www.lowering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: [SEAT] [Leon 1M] rood olie lampje knippert

[SEAT] [Leon 1M] rood olie lampje knippert

Hallo ik heb vanmiddag een oliewissel laten uitvoeren aan de leon 2.8 v6 en ben ik een stuk gaan rijden en telkens als ik een bocht nam ging het rode olie kannetje knipperen. En een half uur later ook gewoon random. Heb de olie gepeild en dat was gewoon in orde. Zou het de oliedruk sensor kunnen zijn? Mvg
    Last edited by PatrickVR6; 22-05-2020 at 21:22.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Kan 3 oorzaken hebben:

1. Te weinig olie
    2. Oliefilter verstopt (kan normaliter niet omdat er als het goed is een bypass ventiel daarvoor aanwezig is) maar de wonderen zijn de wereld niet uit.
    3. Oliedruk sensor kaduk
    4. Oliepomp kaduk

Eerste heb je al gecheckt dus nu de rest nog.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Ik neem aan dat het oliefilter bij de uitgevoerde oliewissel ook vervangen is.
    Zou teruggaan naar de garage waar de oliewissel is uitgevoerd, maar eerst morgenochtend het oliepeil nog eens controleren en kijken of er geen olie onder de auto ligt.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Ja het lampje is gaan branden na de oliewissel want daarvoor heb ik er geen last van gehad. Best wel apart eigenlijk.

Senior Member XPtuning's Avatar
    Snelste is om een ander olie filter erop te draaien, daarna wel iets olie bijvullen...
    Als dat de oplossing is ga je met het bonnetje naar de gasten...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Bij de oliewissel was het echt een drap wat eruit kwam uit de carter en t oude oliefilter zat onder de drap. De olie bouwt geen druk op in de motor, dus zou de zeef misschien verstopt kunnen zitten? Raden jullie een motorflush aan ? Want ik heb een vermoeden dat de hele motor onder de drap zit. Bij de oliedop zit al een beetje drap.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Als je dat vermoeden hebt, dan ook kleppendeksel loshalen en inspecteren. Insgelijks voor de oliezeef! Als het drap is, dan heeft hij waarschijnlijk geen regulier onderhoud gehad (oliewissels).

Aangezien er geen onderhoudsboekje bij de auto zat, het grote aantal eigenaren, het akkefietje met de haldex en de defecte slang, is een extra grote beurt misschien niet zo'n slecht idee.
    Zoals hierboven al vermeldt, is het verwijderen van het kleppendeksel (voor o.a. inspectie), een olieflush, het reinigen/vervangen oliezeef allemaal geen slecht idee. Ververs ook eens de remvloeistof.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Senior Member XPtuning's Avatar
    Voor het flushen van de motor kan deze gebruiken:
    https://www.forte-benelux.com/produc...n-motor-flush/

Daarna nieuwe olie erin met een nieuw filter.

Heb je het brandstof filter al vernieuwd, is mogelijk ook nog nooit gedaan...

En gasklep reinigen....
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by McDonald View Post
    Aangezien er geen onderhoudsboekje bij de auto zat, het grote aantal eigenaren, het akkefietje met de haldex en de defecte slang, is een extra grote beurt misschien niet zo'n slecht idee.
    Zoals hierboven al vermeldt, is het verwijderen van het kleppendeksel (voor o.a. inspectie), een olieflush, het reinigen/vervangen oliezeef allemaal geen slecht idee. Ververs ook eens de remvloeistof.
    remvloeistof is al ververst want heb me remmen al vervangen + voorbanden en klein spul aan t onderstel. Maar zal er maandag naar kijken de auto heb ik vanmiddag op de brug gezet dan gaan we maandag aan de slag.
    Last edited by PatrickVR6; 24-05-2020 at 00:31.

Page 1 of 2 12 LastLast