www.jdengineering.nl
Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 59

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Advies achteruitrijcamera

oei, dat is wel een sumiere coding handleiding.

Je moet in de 10 ook aan geven dat je een camera hebt voor de extra views.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Mijn handleiding bevat alleen hoe je de bumper eraf haalt en programmeert in Odis. Ik denk dat je er niet veel aan hebt, of wil je een paar foto's?
    ’17 Seat Leon 1.0 TSI DSG-7 | Eibach Pro-kit | OBDeleven

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    oei, dat is wel een sumiere coding handleiding.

Je moet in de 10 ook aan geven dat je een camera hebt voor de extra views.
    Vond ik zelf ook, had al meer info gevonden op seatcupra.net wat completer is, maar wel overeenkomt.

Quote Originally Posted by Leon097 View Post
    Mijn handleiding bevat alleen hoe je de bumper eraf haalt en programmeert in Odis. Ik denk dat je er niet veel aan hebt, of wil je een paar foto's?
    Als je een paar foto's kunt posten graag, extra informatie is nooit verkeerd.

Zit beetje met de lichtunit in de carrosserie, deze moeten verwijderd worden i.v.m. demontage van de bumper. Dit verwijderen wil nog wel eens resulteren in afbreken.
    Huidige Seat: SEAT Leon 5F FR 1.4 TSI Dynamic Business Plus > 190PK@320NM
    Oude Seat: Seat Leon 1M 1.6 Signo, Seat Leon 1P 1.9 Sport-Up

Zal vanavond even wat foto's fixen!

Zojuist even gekeken naar de quad-lock connector in de auto, maar op de CAN-Low en CAN-High zitten al 2 draden .
    De overige locaties voor de camera zijn niet bezet, kabel zelf lijkt mij dan al niet bij de bumper te liggen.

Die bij de 2 pijlen bij de grijze connector:

Worden deze stiekem voor een ander systeem gebruikt?
    Heb de leverancier van deze camera al een email gestuurd.
    Last edited by jeroen30jr; 18-05-2020 at 19:10.

Quote Originally Posted by jeroen30jr View Post
    Zojuist even gekeken naar de quad-lock connector in de auto, maar op de CAN-Low en CAN-High zitten al 2 draden .
    De overige locaties voor de camera zijn niet bezet, kabel zelf lijkt mij dan al niet bij de bumper te liggen.

Die bij de 2 pijlen bij de grijze connector:

Worden deze stiekem voor een ander systeem gebruikt?
    Heb de leverancier van deze camera al een email gestuurd.
    zul je aan de draden moeten solderen. Canbus is je communicatie ader netwerk van je auto. Dus dat er meerdere systemen op dezelfde draden zitten is niet vreemd.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Dus als ik het goed begrijp kun je meerdere *functies* op een draad schakelen en de auto weet vervolgens automatisch wat het signaal inhoud?

Jep, dit dient alleen veelal wel nog gecodeerd / geactiveerd te worden met VCDS in de computer van de auto. Het is meer een protocol wat over de twee draden gaat dan een daadwerkelijk 12v stroompje om iets te schakelen, vandaar dat er meerdere elementen mee verbonden zijn.

Bij een trekhaak is het hetzelfde verhaal, alleen daar zit altijd een T splitsing kabel bij zodat je niet hoeft te solderen.

P.s. mocht je gaan solderen, test het van te voren wel even! Een kabeltje om prikken is makkelijker gedaan dan weer opnieuw solderen.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Jep, dit dient alleen veelal wel nog gecodeerd / geactiveerd te worden met VCDS in de computer van de auto. Het is meer een protocol wat over de twee draden gaat dan een daadwerkelijk 12v stroompje om iets te schakelen, vandaar dat er meerdere elementen mee verbonden zijn.

Bij een trekhaak is het hetzelfde verhaal, alleen daar zit altijd een T splitsing kabel bij zodat je niet hoeft te solderen.

P.s. mocht je gaan solderen, test het van te voren wel even! Een kabeltje om prikken is makkelijker gedaan dan weer opnieuw solderen.

Aha, Weer wat geleerd!

Ik heb hier voor de liefhebbers nog wat foto's van de documenten die ik had gekregen bij mijn Leon. Weet niet of er iets bruikbaar tussenzit.

https://1drv.ms/u/s!AicS7FYLFpgfgY8G...jwUcw?e=fLmYUZ

Zojuist alles tijdelijk aangesloten, de bestaande CAN-High en CAN-Low verwijderd en die van de camera aangesloten en ook de overige draden.
    Ik heb de volgende zaken geprogrammeerd:
    19-Gateway > Installation List > Activate "6C-Backing up camera"
    10-Steer/Park Assist > Byte 4-5 --> 10 Rearview Camera"

Wanneer ik de "5F-Electronic System" wil openen, dan krijg ik de melding "No respons from Controller" en in de log staat dan "5F-Information Electr. -- Status: Cannot be reached 0100".
    Daarom de CAN-High en CAN-Low van de camera verwijderd en de orginele terug geplaatst, hierna kon ik wel in "5F-Electronic System" komen en onderstaande 2 wijzigingen gedaan.

Ik heb hier de wijziging gedaan van "Comfort data bus" naar "Terminal 15" en de wijzigingen opgeslagen.

Ik heb hier de wijziging gedaan van "Not activated" naar "activated" en de wijzigingen opgeslagen.

De CAN-High en CAN-Low van de camera weer geplaatst en i.p.v. de originele CAN-High en CAN-Low.
    Hierna viel het mij gelijk op, dat wanneer ik hem in zijn achteruit zet, ik dan niet de parkeersensoren zie en de achteruitrijcamera komt ook niet in beeld (is ook niet via VCDS te benaderen).

Morgen ga ik de CAN-High en CAN-Low van de camera aan de originele CAN-High en CAN-Low kabels bevestigen, heb het gevoel dat het daarom nu allemaal niet goed werkt (vermoed dat de huidige
    CAN-High en CAN-Low draden die van de parkeersensoren zijn).

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post

Ik ook weer wat geleerd . Kabeltjes om prikken geprobeerd, maar tot op heden dus geen succes. Morgen dus weer verder.

Quote Originally Posted by Leon097 View Post
    Aha, Weer wat geleerd!

Ik heb hier voor de liefhebbers nog wat foto's van de documenten die ik had gekregen bij mijn Leon. Weet niet of er iets bruikbaar tussenzit.

https://1drv.ms/u/s!AicS7FYLFpgfgY8G...jwUcw?e=fLmYUZ
    Dankjewel. Al kon ik er zelf niet echt veel mee. Anderen kunnen die informatie misschien nog wel gebruiken

Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast