www.lowering.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 5F] aftermarket android en drive mode

[SEAT] [Leon 5F] aftermarket android en drive mode

Beste leden,

Ik ben op zoek naar een nieuwe parel en dit gaat waarschijnlijk de 5F seat worden van 2013 t/m 2015.
    En een van de eerste mod die ik dan graag zou willen doen is een android aftermarket mutli media te inporteren. Maar ik vroeg me af hoe de mutli media en de drive mode van het auto goed met elkaar kunnen hebben?

ook wat off topic vragen:
    Wat vinden julle van het 1.4 tsi motoren?
    welke is een goed multi media android systeem?

Waarom een aftermarket android radio? Koop op ebay.co.uk een originele MIB2, plaats dat erin en laat alles vrijgeven. Heb je origineel Android Auto/Carplay met behoud van alle functies.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Ik zit er zelf ook aan te denken om mijn MIB1 te upgraden naar MIB2 met Android Auto, maar ik zie overal prijzen van 1500 euro voorbij komen. Is het echt zo simpel als een nieuwe headunit + displayunit en dan door de dealer de component protectie er af te halen? Of komt er nog meer bij kijken?
    Last edited by lfpoelman; 13-05-2020 at 10:40.

Quote Originally Posted by lfpoelman View Post
    Ik zit er zelf ook aan te denken om mijn MIB1 te upgraden naar MIB2 met Android Auto, maar ik zie overal prijzen van 1500 euro voorbij komen. Is het echt zo simpel als een nieuwe headunit + displayunit en dan door de dealer de component protectie er af te halen? Of komt er nog meer bij kijken?
    Voor Android Auto/Carplay/Mirrorlink heb je ook een nieuwe USB-poort nodig (die met je telefoon kan communiceren). Als je voor een oude Leon gaat, dan zit er sowieso geen USB-poort in het vak onder de unit.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    Waarom een aftermarket android radio? Koop op ebay.co.uk een originele MIB2, plaats dat erin en laat alles vrijgeven. Heb je origineel Android Auto/Carplay met behoud van alle functies.
    bedankt voor je feedback Rainesh,
    Dit moet zeker samen met zo'n Discover Media Navigatie Computer vervangen worden? of is alleen het head unit voldoende?
    het vrijgeven kan waarschijnlijk met VCDS, moet alleen nog goed onderzoeken hoe dat gedaan moet worden zal vast wel wat te vinden zijn op internet. Als je enige tips hebt hoor ik dat graag
    Last edited by caggiiiee; 13-05-2020 at 14:05.

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    Voor Android Auto/Carplay/Mirrorlink heb je ook een nieuwe USB-poort nodig (die met je telefoon kan communiceren). Als je voor een oude Leon gaat, dan zit er sowieso geen USB-poort in het vak onder de unit.
    Maar lukt dit niet via smart view of bluetooth verbinden? ik denk dat mirrorlink meer voor iphone gebruikers zijn of begrijp ik dit verkeerd?

CP moet eraf en alles moet vrijgegeven worden. Prijzen van 1500 euro is belachelijk. Moet binnenkort 3 units inleren en vrijgeven, alledrie in een Leon. Die hebben de complete units via ebay.co.uk gekocht voor ongeveer 220-250 voor een MIB2 standaard. Je bent voor vrijgeven, coderen etc ongeveer 150-200 euro kwijt. USB poort kost iets van 40 euro inc kabelboom (ali express) Bakje is paar tientjes bij de dealert.

Quote Originally Posted by caggiiiee View Post
    bedankt voor je feedback Rainesh,
    Dit moet zeker samen met zo'n Discover Media Navigatie Computer vervangen worden? of is alleen het head unit voldoende?
    het vrijgeven kan waarschijnlijk met VCDS, moet alleen nog goed onderzoeken hoe dat gedaan moet worden zal vast wel wat te vinden zijn op internet. Als je enige tips hebt hoor ik dat graag
    Zie hierboven.

Quote Originally Posted by caggiiiee View Post
    Maar lukt dit niet via smart view of bluetooth verbinden? ik denk dat mirrorlink meer voor iphone gebruikers zijn of begrijp ik dit verkeerd?
    Mirrorlink is voor toestellen zonder iOS (Carplay) of Android (Android Auto). Ik gebruik zelf in beide auto's Carplay.

Carplay werkt bij de Leon alleen bedraad en doet niks met Bluetooth.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    CP moet eraf en alles moet vrijgegeven worden. Prijzen van 1500 euro is belachelijk. Moet binnenkort 3 units inleren en vrijgeven, alledrie in een Leon. Die hebben de complete units via ebay.co.uk gekocht voor ongeveer 220-250 voor een MIB2 standaard. Je bent voor vrijgeven, coderen etc ongeveer 150-200 euro kwijt. USB poort kost iets van 40 euro inc kabelboom (ali express) Bakje is paar tientjes bij de dealert.
    Dus als ik het goed begrijp:
    Scherm: 5F0919604F of een 5F0919606
    Kabel: 5G0035222E
    Control Unit: 5QA035846A
    Bakje: bij de dealert

Als ik dit allemaal bestel, is het dan mogelijk om de boel vrij te laten geven door jou?

Dus als ik het goed begrijp:
    Scherm: 5F0919604F of een 5F0919606
    Kabel: 5G0035222E
    Control Unit: 5QA035846A
    Bakje: bij de dealert

Als ik dit allemaal bestel, is het dan mogelijk om de boel vrij te laten geven door jou?
    Yes je moet wel goed opletten dat je een navi versie koopt. Dat herken je doordat er een kleine blauwe stekker aansluiting aan de achterzijde aanwezig is (fakra stekker voor je gps antenne).

Als je de juiste spullen hebt en minimaal softwareversie 02xx dan kan ik alles vrijgeven.

Softwareversie staat op de sticker van de unit

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk