www.carclean.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Verstelbare kofferbakbodem

[SEAT] [Leon 5F] Verstelbare kofferbakbodem

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en heb pas een 2018 Leon FR (5 deurs)gekocht. Wat mij opviel in de kofferbak is dat er zo'n dun stukje tapijt op de bodem ligt wat niet erg degelijk overkomt. Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat de Leon ook leverbaar is (geweest?) met een verstelbare kofferbakbodem. Zou dit achteraf in te bouwen zijn? Kan iemand uit ervaring zeggen of dit een degelijk systeem is? Is er een manier om achter de onderdeelnummers te komen?
    Verder ben ik reuze tevreden met de Leon, echt een fijne auto.
    Alvast reuze bedankt!

Senior Member XPtuning's Avatar
    Hoi, welkom hier.

Misschien even hier zoeken: https://www.ilcats.ru/seat/?function...=8&language=en
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

De Up! van m'n vrouw heeft zo'n dubbele bodem. De verstelbare bodemplaat is goed stevig en het ziet er allemaal plug and play uit wanneer je de spullen besteld bij de dealer. Voor de Ibiza 6F ga je richting de 100/150 euro aan onderdelen om het zelf naderhand in te bouwen.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Je kunt ook een kunststof kofferbakmat erin leggen op maat voor jouw auto.
    Houdt je originele bekleding schoon en er schuift niks meer door je kofferbak door de anti-slip.
    Eerste aankopen van mij bij een nieuwe auto.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Bedankt voor de tips allemaal! Waarschijnlijk ga ik voor de optie van emilio3333. Hoop dat die kunststof mat ook een beetje dik is zodat het geheel wat steviger aanvoelt.

Member
    Ik heb een redelijk dikke kofferbakbodemplaat (enkelvoudig) die er op 2 verschillende hoogtes ingeschoven kan worden. In de bovenste stand heb je dan een min of meer vlakke vloer, in de onderste stand meer laadvolume. Degelijk genoeg voor mij, en bekleed met tapijt waar die klittenband-ladingzekeringblokjes prima op houden...
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Senior Member M87's Avatar
    Quote Originally Posted by Canon-Eye View Post
    Ik heb een redelijk dikke kofferbakbodemplaat (enkelvoudig) die er op 2 verschillende hoogtes ingeschoven kan worden. In de bovenste stand heb je dan een min of meer vlakke vloer, in de onderste stand meer laadvolume. Degelijk genoeg voor mij, en bekleed met tapijt waar die klittenband-ladingzekeringblokjes prima op houden...
    Een ST heeft dit inderdaad, een 5-deurs volgens mij niet. Alleen met of zonder soundpakket zit er volgens mij wel verschil in een flauw matje of een dikkere vloer.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Ik heb soundsystem icm een dikke plaat, zonder verstelbare bodem.
    Het is wel pre facelift
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling, Levering binnenkort: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Ik heb een Soundsystem met woofer, ST met dubbel vloer. Dakdragers passen eronder tezamen met afdekhoes, perfect. En idd...vlakke laadvloer als banken plat liggen.

Wat pizza zegt dacht ik ook te antwoorden.
    Het is trouwens een stevige plaat, laatst 8 zakken cement van 25kg vervoert achter in de Leon. Plaat gaf geen krimp. Wel in de laagste stand gezet.
    Insta: @Cupra_ST_driver
    Leon ST Cupra 290 DSG Dynamic Grey - Black Pack