www.lowering.nl
Page 1 of 6 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 59

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Advies achteruitrijcamera

[SEAT] [Leon 5F] Advies achteruitrijcamera

Ik zit er aan te denken om een achteruitrijcamera te plaatsen of te laten plaatsen.
    Nu heb ik keus uit 2 opties (ik ga niet voor een Aliexpress exemplaar):
    Via shop.seat.nl
    Via carsystems.eu

Beide systemen worden compleet geleverd, dus met camera en bekabeling.
    Die van Carsystems is de High Line variant, waarbij de lijnen in het beeld dezelfde bocht maken als de stuuruitslag (dynamische lijnen).
    In mijn Leon zitten de "SEAT MIB2 HIGH MULTIMEDIA DEVICE 5F0035020" en de "Navigatie Display 5F0919604A 1QB".
    Die van Shop.Seat.nl heeft statische lijnen, deze buigen dus niet mee met het maken van een bocht (statische lijnen). Op deze site staat meer informatie over dit artikel nummer 000054731E

Onlangs contact gehad een medewerker van Shop.Seat.nl, deze gaf aan dat door een simpele aanpassing in de bekabeling er een camera met dynamische lijnen van te maken is.

Iemand ervaring met deze camera van Shop.Seat.nl en is het echt zo simpel om van een statische lijnen camera een dynamische lijnen camera te maken ?
    Huidige Seat: SEAT Leon 5F FR 1.4 TSI Dynamic Business Plus > 190PK@320NM
    Oude Seat: Seat Leon 1M 1.6 Signo, Seat Leon 1P 1.9 Sport-Up

Ik heb geen idee hoe dat precies zit, alleen ik heb een Leon met originele achteruitrijcamera, alleen ik heb helemaal geen lijnen. Ik probeer deze statische lijnen erop te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat. Dus ben benieuwd welke set je uiteindelijk neemt.
    í17 Seat Leon 1.0 TSI DSG-7 | Eibach Pro-kit | OBDeleven

Quote Originally Posted by Leon097 View Post
    Ik heb geen idee hoe dat precies zit, alleen ik heb een Leon met originele achteruitrijcamera, alleen ik heb helemaal geen lijnen. Ik probeer deze statische lijnen erop te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat. Dus ben benieuwd welke set je uiteindelijk neemt.
    Achteruit rij camera achteraf geplaatst? Heb je vcds? Want je hoort lijnen te hebben als je een originele camera hebt.

@jeroen30jr ik zou voor de highline camera gaan. Heb ik ook in mijn Audi geplaatst.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    Achteruit rij camera achteraf geplaatst? Heb je vcds? Want je hoort lijnen te hebben als je een originele camera hebt.
    De camera is inderdaad achteraf geplaatst door een officiŽle Seat-dealer (factuur aanwezig). Ik neem aan dat het dan om een originele camera gaat? Ik heb geen VCDS maar wel OBD11.
    í17 Seat Leon 1.0 TSI DSG-7 | Eibach Pro-kit | OBDeleven

Quote Originally Posted by Leon097 View Post
    De camera is inderdaad achteraf geplaatst door een officiŽle Seat-dealer (factuur aanwezig). Ik neem aan dat het dan om een originele camera gaat? Ik heb geen VCDS maar wel OBD11.
    Zit er een 6C module nu in die je uit kunt lezen? Kun je dat controleren?

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk

Member
    Ik heb bij Automat in Assen een achteruitrijcamera laten plaatsen die is geÔntegreerd in de kentekenplaathouder.
    Werkt met bewegende lijnen en de PDC (voor en achter) blijft ook zichtbaar op het scherm van het Mediasystem Plus.
    Ze zijn er in totaal wel zo 3,5 uur druk mee geweest, maar alle bekabeling is dan ook keurig weggewerkt.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Voor zover ik heb kunnen vinden, is het systeem van Carsystems hetzelfde systeem als wat in VAG auto's standaard zit bij levering (wanneer gekozen bij aanschaf). Het systeem van Shop.Seat.nl lijkt mij toch meer een alternatief / aftermarket variant die VAG beschikbaar heeft (lijkt ook een apart kastje tussen te zitten die PAL/NTSC signaal omzet naar iets wat de SEAT MIB2 HIGH MULTIMEDIA DEVICE snapt).

Bij het systeem van Carsystems moet ik het zelf gaan inbouwen en bij die van Shop.Seat.nl wordt het gedaan door de Seat dealer (prijs is inclusief plaatsing).
    Om het zelf te plaatsen, ben ik niet bang voor. Om het netjes en correct te doen, moet de achter bumper er af.

Zit een beetje met het verwijderen van de achterlichten in de carrosserie, deze schijnen nog al snel te breken bij verwijderen. Iemand dit al eens gedaan ?

Quote Originally Posted by jeroen30jr View Post
    Voor zover ik heb kunnen vinden, is het systeem van Carsystems hetzelfde systeem als wat in VAG auto's standaard zit bij levering (wanneer gekozen bij aanschaf). Het systeem van Shop.Seat.nl lijkt mij toch meer een alternatief / aftermarket variant die VAG beschikbaar heeft (lijkt ook een apart kastje tussen te zitten die PAL/NTSC signaal omzet naar iets wat de SEAT MIB2 HIGH MULTIMEDIA DEVICE snapt).

Bij het systeem van Carsystems moet ik het zelf gaan inbouwen en bij die van Shop.Seat.nl wordt het gedaan door de Seat dealer (prijs is inclusief plaatsing).
    Om het zelf te plaatsen, ben ik niet bang voor. Om het netjes en correct te doen, moet de achter bumper er af.

Zit een beetje met het verwijderen van de achterlichten in de carrosserie, deze schijnen nog al snel te breken bij verwijderen. Iemand dit al eens gedaan ?
    Moet de achterbumper eraf voor een camera? Sinds wanneer is dat haha.

Het zijn alle stijlen aan de rechterzijde die eraf moeten en de kofferbak bekleding rechts en je kofferklep bekleding als het goed is. Zit toch net onder je handgreep of heb ik het mis?

Je hebt het inderdaad mis , bij de 5F zit de camera in de bumper tussen beide kentekenplaatverlichting lampjes.
    De 5F heeft geen handgreep, afgezien van het embleem om de achterklep te openen

Klopt het dat af-fabriek camera statische lijnen heeft?

Is dat gemakkelijk te veranderen door er een andere camera (de zogenoemde highline camera) in te zetten?
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling, Levering OOIT (hoop ik): LEON ST FR Ultimate Edition Black

Page 1 of 6 123 ... LastLast