,

Wie heeft er een Seat Leon ST Limited Edition Black besteld de laatste maanden ?

Als je er een hebt, hebben jullie dan bij het persoonlijke rijprofiel instellen bij de motor keuze instelling dan ECO staan, of OFF-ROAD ??
    (ik heb dus off road)

Degene die er wel ECO heeft staan bij de motor keuze, zou je dan de software instellingen met mij willen delen die in het 'Servicemodus' menu te vinden zijn.
    Ik ben nog steeds bezig met de dealer hierover, en ben ervan overtuigt dat ik de verkeerde SW heb, en dat daardoor mijn DSG auto duurder rijdt dan mijn vorige handbak leon st

Alvast bedankt voor de replies

Paul
    Last edited by luupski; 14-04-2020 at 21:23.

Ik heb dan geen limited edition black maar wel een my2020 model.
    Ik heb ook de off-road optie

Maar dat klopt toch niet, we hebben toch geen arona, ateca of tarraco ?
    Hoe ervaar jij het verbruik ?

Off topic: ik heb er een besteld, maar wanneer die geleverd wordt is glazen bol kijken.
    Lock down in Spanje is opgeheven voor onder andere industrie. Of Seat fabriek weer opgestart is heb ik nog nergens gelezen.

Zodra ik de auto heb kan ik antwoorden
    Huidig: LEON ST FR Ultimate Edition Black - 2020 - Dynamic Gray
    Vorig: LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG - 2015 - Pirineos Gray

Quote Originally Posted by luupski View Post
    Maar dat klopt toch niet, we hebben toch geen arona, ateca of tarraco ?
    Hoe ervaar jij het verbruik ?
    Ik vind het geen zuinige auto, de geadverteerde 1 op 19 haal ik bij lange na niet.
    Als ik kijk op de pagina van mijn tankpas bereken ze dat ik 1 op 13.3 gemiddeld rij over de laatste 12K kilometers welke ik met de wagen gereden heb.
    Moet ik wel zeggen dat ik ook niet echt oplet om zuinig te rijden en met regelmaat het gas volledig intrap, dit helpt natuurlijk niet mee voor het verbruik.
    Ook rijd ik redelijk vaak korte stukjes op het dorp, even snel naar de AH of de bakker.
    Tijdens werk in de pauze even snel naar de super om wat lekkers te kopen wil ook niet meewerken.
    Heb een 1.5 met DSG, net nog even gekeken en kan kiezen uit normal,sport en offroad.
    Zal bij de dealer eens vragen waarom die offroad optie er is als ik voor de bandenwissel daar ben.

Rij profiel instellingen kun je niet zomaar wijzigen, dat is parametrisering met Odis.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Als het goed is, dan hebben de 2WD-versies de optie "ECO" en de AWD-versies de optie "OFFROAD" in Dynamic Drive. Misschien hebben ze bij de uitloopmodellen wat aangepast?

En dan is er nog een verschil of je alleen het driver profile hebt (zwaarte stuurbekrachtiging, stand DSG-bak, kleurtjes interieurverlichting etc) of ook het DCC, waarbij ook het onderstel instelbaar is.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    Als het goed is, dan hebben de 2WD-versies de optie "ECO" en de AWD-versies de optie "OFFROAD" in Dynamic Drive. Misschien hebben ze bij de uitloopmodellen wat aangepast?
    - mijn versie is dus een 2WD en verwacht dus de ECO optie
    - dan is de vraag dus wat hebben ze aangepast, en waarom ?
    - waarom is in de 2WD de off-road keuze geimplementeerd

Quote Originally Posted by Menzas View Post
    En dan is er nog een verschil of je alleen het driver profile hebt (zwaarte stuurbekrachtiging, stand DSG-bak, kleurtjes interieurverlichting etc) of ook het DCC, waarbij ook het onderstel instelbaar is.
    - mijn auto heeft DCC en zou graag weten of er in deze een verschil is tussen de auto met of zonder DCC
    Last edited by luupski; 15-04-2020 at 12:21.

Mijne is ook de 2wd versie.

Welke firmware heb jij op je systeem?
    Ik heb SW MU versie 0514.
    SW Train: MST2_EU_SE_ZR_P0514T
    HMI: H29.344.59_STD2Nav_EU

Quote Originally Posted by Leon_Driver View Post
    Mijne is ook de 2wd versie.

Welke firmware heb jij op je systeem?
    Ik heb SW MU versie 0514.
    SW Train: MST2_EU_SE_ZR_P0514T
    HMI: H29.344.59_STD2Nav_EU
    systeem software heeft niks te maken met Driving profiles. Die is namelijk hetzelfde voor alle uitvoeringen.

Wat je kunt doen: de dealer vragen of ze functie herstel willen doen van je gateway. Daarin zit namelijk je drive profiles in. Misschien dat het een foutje geweest is vanuit fabriek.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Page 1 of 7 123 ... LastLast