www.carclean.nl
Page 4 of 7 FirstFirst ... 23456 ... LastLast
Results 31 to 40 of 65

Thread: [SEAT] [Leon 5] ST Limited Edition Black persoonlijke rijprofiel instelling Off-Road

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    OBdEleven is speciaal voor VAG gemaakt.
    Daarmee kun je aardig wat dingen doen.
    Zal eens kijken wat dat kost

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    Nee wat je geplaatst had was de softwareversie van je media systeem (die overigens 1 versie achterloopt). Je daadwerkelijke motor softwareversie zul je uit moeten lezen met vcds, vcp, odis of obd11. Delphi kan het ook uitlezen

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
    Is dit iets wat we zelf kunnen updaten?
    Ik heb dezelfde software versie op het mediasysteem en ook daar ervaar ik regelmatig problemen mee.
    Meestal als ik veel android auto heb gebruikt.
    Dealer zegt dat Spotify over android auto problemen kan geven, heb allen geen spotify.
    Heb me ook daar maar bij neergelegd en houd nu regelmatig de volumeknop ingedrukt om hem te herstarten.
    Probleem welke ik meestal ervaar is dat de telefoon/bluetooth niet gestart kan worden.
    Of het systeem start het android auto gedeelte niet door.
    Als ik op die knop klik blijft er maar loading staan, de tegels van het applicatiemenu staan dan ook in een andere volgorde als wanneer het wel werkt.

LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling, Levering binnenkort: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Quote Originally Posted by Leon_Driver View Post
    Is dit iets wat we zelf kunnen updaten?
    Ik heb dezelfde software versie op het mediasysteem en ook daar ervaar ik regelmatig problemen mee.
    Meestal als ik veel android auto heb gebruikt.
    Dealer zegt dat Spotify over android auto problemen kan geven, heb allen geen spotify.
    Heb me ook daar maar bij neergelegd en houd nu regelmatig de volumeknop ingedrukt om hem te herstarten.
    Probleem welke ik meestal ervaar is dat de telefoon/bluetooth niet gestart kan worden.
    Of het systeem start het android auto gedeelte niet door.
    Als ik op die knop klik blijft er maar loading staan, de tegels van het applicatiemenu staan dan ook in een andere volgorde als wanneer het wel werkt.
    Softwareversie 515 is de laatste versie en recentelijk uitgekomen. Gezien je garantie het op de auto, gewoon door de dealer uit laten voeren.

Ik verwacht binnenkort ook meer updates voor het systeem.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Quote Originally Posted by Toreador View Post
    Hmm das voor de 1st GEN dongle
    Je hebt ook de Next GEN dongle

Geen idee nog wat het verschil werkelijk is tussen de twee, maar om alleen mijn SW versie uit te lezen ? .. beetje prijzig

Quote Originally Posted by luupski View Post
    Hai,

Wie heeft er een Seat Leon ST Limited Edition Black besteld de laatste maanden ?

Als je er een hebt, hebben jullie dan bij het persoonlijke rijprofiel instellen bij de motor keuze instelling dan ECO staan, of OFF-ROAD ??
    (ik heb dus off road)

Degene die er wel ECO heeft staan bij de motor keuze, zou je dan de software instellingen met mij willen delen die in het 'Servicemodus' menu te vinden zijn.
    Ik ben nog steeds bezig met de dealer hierover, en ben ervan overtuigt dat ik de verkeerde SW heb, en dat daardoor mijn DSG auto duurder rijdt dan mijn vorige handbak leon st

Alvast bedankt voor de replies

Paul
    Beste Luupski,
    Die ECO mode wil je echt niet als je van techniek houdt. Ik heb een leon ST 1.8tsi 180pk dsg gehad en ik heb op 4j tijd 1 keer die ECO mode gebruikt om eens te testen en dan nooit meer. Bij 50kmh zit ie al in 7de versn, dat is mss goed voor het verbruik maar niet voor de techniek. Voor de dsg7 (DQ200 droge koppeling) schakelt die in D (normal) al te vroeg op, laat staan in ECO. De 1.8 is ontzettend soepel maar je voelt gewoon aan alles dat die ECO mode heel onnatuurlijk is en dat ze er die alleen maar opgezet hebben om een zo laag mogelijk normverbruik te bekomen. Ik heb bij TVS ook de schakelmomenten iets laten aanpassen zodat ie iets later opschakelde en dat hij langer in eerste versnelling bleef. Als je die 1ste versnelling bij de droge DSG7 niet laat aanpassen dan moet je gegarandeerd je koppeling vervangen binnen de 100000km, tis maar een tip. Kijk maar eens als je heel traag vertrekt dan zie je dat hij meteen naar zijn 2de versn gaat dus eigenlijk vertrek je altijd in 2de versnelling en dat geeft slip en de droge koppeling gaat dan verbranden. Ze hebben dit bij VAG gedaan voor een laag normverbruik maar de techniek vindt dit niet leuk.
    Mvg Kris

Bij ECO werkt afremmen op de motor ook niet meer omdat ECO de koppeling verbreekt bij loslaten van het gaspedaal. De motor gaat over op stationaire loop. Dat is ook een nadeel: je moet veel meer remmen = eerder remblokken/-schijven vervangen.
    Bovendien is het verbruik bij afremmen op de motor 0.0 en motor stationair is wel verbruik. Dus eigenaardige zaak.

Ik ben langzamerhand wel klaar met dat energietransitie milieu geneuzel. Alleen zgn voordelen worden volop gepropageerd, maar de nadelen angstvallig verzwegen.

Ik ben van plan te verhuizen naar een nieuw appartement. Dat is tegenwoordig natuurlijk gasloos. Er is een WKO (warmte-koude opslag) installatie.
    Wat blijkt? Alleen het vastrecht daarvan is al hoger dan wat ik nu in een appartement van dezelfde grootte van 12 jaar oud kwijt ben aan de totale energie rekening, gas en elektra samen.
    Tel daar het verbruik er bij en ik ben minstens 2x zo duur uit. Lang leven het milieu.

Terug naar auto's. Start-stop is imo ook een en al irritatie. En cilinder uitschakeling idem. Mijn auto heeft in stadsverkeer (rond de 50 per uur) een belabberde motorloop dankzij ACT.
    Start-stop zet ik standaard uit. Een automatisme na het starten (is ook uit te zetten met VCDS, maar niet aan toe gekomen).
    Last edited by Toreador; 20-04-2020 at 23:16.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling, Levering binnenkort: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Die zijlmodus (ontkoppelen bij gas rustig loslaten) doen vanaf MY2020 volgens mij alle VAG auto's standaard al met DSG in de D stand (alleen in S niet). Misschien is dat ook een reden dat de Eco modus weg is gelaten nu.
    Volkswagen T-Roc Sport 1.5 TSI DSG-7

Quote Originally Posted by Kris82 View Post
    Beste Luupski,
    Die ECO mode wil je echt niet als je van techniek houdt. Ik heb een leon ST 1.8tsi 180pk dsg gehad en ik heb op 4j tijd 1 keer die ECO mode gebruikt om eens te testen en dan nooit meer. Bij 50kmh zit ie al in 7de versn, dat is mss goed voor het verbruik maar niet voor de techniek. Voor de dsg7 (DQ200 droge koppeling) schakelt die in D (normal) al te vroeg op, laat staan in ECO. De 1.8 is ontzettend soepel maar je voelt gewoon aan alles dat die ECO mode heel onnatuurlijk is en dat ze er die alleen maar opgezet hebben om een zo laag mogelijk normverbruik te bekomen. Ik heb bij TVS ook de schakelmomenten iets laten aanpassen zodat ie iets later opschakelde en dat hij langer in eerste versnelling bleef. Als je die 1ste versnelling bij de droge DSG7 niet laat aanpassen dan moet je gegarandeerd je koppeling vervangen binnen de 100000km, tis maar een tip. Kijk maar eens als je heel traag vertrekt dan zie je dat hij meteen naar zijn 2de versn gaat dus eigenlijk vertrek je altijd in 2de versnelling en dat geeft slip en de droge koppeling gaat dan verbranden. Ze hebben dit bij VAG gedaan voor een laag normverbruik maar de techniek vindt dit niet leuk.
    Mvg Kris
    Hai Kris ... thnx voor de info
    |
    Ik heb zelf een 1.5 150 PK DSG
    Maar ik heb geen idee wat voor soort bak/koppeling ik heb.
    Maar ik zal zeker eens kijken naar de schakelmomenten

Paul

Quote Originally Posted by ik222 View Post
    Die zijlmodus (ontkoppelen bij gas rustig loslaten) doen vanaf MY2020 volgens mij alle VAG auto's standaard al met DSG in de D stand (alleen in S niet). Misschien is dat ook een reden dat de Eco modus weg is gelaten nu.
    Dat zou zomaar kunnen kloppen, mijn wagen is een MY2020 en die gaat ook in zijn vrij/stationair als ik alleen het gas loslaat.
    Als ik ga remmen lijkt die wel weer op te pakken.

Page 4 of 7 FirstFirst ... 23456 ... LastLast