www.carclean.nl
Page 2 of 7 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 65

Thread: [SEAT] [Leon 5] ST Limited Edition Black persoonlijke rijprofiel instelling Off-Road

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    systeem software heeft niks te maken met Driving profiles. Die is namelijk hetzelfde voor alle uitvoeringen.

Wat je kunt doen: de dealer vragen of ze functie herstel willen doen van je gateway. Daarin zit namelijk je drive profiles in. Misschien dat het een foutje geweest is vanuit fabriek.
    Dezelfde SW staat op mijn leon

Heb vandaag contact gehad met nog een leon rijder, en die heeft ook dezelfde keuze bij het instellen van de motor
    Ik heb de dealer wederom gemaild en wacht af, zal bij contact ook de opmerking mbt de gateway voorleggen

Rainesh,

Ik heb even op google gezocht, maar kan niet zo snel vinden waar de gateway voor dient
    Heb jij iets waar ik dat kan lezen, of dat je er iets over kan zeggen ?

Thnx .... Paul

Heb je toevallig deze?

SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Quote Originally Posted by luupski View Post
    Rainesh,

Ik heb even op google gezocht, maar kan niet zo snel vinden waar de gateway voor dient
    Heb jij iets waar ik dat kan lezen, of dat je er iets over kan zeggen ?

Thnx .... Paul
    Gateway is je centrale regelapparaat. Zeg maar je hersens van je auto, zonder gateway is er geen communicatie tussen de verschillende regelapparaten.

In je gateway staan ook "licenties/functievrijgaves" zoals startstop, adaptive cruise control, front assist en driving profiles

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Dus... je koopt een 1.5tsi met 130pk (om wat vlotte prestaties te hebben), je verbruikt een schamele 7,5l/100km en loopt te klagen van het verbruik??? Enkele jaren geleden mocht je blij zijn als een diesel dat haalde als die al dat prestatienivo zou hebben.... op voorhand weet je dat de fabriekswaardes onhaalbaar zijn dus die 1 op 19 is echt niets om je op vast te pinnen.
    Je zegt zelf dat je regelmatig plankt en goed doorrijdt... Dan zou ik echt niet klagen!

Wat wel vreemd is, is de offroad instelling, die hoort volgens mij niet op die auto. Maar ik vermoed niet dat dat t verbruik zwaar be´nvloed.
    Insta: @Cupra_ST_driver
    Leon ST Cupra 290 DSG Dynamic Grey - Black Pack

Quote Originally Posted by TomTT View Post
    Dus... je koopt een 1.5tsi met 130pk (om wat vlotte prestaties te hebben), je verbruikt een schamele 7,5l/100km en loopt te klagen van het verbruik??? Enkele jaren geleden mocht je blij zijn als een diesel dat haalde als die al dat prestatienivo zou hebben.... op voorhand weet je dat de fabriekswaardes onhaalbaar zijn dus die 1 op 19 is echt niets om je op vast te pinnen.
    Je zegt zelf dat je regelmatig plankt en goed doorrijdt... Dan zou ik echt niet klagen!

Wat wel vreemd is, is de offroad instelling, die hoort volgens mij niet op die auto. Maar ik vermoed niet dat dat t verbruik zwaar be´nvloed.
    Ik vermoed dat je topicstarter post en mijn post door elkaar haalt.
    Ik heb trouwens een 150pk 1.5.
    Het verbruik maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, gaf alleen aan dat ik hem conform fabriekspecs niet zo zuinig vind.
    Reden dat ik deze topic volg is dat ik de auto soms heel raar vind rijden.
    Ik heb ook de offroad stand en met obdeleven kwam ik ergens een ding tegen waar staat ingesteld in de software dat het een 1.4 is, hier heb ik een afbeelding van gepost in de obdeleven thread welke ik gestart heb.
    Die twee dingen zouden mogelijk kunnen suggereren dat er inderdaad een verkeerde software in staat.
    Mits dat het geval zou een goede software het soms rare gedrag kunnen weghalen.
    Volgens alle verhalen zou je bijvoorbeeld niets van de schakeling naar 2 cylinderstand mogen merken.
    Op de snelweg met de cruisecontrol aan merk ik dit zeker wel.
    Bij zowel op als afschakelen van de cylinders voel ik dit bijvoorbeeld door de auto heen, ik zou dit zelfs met mijn ogen dicht kunnen benoemen wanneer dat gebeurd.
    In elk geval, rustig aan, pak nog een biertje en geniet van je avond

Edit: afbeelding van hetgeen wat ik in de longcoding zag
    Last edited by Leon_Driver; 15-04-2020 at 23:13.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Verkeerde software gebeurt zelden maar gebeurt wel.
    Hier op het forum had een lid een Cupra waarbij als de ruitenwissers aangingen de wagen in vermogen geknepen werd.
    Garage kon niks vinden en pas na bemiddeling door iemand uit de hogere sales regionen na de befaamde Cupra meet in 2015 op Zandvoort werd er werk van gemaakt en bleek dat de software voor een Golf-R aanwezig was i.p.v. die voor een Cupra.
    Dus via dealer werd de correcte software geflashed en probleem opgelost.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by Leon_Driver View Post
    Ik vermoed dat je topicstarter post en mijn post door elkaar haalt.
    Ik heb trouwens een 150pk 1.5.
    Het verbruik maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, gaf alleen aan dat ik hem conform fabriekspecs niet zo zuinig vind.
    Reden dat ik deze topic volg is dat ik de auto soms heel raar vind rijden.
    Ik heb ook de offroad stand en met obdeleven kwam ik ergens een ding tegen waar staat ingesteld in de software dat het een 1.4 is, hier heb ik een afbeelding van gepost in de obdeleven thread welke ik gestart heb.
    Die twee dingen zouden mogelijk kunnen suggereren dat er inderdaad een verkeerde software in staat.
    Mits dat het geval zou een goede software het soms rare gedrag kunnen weghalen.
    Volgens alle verhalen zou je bijvoorbeeld niets van de schakeling naar 2 cylinderstand mogen merken.
    Op de snelweg met de cruisecontrol aan merk ik dit zeker wel.
    Bij zowel op als afschakelen van de cylinders voel ik dit bijvoorbeeld door de auto heen, ik zou dit zelfs met mijn ogen dicht kunnen benoemen wanneer dat gebeurd.
    In elk geval, rustig aan, pak nog een biertje en geniet van je avond

Edit: afbeelding van hetgeen wat ik in de longcoding zag
    OBDEleven leest niet altijd alles goed uit. Dat is ook een van de reden dat ik het niet gebruik.

Kun je een foto posten van je huidige motor software? Er is een software onderdeelnummer en bijbehorende softwareversie. Dan kan ik een en ander uitzoeken voor je.

Software number: 05E906018AS
    Software version: 9596

@luupski kan je kijken of jij ook deze versie hebt?

Quote Originally Posted by Leon_Driver View Post
    Software number: 05E906018AS
    Software version: 9596

@luupski kan je kijken of jij ook deze versie hebt?
    Dat is een ECU voor een 1.5 met de laatste softwareversie erop.

Page 2 of 7 FirstFirst 1234 ... LastLast