www.lowering.nl
Page 6 of 7 FirstFirst ... 4567 LastLast
Results 51 to 60 of 65

Thread: [SEAT] [Leon 5] ST Limited Edition Black persoonlijke rijprofiel instelling Off-Road

^lache
    .
    Je wel druk maken over een tekst op je display die alleen in beeld komt als je op een knop drukt, maar rij-eigenschappen, extra schoonmaakwerk en extra garagebezoek en -kosten vind je niet van belang
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling, Levering binnenkort: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Quote Originally Posted by Toreador View Post
    ^lache
    .
    Je wel druk maken over een tekst op je display die alleen in beeld komt als je op een knop drukt, maar rij-eigenschappen, extra schoonmaakwerk en extra garagebezoek en -kosten vind je niet van belang

Nee precies, daar gaat het ook niet om, het gaat om het principe.
    Ik wil gewoon graag weten waarom de tekst off-road op mijn display komt, ik heb geen off-road, dus dan wordt ik nieuwsgierig en wil er het mijne van weten, het is de keus van de fabrikant om die tekst te laten zien.
    Als ik vervolgens mijn auto zou willen afraggen etc (doe ik niet hoor) dan is dat mijn keus

Maar ter verduidelijking
    - rij eigenschappen vind ik wel belangrijk, anders kocht ik geen leon, maar een opel karl ofzo
    - De auto gaat gewoon door een wasstraat dus hoe moeilijk is dat "extra" schoonmaakwerk dan
    - Extra garagebezoek, hmmmm mijn vorige Leon ging gewoon eens in de 14 maanden voor een beurt, dat zal met deze nieuwe niet anders zijn
    - enige extra kosten mbt onderhoud die ik heb gehad was een stukkende start/stop accu, voor de rest niks in de 4 jaar dat ik hem had
    - En extra kosten, dat zal hem dan vooral zitten in het verbruik van de banden, ik rij goodyear eagle F1 AS5 ...... ik weet die slijten sneller dan andere, maar kleven op de weg
    dus die gaan niet zo lang mee

Maar ik besef me nu dat de dealer nog steeds niet met een antwoord is gekomen, dus maar eens even bellen vandeweek.
    Misschien denken ze .. als ik maar lang genoeg niets laat horen dan laat ie het wel zitten
    Ech nie hahah

Grtzz ... amigo
    Last edited by luupski; 02-05-2020 at 10:47.

Senior Member M87's Avatar
    Nadelige bijwerking is ook nog dat je eerder remblokken moet laten vervangen
    Omdat je de vertraging van remmen op de motor grotendeels niet meer gebruikt.
    Als je net als ik dagelijks over een weg met veel rotondes moet dan gaat zich dit zeker openbaren.
    Mijn voorvelgen zijn nu al snel zwart van het remstof En dan heeft mijn huidige waggie nog niet eens zijlmodus.
    Jouw huidige "waggie" heeft wel een zeilmodus als het goed is. Alleen doet 'ie dat pas in de ECO drive modus. En op dat zeilen moet je anticiperen, lees: nuttig gebruiken.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

^dat weet ik, daarom gebruik ik de ECO stand nooit meer. Maar ik begrijp dat zijlmodus bij de huidige modeljaren in Normal rijprofiel ook aan staat .

Vwb dat anticiperen: ik rij vaak over een weg met veel rotondes. Als ik op een bepaalde afstand voor een rotonde het gas los laat moet ik in een bepaalde mate bijremmen voor het oprijden van de rotonde.
    Met zijlmodus moet ik veel harder bijremmen als ik op dezelfde plek gas loslaat.

Wat valt er te anticiperen? 2km van te voren gas los?
    Last edited by Toreador; 02-05-2020 at 17:54.

Senior Member M87's Avatar
    ^dat weet ik, daarom gebruik ik de ECO stand nooit meer. Maar ik begrijp dat zijlmodus bij de huidige modeljaren in Normal rijprofiel ook aan staat .

Vwb dat anticiperen: ik rij vaak over een weg met veel rotondes. Als ik op een bepaalde afstand voor een rotonde het gas los laat moet ik in een bepaalde mate bijremmen voor het oprijden van de rotonde.
    Met zijlmodus moet ik veel harder bijremmen als ik op dezelfde plek gas loslaat.

Wat valt er te anticiperen? 2km van te voren gas los?
    Inderdaad eerder je gas los laten of op die weg de eco stand niet gebruiken. Ik gebruik 'm zelf ook haast nooit maar op de snelweg vind ik het soms nog wel eens nuttig bijv. bij lange afritten etc.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Quote Originally Posted by M87 View Post
    Jouw huidige "waggie" heeft wel een zeilmodus als het goed is.
    Alleen doet 'ie dat pas in de ECO drive modus.
    En op dat zeilen moet je anticiperen, lees: nuttig gebruiken.
    de zeilmodus doet het ook in de gewone 'Drive' stand daar hoeft ie niet voor op ECO te staan

Kan het zo zijn dat er bij de handbak ook een soort zijlmodus in de eco stand aanwezig is? Het is me namelijk opgevallen dat in de eco modus de auto gewoon niet afremt op de motor en in sportmode wel..

P.s. Betreft een Ibiza 6F al zal dat in de grote lijnen aardig overeenkomen met de Leon.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Kan het zo zijn dat er bij de handbak ook een soort zijlmodus in de eco stand aanwezig is? Het is me namelijk opgevallen dat in de eco modus de auto gewoon niet afremt op de motor en in sportmode wel..

P.s. Betreft een Ibiza 6F al zal dat in de grote lijnen aardig overeenkomen met de Leon.
    Geen idee maar ik zou niet weten hoe dat dan zou moeten werken. De zeilmodus bij een DSG is namelijk het ontkoppelen van de motor, ik zou niet weten hoe dat automatisch mogelijk is bij een handbak.
    Volkswagen T-Roc Sport 1.5 TSI DSG-7

Kan me zo voorstellen dat het software matig te regelen is door de belasting van de motor te meten en hierop de stand van de gasklep af te stemmen. Met als gevolg dat de gasklep wat verder open blijft staan in eco modus bij gas los waardoor het net lijkt dat je in zeilmodus zit en je niet afremt op de motor.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Quote Originally Posted by luupski View Post
    de zeilmodus doet het ook in de gewone 'Drive' stand daar hoeft ie niet voor op ECO te staan
    Ik heb geen facelift Leon.
    Ik geloof niet dat aandrijving in DRIVE ontkoppelt bij gas los.
    Gas los in DRIVE is wezenlijk anders dan gas los in ECO.

Page 6 of 7 FirstFirst ... 4567 LastLast